[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6048
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:18

Ik denk altijd anders. Een echt schilderij (zonder vooraf lijntjes te hebben waar je binnen moet blijven) heeft ook niet alles perfect recht enz. Juist die kleine foutjes maken het "af" vind ik :D

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:25

Klopt. Vooral met dry brushing leef ik me graag extra uit, want dat doet echt heel veel voor het beeld. Als je het doet zoals Paintworks zegt dat het moet, is de overgang nog steeds te abrupt.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:36

JudithO schreef:
Klopt. Vooral met dry brushing leef ik me graag extra uit, want dat doet echt heel veel voor het beeld. Als je het doet zoals Paintworks zegt dat het moet, is de overgang nog steeds te abrupt.


Wat doe je dan precies als ik vragen mag?

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:39

Je maakt een overgang van donker naar licht wat subtieler. Wordt veel gedaan in luchten, maar ook zoals bij mijn bald eagle bij mist.
Je stippelt als het ware de lichtere kleur op de donkere kleur om de overgang te vervagen, waardoor het meer lijkt dat de kleuren in elkaar overlopen.

Ergens heb ik daar nog wel een voorbeeld van...
Afbeelding
Hier de mist

Afbeelding
En hier de lucht.

Dallista

Berichten: 4421
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:12

Nou, ik weet meteen weer waarom PaintWorks nog steeds mijn favoriete merk is. Dat is toch ongelofelijk zo mooi, die Eagle ook weer, echt bijna niet te geloven dat het een schilderij is!

Anoniem

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:30

Bij mij is de schipper verf erg dun en moet echt wel 2 tot 3 of zelfs 4 lagen gebruiken om de lijnen en cijfers weg te krijgen en alles wat egaal. Dat vind ik dan wel weer heel erg jammer.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:02

Marije_1997 schreef:
Bij mij is de schipper verf erg dun en moet echt wel 2 tot 3 of zelfs 4 lagen gebruiken om de lijnen en cijfers weg te krijgen en alles wat egaal. Dat vind ik dan wel weer heel erg jammer.


Heb ik bij de lichtste kleuren ook absoluut! Vanaf de iets donkerdere kleuren gaat het goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:07

Amethyst_ schreef:
Marije_1997 schreef:
Bij mij is de schipper verf erg dun en moet echt wel 2 tot 3 of zelfs 4 lagen gebruiken om de lijnen en cijfers weg te krijgen en alles wat egaal. Dat vind ik dan wel weer heel erg jammer.


Heb ik bij de lichtste kleuren ook absoluut! Vanaf de iets donkerdere kleuren gaat het goed


Ik had et zelfs met zwart. Heel apart.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:52

Afbeelding
De eerste update van de cupcakes :D ik ben helemaal enthousiast haha

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6048
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 00:00

Gaaaf de cupcakes!! <3

Ik heb nooit problemen met niet dekkend hebben van de lichte kleuren maar klodder er ook meteen aardig wat verf op.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 00:01

Leuk. :D
Die heb ik ook, maar nog niet aan begonnen.

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:21

Jaaa ik kan ook niet meer stoppen met schilderen haha. In plaats van savonds op de bank gezellig samen, zit ik elke avond te schilderen haha. Normaal werk ik van licht naar donker en doe ik alles van 1 kleur voor ik verder ga, maar ik wilde zo graag de toef af hebben om te zien hoe dat werd :=

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:23

XxLiEsJuHhxX schreef:
Gaaaf de cupcakes!! <3

Ik heb nooit problemen met niet dekkend hebben van de lichte kleuren maar klodder er ook meteen aardig wat verf op.


Dat herken ik wel! Zodra ik direct een dikkere laag erop doe dekt het beter. Maar dan smeer ik snel buiten een vakje dus ik doe dan maar meerdere dunne laagjes bij de lichte/witte tinten. Dat lukt ook wel :-)

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:27

Ik heb ook eindelijk mijn 2 alies binnen. Heeft even geduurd, haha!
Nu nog bedenken met welke ik begin... Zusje zegt met de boom, ik zie het vanmiddag wel. Afbeelding

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:06

Oeh die cupcake is leuk!
Ik zou ook beginnen met de boom haha :D

Ik heb telkens geen tijd om te schilderen, hoop dit weekend weer even :)

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:47

Ik heb er een gekregen met Kerst, wat superlief is. Maar het is volgens mij een van Ali (ik ben nogal Schipper-fan zelf). Beetje huiverig om eraan te beginnen, hoop dat de verfkwaliteit een beetje goed is. In het doek zitten best wat vouwen. Hoe krijg je die er het makkelijkst uit? Mijn vriend zei 'gewoon strijken' maar ik ben bang dat ik dan straks een leeg canvas overhou :))

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:52

Sokje_6 schreef:
Ik heb er een gekregen met Kerst, wat superlief is. Maar het is volgens mij een van Ali (ik ben nogal Schipper-fan zelf). Beetje huiverig om eraan te beginnen, hoop dat de verfkwaliteit een beetje goed is. In het doek zitten best wat vouwen. Hoe krijg je die er het makkelijkst uit? Mijn vriend zei 'gewoon strijken' maar ik ben bang dat ik dan straks een leeg canvas overhou :))

Canvas met afbeelding naar beneden, natte theedoek erop en op de laagste stand van strijkijzer strijken.

Wat ook wel eens wil helpen, maar ligt een beetje aan het type canvas: heel strak de "andere kant" oprollen, van binnenuit nog strakker oprollen en even een minuutje vasthouden

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:33

Ik heb die van mij ook gestreken, scheelt een stuk! Ik had de laagste stand en dan de achterkant. Maar zal het nog eens proberen met een natte theedoek ertussen.

Sherivey
Berichten: 8749
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:39

Strijken idd met afbeelding naar beneden en eventueel nog een doek ertussen zie ik vaak bij de omschrijving staan idd

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:57

Dallista schreef:
Nou, ik weet meteen weer waarom PaintWorks nog steeds mijn favoriete merk is. Dat is toch ongelofelijk zo mooi, die Eagle ook weer, echt bijna niet te geloven dat het een schilderij is!


Inderdaad, wauw, wat een plaatjes! Ongelofelijk...

Ik heb mijn Ali inderdaad ook gestreken. Als je dat spannend vind misschien even onder een zwaar boek leggen of iets dergelijks?

Ik ben benieuwd Sting, veel schilderplezier!

De cupcakes zien er zo leuk uit, de kleuren zijn zo vrolijk! Hahaha, daarom vroeg ik laatst als naar kleuren op nummer als alternatief, ik dacht met potloden/stiften kan ik nog op de bank gaan zitten :') Ik ben niet meer weg te slaan van het schilderen.

Katyatje

Berichten: 1866
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:03

Ik ben nog maar een fractie ver met mijn schilderij maar ik heb al zin om iets nieuws te kopen door alle leuke prenten die hier voorbij komen :D

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:08

Bedankt voor de snelle reacties! Dan ga ik 'm heel zachtjes strijken :j

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:44

Ik ben ook weer een stukje verder! Begint nu toch wel aardig wat te lijken :D

Afbeelding

Ik doe ook altijd per kleur. Eerste alle normale kleuren (behalve wit), daarna de mix kleuren en daarna wit (en alles wat ik vergeten ben)

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:39

Oh wauw! Die is mooi!

Katyatje

Berichten: 1866
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:25

Heb net nog eens een stukje kunnen schilderen.
Zou graag dit weekend verder doen maar mijn penseel is echt niet goed meer. Ze is gespleten en er steekt 1 haar uit waar ik echt gek van word. Zou ik gewoon een nieuwe kopen van Schipper, of meerdere? Of iemand andere suggesties?
Afbeelding