[FOTO] vooruit gegaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

IloveAnoukje

[FOTO] vooruit gegaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:59

na [FK] Het valt me steeds zo tegen... open ik een nieuw topic! *\o/*

ik heb veel geklooid met me instellingen vandaag, zelf vind ik dat ik wel wat vooruit gegaan ben, natuurlijk kan ik dat niet oordelen met 1 foto, maar om nou al de 300 fotos er op te zetten die ik vandaag gemaakt heb... :=

eerst :

Afbeelding

nu:

Afbeelding
wat vinden jullie
?

comentaar mag zeker!! daar leer ik juist van :+
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 12-07-12 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vergeet je [TAG] niet!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:54

De 1e foto had ik mooier gevonden als de oortjes er geheel op hadden gestaan en de mouw weer helemaal niet !
De 2e heb ik niets over te zeggen.
Het zijn standaard foto's, maar dat vind ik juist goed als je nog aan het uitproberen bent! *\o/*

Nelson17

Re: vooruit gegaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:07

Ik vind dat je zeker wel vooruit bent gegaan! Ik vind foto 2 een erg mooie foto! :j

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:19

Inderdaad, je bent zeker een stap vooruit gegaan, de 1e foto is niet scherp, en de 2e wel. Verder ziet het er qua bewerken ook goed uit (als je dat doet :j )

MarjoleinS

Re: vooruit gegaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:55

Ik vind de tweede heel erg mooi! Veel vooruitgegaan dus :j

LuffB

Re: [FOTO] vooruit gegaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:17

Je bent vooruitgegaan in compositie en een tikje in kleurgebruik/ lichtinval, maar ik denk dat er nog veel werk aan de winkel is. Op het moment vind ik het nog een beetje standaard. Als je aan het uitproberen bent, probeer dan ook echt eens helemaal los te gaan. Dus zet je sluitertijd eens veels te langzaam en kijk wat eruit komt, zet hem eens te hoog en zie wat er gebeurd.
Experimenteer ook eens met kleurtempraturen/ witbalans en contrast. Dit kan je foto veel ten goede komen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:18

Mis nog steeds wat scherpte in de foto heb ik het idee? heb je hem naverscherpt na het verkleinen?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:10

je bent zeker vooruit gegaan,maar ik denk dat je een stilstaande foto en een bewegende foto niet met elkaar kan vergelijken..Dit zijn 2 verschillende standen.

Maar de kleuren contrast zijn mooier..Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:48

Je bent zeker vooruit gegaan, maar ik mis nog steeds de zoomlens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:41

Je bent absoluut vooruit gegaan.

Mag ik je nog de tip geven om wat zuiniger te doen met 't aantal foto's dat je op 1 dag maakt? :)
Als je er zo veel maakt, kun je je na een aantal foto's niet meer goed concentreren. En het kost je veel sluiterclicks (je camera gaat niet eeuwig mee natuurlijk). Bovendien moet je er ook weer heel veel weg gooien.

Natuurlijk is het "makkelijk" om er zo veel te maken. Het kán tegenwoordig gewoon. Het kost je eigenlijk niets extra, behalve wat tijd.

Maar je leert er veel meer van als je wat bewuster gaat fotograferen.
Maak er bijvoorbeeld bij een shoot met portretten maar eens maximaal 25.
Dan moet je dus zorgen dat ze (bijna) alle 25 helemaal goed zijn. En je zal merken dat je dan veel beter gaat letten op de omgeving, op de oortjes, op de houding van het paard, etc.

Ik heb het "vroeger" ook zo geleerd...
Ik had als klein meisje al een analoge spiegelreflex camera (ooit van mijn opa gekregen voor m'n verjaardag). En daar spendeerde ik al mijn zakgeld aan. Dat betekende dat ik iedere 2 weken 1 rolletje kon laten ontwikkelen en afdrukken.
Dat zijn dus 24 foto's voor 2 weken.

Dan MOEST ik dus zorgen dat ze ook echt alle 24 goed waren...
En in 't analoge tijdperk had je nog niet de "luxe" dat je tussendoor even kon spieken al je instellingen wel goed waren, want dat zag je pas als het rolletje terugkwam van het lab. Dagen of zelfs weken later.

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 17:19

Femke schreef:
Je bent absoluut vooruit gegaan.

Mag ik je nog de tip geven om wat zuiniger te doen met 't aantal foto's dat je op 1 dag maakt? :)
Als je er zo veel maakt, kun je je na een aantal foto's niet meer goed concentreren. En het kost je veel sluiterclicks (je camera gaat niet eeuwig mee natuurlijk). Bovendien moet je er ook weer heel veel weg gooien.

Natuurlijk is het "makkelijk" om er zo veel te maken. Het kán tegenwoordig gewoon. Het kost je eigenlijk niets extra, behalve wat tijd.

Maar je leert er veel meer van als je wat bewuster gaat fotograferen.
Maak er bijvoorbeeld bij een shoot met portretten maar eens maximaal 25.
Dan moet je dus zorgen dat ze (bijna) alle 25 helemaal goed zijn. En je zal merken dat je dan veel beter gaat letten op de omgeving, op de oortjes, op de houding van het paard, etc.

mmm ja iksnap het al doe ik dat nu ookL wel beetje,

weet iemand hoeveel clicks mijn nimon d5000 kan hebben??

en waar je het kan zie.

Ik heb het "vroeger" ook zo geleerd...
Ik had als klein meisje al een analoge spiegelreflex camera (ooit van mijn opa gekregen voor m'n verjaardag). En daar spendeerde ik al mijn zakgeld aan. Dat betekende dat ik iedere 2 weken 1 rolletje kon laten ontwikkelen en afdrukken.
Dat zijn dus 24 foto's voor 2 weken.

Dan MOEST ik dus zorgen dat ze ook echt alle 24 goed waren...
En in 't analoge tijdperk had je nog niet de "luxe" dat je tussendoor even kon spieken al je instellingen wel goed waren, want dat zag je pas als het rolletje terugkwam van het lab. Dagen of zelfs weken later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 10:44

Ongeveer 100.000 clicks.
Je kunt in de EXIF data van je foto (o.a. via programma OPANDA EXIF) bekijken hoeveel je er al hebt gemaakt.