[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26527
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 22:52

Ik heb ook nog nooit hoeven mengen. Lichte kleuren pak ik wel eens twee keer, maar nooit vier.

Ik heb al even niet geschilderd, omdat ik druk was met van alles en nog wat, o.a. trainen voor het regiokampioenschap van gisteren. Morgen paard ook lekker dagje vrij, ik vrij, dus dan komt het er denk ik wel weer van.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:21

Als ik het cijfer nog zie maar de rest lijkt dekkend genoeg, doe ik een extra bloebje op alleen het ccijfertje. Zie je achteraf niks van.

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 00:48

Nou dan zal het wel.de kwaliteit zijn van de verf van dit goedkope plaatje blijf die stomme lijntjes zien op sommige plekken.
Fijn om te lezen dat mengen niet gebruikelijk is, want anders had ik deze hobby snel links laten liggen. Kan niet wachten tot ik deze af heb en een echte goede kan gaan beginnen.

Ik had expres nu een goedkope gekocht in een hobbywinkel om te proberen.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 10:42

Ik heb eerder ook goedkopere gehad waarbij je moest mengen. Iedere kleur kwam er weer anders uit dus voor mij is het nooit meer mengen :+

Hoop vandaag nog eventjes wat te kunnen schilderen. Ben echt al een eind nu met het eerste luik :D

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:58

Ik heb inderdaad geprobeerd wat water toe te voegen, maar werd er helaas niet veel beter van :') Eigenlijk moet die kleur ook nog een laagje, maar zie er gewoon weer tegenop om die kleur weer te moeten pakken :o Helaas ook een paar kleurtjes volledig uitgedroogd... Heb tot nu toe maar 1 keer meegemaakt dat alle kleuren goed waren, bij de anderen allemaal in ieder geval 1 kleur helemaal uitgedroogd... Heb nu ook geen zin meer om de leverancier een bericht te sturen dus heb inmiddels een set met heel veel kleuren acrylverf die tot nu toe allemaal overeen komen met de kleur die uitgedroogd is :') Bij dit schilderij ook helaas een kleur of 3 volledig uitgedroogd...

@Miriam91 irritant he, dat je denkt alle vakjes van een nummer gehad te hebben en je komt er nog wat tegen :') Maar nu is het ook best wel veel, 5 panelen, hahaha

@veertje99 Hij wordt echt gaaf zeg :oo

@Euridicey wel een gave plaat zeg! Ik heb inderdaad ook nog niet zelf hoeven mengen, lijkt me best een ding. Met lichte kleuren heb ik dat soms ook wel.. Maar moet zeggen dat ik het soms ook met bepaalde rode/roze kleuren heb dat het niet volledig dekt. Maar gister heb ik een paar vakjes met wit moeten doen, en die was wel in één keer goed dekkend >;) dus soms is er ook geen touw aan vast te knopen :')

Ik heb gisteren ook weer een stuk geschilderd! Begint al wat te worden zo...

Afbeelding

Trouwens, heb ook weer een paar nieuwe besteld :') Ben uiteindelijk toch niet voor één van die 5luiken gegaan, mede doordat dat met het frame zo'n gedoe was... Heb nu deze 3 besteld:

Deze omdat we sinds november in een wijk wonen met allemaal straatnamen van koeien:
Afbeelding

Deze omdat onze kittens op de linker en middelste lijken, en hun broertje op de rechter:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding


En deze omdat Schotland en de Schotse Hooglanders mijn hart gestolen hebben:
Afbeelding

salatiga1995

Berichten: 1945
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:40

Wauw cindyy die laatste!! Waar heb je die vandaan? :))

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 11:54

cindyy_1993 schreef:
Ik heb inderdaad geprobeerd wat water toe te voegen, maar werd er helaas niet veel beter van :') Eigenlijk moet die kleur ook nog een laagje, maar zie er gewoon weer tegenop om die kleur weer te moeten pakken :o Helaas ook een paar kleurtjes volledig uitgedroogd... Heb tot nu toe maar 1 keer meegemaakt dat alle kleuren goed waren, bij de anderen allemaal in ieder geval 1 kleur helemaal uitgedroogd... Heb nu ook geen zin meer om de leverancier een bericht te sturen dus heb inmiddels een set met heel veel kleuren acrylverf die tot nu toe allemaal overeen komen met de kleur die uitgedroogd is :') Bij dit schilderij ook helaas een kleur of 3 volledig uitgedroogd...

@Miriam91 irritant he, dat je denkt alle vakjes van een nummer gehad te hebben en je komt er nog wat tegen :') Maar nu is het ook best wel veel, 5 panelen, hahaha

@veertje99 Hij wordt echt gaaf zeg :oo

@Euridicey wel een gave plaat zeg! Ik heb inderdaad ook nog niet zelf hoeven mengen, lijkt me best een ding. Met lichte kleuren heb ik dat soms ook wel.. Maar moet zeggen dat ik het soms ook met bepaalde rode/roze kleuren heb dat het niet volledig dekt. Maar gister heb ik een paar vakjes met wit moeten doen, en die was wel in één keer goed dekkend >;) dus soms is er ook geen touw aan vast te knopen :')

Ik heb gisteren ook weer een stuk geschilderd! Begint al wat te worden zo...

[ [url=m/Dqj4x5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Trouwens, heb ook weer een paar nieuwe besteld :') Ben uiteindelijk toch niet voor één van die 5luiken gegaan, mede doordat dat met het frame zo'n gedoe was... Heb nu deze 3 besteld:

Deze omdat we sinds november in een wijk wonen met allemaal straatnamen van koeien:
[ [url=m/BSEPh2.png]Afbeelding[/url] ]

Deze omdat onze kittens op de linker en middelste lijken, en hun broertje op de rechter:
[ [url=m/zHm218.png]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
[ [url=m/rPiHFq.jpg]Afbeelding[/url] ]


En deze omdat Schotland en de Schotse Hooglanders mijn hart gestolen hebben:
[ [url=m/ezpWK1.png]Afbeelding[/url] ]

Oooh die laatste is echt prachtig! Ik ben ook wel benieuwd waar je die vandaan hebt, want mijn moeder zou die ook heel gaaf vinden. Zij is namelijk ook echt weg van schotsw hooglanders

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 10:23

Ik heb ze besteld bij Liefdeart! Geen idee alleen hoe de kwaliteit gaat zijn, aangezien dit ook vanuit China komt :') Maar het bleef maar voorbij komen op Facebook en ze hadden zoveel keus.... Dat ik toch maar een poging waag

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 10:25

Snel maken en ons laten zien wat de uitkomst is :j :')

Ik heb er 1 thuis via bol.com waar ik weer mee begonnen ben. Het is wel weer echt lekker ontspannen moet ik zeggen!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:39

Ik heb weer een update. Vandaag heel veel uurtjes gezeten. M'n nek doet er pijn van :+

Afbeelding

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:29

@veertje99 dat begint al ergens op te lijken zo :D

Ik heb gisteren eindelijk de schilderijen van liefdeart binnen gekregen! Heb ze besteld met frame, maar de frames moet ik dus nog wel zelf in elkaar zetten en het doek erop spannen. Heb de doeken nog niet uitgerold, maar ik ben wel heel benieuwd naar de kwaliteit van zowel de verf als de doeken!

Ik ben alweer een tijdje niet verder gegaan, en vrees ook dat ik er voorlopig niet aan toe kom nu Hogwarts Legacy uit is en ik voornamelijk zin heb nu om dat te spelen :') Wil eigenlijk gewoon graag met die nieuwe schilderijen starten, maar moet van mezelf eerst die voor m'n schoonmoeder af maken... Pffff waarom zit er toch zo weinig uur in een dag? |(

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:13

Oeh leuk! Ik meld me ook!
Vroeger heel veel de kinder schilderen op nummer gedaan en daarna eigenlijk nooit meer. Nu 30 jaar later is een vriendin van me ermee begonnen en begon het weer te kriebelen. Dus meteen de stad in gegaan en 3 platen gekocht. Heb er 1 van een fiets die ik thuis aan het maken ben en heb er 1 op 't werk van het melkmeisje dacht ik (of iig zoiets haha) die maak ik in de lunchpauze steeds eens beetje. Zal binnenkort foto's plaatsen.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 23:11

Afbeelding

Ik was eerst van plan om van links naar rechts te werken, maar zag jullie kleur voor kleur doen en toen dacht ik dat dit misschien wel beter zou zijn ivm de verf die misschien sneller uitdroogt als je 1 bakje steeds opnieuw open en dicht doet omdat er dan weer 'verse' lucht bij komt ofzo. Geen idee maar ga nu ook maar nr voor nr doen :j

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11572
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 07:22

Het lag een tijdje stil door drukte maar inmiddels weer de gang gevonden en nu komt er weer vorm in <3
Afbeelding

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:42

Ik twijfel ook hoeveel voortgang er gaat komen nu ik Hogwards Legacy op de kast heb staan (HYPEHYPEHYPE!!!!!)
Mijn vorige plaat helaas weg moeten gooien nadat mijn vriend er frituurvet overheen had gemorst :( was gelukkig zelf ook al niet heel tevreden, dus een goede reden om opnieuw te beginnen met een nieuw doek!

Afbeelding

Ik werk wel altijd van links naar rechts, ik ga er maar gewoon vanuit dat de verf goed genoeg is dat het niet helemaal droog is als ik bij rechts onder ben aangekomen :s Ik vind het veel te leuk om langzaam leven te zien in het schilderij. (en ik zou beginnen met mijn favoriete kleuren en dan geen plezier hebben in de "lelijke kleuren" als ik het nummer voor nummer zou doen haha)

Dit moet het worden:
Afbeelding
(sorry je moet even je nek breken om te kijken, ik krijg hem niet gedraaid)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 08:52

Afbeelding

Hier weer een af. Wat een ellende was dit om de lucht te verven. Nog nooit zo'n slechte verf gehad. Net water.

Ik schilder half op kleur maar dan begin ik wel ergens waar ik zin in heb.

Ik ga niet van donker naar licht doen. Dat is rampzalig voor mn ogen (ik zie dubbel). Ik wil ook niet van links naar rechts werken want dan moet ik mn kwast te vaak schoonmaken en steeds wisselen. Dus ik doe zo maar wat. :+

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 09:50

Die is wel tof geworden zeg!!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 10:43

wauw die is gaaf geworden zeg! :D

Ik vind het er heel mooi uit zien zo van een kant naar de andere kant maar vind het veel te veel gedoe met kwastjes wassen enz.

Ik begin altijd gewoon bij 1, meestal zijn dat de meest saaie kleuren. Kost dan soms ook wat moeite om door te gaan maar zo gauw ik dan de 1e contrast kleuren begin te gebruiken en er leven in zie komen ben ik er altijd heel blij mee. Als ik de saaie kleuren later doe zie ik niks veranderen en is het nog lastiger vind ik.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 00:03

Afbeelding

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:02

Vandaag weer wat uurtjes gezeten, er komt langzaam meer leven in
Afbeelding

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:05

Die wordt al erg mooi! Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als hij straks helemaal af is.

Ik ben vandaag ook verder gegaan met m'n vaas met bloemen. Morgen als het meezit verder met m'n fiets.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 07:27

Ik ben aan de slag met een bloementuin. Ik wilde iets wat vrij direct resultaat op zou leveren omdat ik de afgelopen maanden vooral vrij abstracte schilderijen gedaan heb.

Afbeelding

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:43

Oh die bloementuin is mooi zeg
Idylle ben jij dan bezig met meerdere schilderijen tegelijk? Ik zou dat niet aan kunnen:") dan komt echt niks af

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:10

Ja, ik heb de fiets thuis liggen en de bloemen op het werk voor in de pauze. :o

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:14

Iris82 schreef:
Ik ben aan de slag met een bloementuin. Ik wilde iets wat vrij direct resultaat op zou leveren omdat ik de afgelopen maanden vooral vrij abstracte schilderijen gedaan heb.

[ [url=m/WXW2hq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze is al mooi zeg!