[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6048
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:34

Hobbyhuis heeft inderdaad grotendeels alle schilderijen van schipper wel. Ik heb al mijn schipper schilderijen van hun weg :D

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:45

Ik schilder nu per vlak van achter naar voor. En dan binnen die vlakken probeer ik nog een beetje van licht naar donker te schilderen, maar soms loop ik ook gewoon de nummers van de verfpotjes af. Dan weet ik ook nog wat ik wel en niet gehad heb.

Ik heb soms wel moeite om alle vakjes van 1 kleur te vinden en dan sla ik dus dingen over en moet ik later weer met die kleur. Heeft hier iemand nog een tactiek om te voorkomen dat je vakjes mist?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6048
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:48

Ik ga per nummer over het schilderij, nu met een 3 luik ga ik per rij potjes per deel dan.

Vakjes missen hoort er helaas bij. Ik kijk altijd voor ik verder ga nog eens heel erg goed rond, zo droogt de verf meteen snel en goed voor ik met de volgende kleur verder ga en dan nog steeds 75% van de tijd een vorig nummer tegen kom.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:52

Ik twijfel enorm welke ik zou kiezen. Komt op een beige achtige muur te hangen boven mijn kast. Beide zijn van Schipper
Afbeelding
Afbeelding

Dallista

Berichten: 4421
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:47

veertje99 schreef:
Ik twijfel enorm welke ik zou kiezen. Komt op een beige achtige muur te hangen boven mijn kast. Beide zijn van Schipper
[ [url=m/v8Q9aN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bIRyDr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoeveel tijd wil je erin steken? Die eerste gaat heel wat sneller, gezien de achtergrond! ;-)
Maar ze zijn allebei prachtig!

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:26

Ik zou voor de kano gaan. Wat is die gaaf!

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:47

Ik zal straks even een foto plaatsen van mijn vorderingen met de onderste,ik heb hem dus thuis liggen . Als je snel klaar wilt zijn, is het wel echt de verkeerde keuze. Ik ben denk ik al 4 of 5 weken onderweg en nog niet met het eerste luik klaar. Ik heb er ook niet altijd tijd voor hoor, maar het zijn veel kleine vakjes.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:27

Dallista schreef:
veertje99 schreef:
Ik twijfel enorm welke ik zou kiezen. Komt op een beige achtige muur te hangen boven mijn kast. Beide zijn van Schipper
[ [url=m/v8Q9aN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bIRyDr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoeveel tijd wil je erin steken? Die eerste gaat heel wat sneller, gezien de achtergrond! ;-)
Maar ze zijn allebei prachtig!

Ik houd wel van een uitdaging en heb straks enorm veel tijd in m'n vakantie dus dan vind ik het wel leuk om er wat uurtjes mee bezig te zijn :)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6048
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:21

Ik zou ook voor de onderste gaan! <3 <3 :D

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:36

mirriezz schreef:
Ik zal straks even een foto plaatsen van mijn vorderingen met de onderste,ik heb hem dus thuis liggen . Als je snel klaar wilt zijn, is het wel echt de verkeerde keuze. Ik ben denk ik al 4 of 5 weken onderweg en nog niet met het eerste luik klaar. Ik heb er ook niet altijd tijd voor hoor, maar het zijn veel kleine vakjes.

Erg benieuwd naar de foto! Heb alle tijd straks om hem te maken, heb m'n keuze ook gemaakt en wil de onderste graag gaan bestellen :D

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:30

Afbeelding

Hier is de foto dan! Dit is het linker deel, ik ben nu dus ruim over de helft. Ik ben op 17 mei begonnen, maar doe dit wel alleen in vrije tijd. Toch denk ik dat er al wel een 30-40 uur aan werk in zit stiekem.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:01

Gaaf!! Zit veel detail in zo te zien :) Bedankt voor de foto!

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:54

veertje99 schreef:
Gaaf!! Zit veel detail in zo te zien :) Bedankt voor de foto!


Echt heel veel details! Schipper raad aan om kleine vakjes te schilderen met satéstokjes ipv een penseel en ik volg die tip.
Tot nu toe heb ik alleen een paar delen van de lucht met penseel kunnen doen en verder is alles met satéstokjes gedaan, omdat alle vakjes zo ontzettend klein zijn en smal toelopen. Dat water zijn allemaal puntige vakjes zegmaar, omdat het als golfjes in elkaar overloopt.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:01

mirriezz schreef:
veertje99 schreef:
Gaaf!! Zit veel detail in zo te zien :) Bedankt voor de foto!


Echt heel veel details! Schipper raad aan om kleine vakjes te schilderen met satéstokjes ipv een penseel en ik volg die tip.
Tot nu toe heb ik alleen een paar delen van de lucht met penseel kunnen doen en verder is alles met satéstokjes gedaan, omdat alle vakjes zo ontzettend klein zijn en smal toelopen. Dat water zijn allemaal puntige vakjes zegmaar, omdat het als golfjes in elkaar overloopt.


Dankjewel voor de tip! Heb zelf wel dunne penselen maar denk dat sate stokjes dan nog beter werken :)

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:38

Veertje: dunne penselen zullen vast ook werken! Ik heb die alleen niet, dus voor mij is een satéstokjes een goede oplossing voor de kleine en smalle vakjes.

Ondertussen ben ik weer een stukje verder:
Afbeelding

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:34

Echt heel gaaf! Goed bezig :)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6048
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:40

Hij ziet er echt zooo gaaf uit!! :D Ik heb ook wel eens tandestokers gebruikt gehad, Nu gebruik ik gewoon echt ini mini kwastjes hihi, zelfs 1x een eye liner kwastje gebruikt O:)

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 03:21

Succes mirriezz, ziet er mooi uit!

Het treingedeelte van mijn schilderij is af :D Nu de rest nog :Y) Ik probeer nu elke avond een uur te schilderen, maar dat lukt niet altijd. Mijn andere hobby's staan nu op pauze. Ik hoop hem voor 14 juli af te hebben.

Afbeelding
Afbeelding

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:00

Hier ook weer een update! Ik probeer elke dag een uurtje voor mijn werk te schilderen. Wij zijn toch altijd vroeg uit bed.

Afbeelding

Mooi om zo mijn progressie te zien!

@eilish: gaaf hoor, die trein! Lijkt me wel super lastig met al die donkere verf. Ik vind het daarbij moeilijker om te zien of ik nu netjes een vakje heb gekleurd of dat ik eigenlijk een heel stuk mis zit.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:41

@Eilish, gaaf zeg! Blijft alles zo donker? Erg benieuwd hoe die uiteindelijk eruit komt te zien
@mirriezz, zo gaaf! Die van mij komt vandaag binnen. Ook meteen penselen erbij besteld

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:21

Bedankt :) Dit is de voorbeeldfoto:

Afbeelding

Trein en linksonder is wel het donkerste gedeelte. Perron en lucht hebben ook lichte stukken.

14 juli gaat niet lukken denk ik, als ik kijk hoelang ik over het bovenste gedeelte van de trein gedaan heb. Dus ik ben nu iets aan het naaldvilten voor mijn opa's verjaardag en ga daarna weer verder met schilderen.

Succes veertje99!

Ziet er goed uit mirriezz! Het water is mooi geworden

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:06

Afbeelding

Het einde van deel 1 komt in zicht! Blij toe, ik had dit gigantisch onderschat

Denk dus dat ik eerst dit deel ga ophangen en dan rustig aan deel 2 begin. Maar misschien pas ik dan wel het plan aan en maak ik eerst het middelste deel, zodat ik die als die klaar is ook op kan hangen. Eerder dacht ik hierna het rechterdeel te maken, maar dat is raar als je dat dan er naast hangt denk ik.

Hoe gaat het met jullie projecten?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:29

Mooi mirriezz!

Hier duurt het ook langer dan verwacht. Het naaldvilten cadeautje is af, dus ik ga binnenkort weer verder met schilderen.

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:54

Ik ben inmiddels begonnen aan mijn hert. Ik wilde eerst de achtergrond doen en ik vind het leuk hoe het gewei langzaam naar voren komt.
Ik ben ook blij met de redelijk strakke lijnen, had ik wel gehoopt maar niet per se verwacht :')

Afbeelding


Afbeelding

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:17

@eilish, dat is een flink project inderdaad!

@mirriezz, wauw je bent al mooi ver! Ik ga ze eerste alle 3 maken en wil dan kijken of er ergens een lijst voor te vinden is.

@Sokje, die is ook gaaf zeg! Welke kleuren krijgt het hert?

Ik ben ondertussen zo ver. Had losse penselen erbij gehaald, vrij prijzig maar ze beginnen enorm snel te splijten zonder dat ik er iets bijzonders mee doe. Ik duw niet op de bodem met het schoonmaken en leg hem op een papiertje zodat alleen het water eruit trekt. Jullie nog tips? Anders moet ik straks weer op zoek naar nieuwe penselen :')
Afbeelding