Fotografie naam.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

P4ralyzed

Fotografie naam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 19:45

Hallo medebokkers,
Ik wil toch wel eens mijn fotografie weer iets serieuzer oppakken, en ben daarom opzoek naar een fotografie naam. Ben ook van plan er een site voor te maken. Ik zoek een pakkende en creatieve fotografie naam die makkelijk te onthouden is. Ik doe nu voornamelijk paarden, honden en mensen fotografie en denk dat ik dat ook niet verder ga uibreiden. Anne Braamhaar is de naam, maar omdat er nog wel eens wat anders van mijn achternaam word gemaakt (Ik denk dat je zelf wel kan bedenken wat het is) vind ik dat niet erg chique.
Iemand die een leuk idee heeft? Ideeen zijn altijd welkom!

Als ik jou bedachte fotografienaam kies maak je kans op een gratis fotoshoot. Je betaalt dan geen reiskosten die ik maak. Natuurlijk ga ik niet naar de andere kant van Nederland reizen, woon je dus verweg bedenken we een alternatief.
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 08-07-12 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag verwijderd

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:53

Persoonlijk vind ik je eigen naam meestal het mooiste.
Anne B. klinkt wel leuk, maar dan moet je wel even kijken of dat niet al wordt gebruikt. Anders maak je namelijk ook reclame voor iemand anders. Of Anne fotografie/photography.

Edit: of 'paralyzed photography' van je boktnaam, maar dat vind ik dan weer iets minder persoonlijk.

Szan

Re: Fotografie naam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:31

Ik zou in ieder geval niet voor Anne B. gaan, omdat dit assocaties oproept met criminele mensen waarvan ook de achternaam gecensureerd wordt ;)

Oftewel, ik zou je voornaam gebruiken of iets origineels verzinnen. Wat wil je gaan fotograferen? Alleen paarden, of fotografie in het algemeen?

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:58

Hiervoor kan nog eens een centraal topic geopend worden! :Y)

Ik zou het bij je eigen naam houden :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:39

Ik zou het ook bij je eigen naam houden :). Je naam is makkelijk te schrijven en iemand die je naam wil onthouden, zal hem dan ook zeker wel onthouden.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:43

mm, ik zou ook je eigen naam houden, je wordt ook sneller herkent, en zo onthouden ze het ook beter! :)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:22

ABPhotography
Betekenis: Anne Braamhaar Fotografie
Zo kun je het ook nog eens afkorten naar ABP ofso
;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:55

SSDesign schreef:
Ik zou het ook bij je eigen naam houden :). Je naam is makkelijk te schrijven en iemand die je naam wil onthouden, zal hem dan ook zeker wel onthouden.

Jep, JUIST makkelijk te onthouden ;)

P4ralyzed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 17:01

Ik heb gekozen voor ABfotografie omdat ik het toch persoonlijk vindt. Erg orgineel is het niet, maar het is makkelijk te onthouden en is persoonlijk (:

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:16

P4ralyzed schreef:
Ik heb gekozen voor ABfotografie omdat ik het toch persoonlijk vindt. Erg orgineel is het niet, maar het is makkelijk te onthouden en is persoonlijk (:

Ik had ook eens gekeken naar dit topic en ik dacht ook aan ABfotografie. Alleen toen ging ik kijken op internet en die bestaat al.

http://www.google.nl/#hl=nl&gs_nf=1&cp= ... 47&bih=566

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:42

't Is toch ook een beetje je eigen 'creativiteit' om er zelf wat voor te bedenken of ben ik nou gek.

P4ralyzed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 01:19

steefvicky schreef:
P4ralyzed schreef:

Ik had ook eens gekeken naar dit topic en ik dacht ook aan ABfotografie. Alleen toen ging ik kijken op internet en die bestaat al.

http://www.google.nl/#hl=nl&gs_nf=1&cp= ... 47&bih=566

Dat is erg jammer, dan zou ik toch een andere naam moeten zoeken. Dankjewel voor het melden hiervan! :')

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:04

P4ralyzed schreef:
Dat is erg jammer, dan zou ik toch een andere naam moeten zoeken. Dankjewel voor het melden hiervan! :')

haha geendank! :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:00

BeAmber Fotografie?

Makkelijk te onthouden, kort (Want je kan als logo voor op je foto's Fotografie er af laten) en het heeft een betekenis. :)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:51

Of gewoon AmberFotografie?
Het is niet super origineel maar Amber vindt ik er wel een mooie naam voor ;)

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:04

Anne, toevallig heb ik iemand uit mijn kennissenkring die de naam AB Fotografie al gebruikt. Hij fotografeert auto's, dat is natuurlijk wel iets heel anders.

AB Foto bestaat geloof ik nog niet. Of als je zegt dat je vooral dieren en mensen doet zou je kunnen kiezen voor AB portretfotografie. Of Anne Fotografie (niet geregistreerd bij de Kvk), Fotostudio Anne. Anne Paardenfotografie....

Op zich is er genoeg te bedenken maar het blijft moeilijk. En als je eenmaal een naam gekozen hebt maakt het achteraf ook niet zo veel meer uit. Het gaat om het werk wat je levert en niet direct de naam. Ik ben zelf professioneel fotograaf en heb gekozen voor mijn achternaam.

Succes er mee!!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:11

Wiek3 schreef:
Anne, toevallig heb ik iemand uit mijn kennissenkring die de naam AB Fotografie al gebruikt. Hij fotografeert auto's, dat is natuurlijk wel iets heel anders.

AB Foto bestaat geloof ik nog niet. Of als je zegt dat je vooral dieren en mensen doet zou je kunnen kiezen voor AB portretfotografie. Of Anne Fotografie (niet geregistreerd bij de Kvk), Fotostudio Anne. Anne Paardenfotografie....

Op zich is er genoeg te bedenken maar het blijft moeilijk. En als je eenmaal een naam gekozen hebt maakt het achteraf ook niet zo veel meer uit. Het gaat om het werk wat je levert en niet direct de naam. Ik ben zelf professioneel fotograaf en heb gekozen voor mijn achternaam.

Succes er mee!!

Het kan dan wel heel anders zijn, maar alsnog lijkt het mij niet dat je een dubbele naam kunt gebruiken (als je je in gaat schrijven bij de KVK). :P

Fotostudio Anne lijkt mij niet op z'n plaats hier, gezien je niet in een studio fotografeert. Toch?

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:33

Klopt, als Anne niet over een studio beschikt niet, maar dat weet ik niet. Ook niet welke ambities ze heeft. Daarnaast zei ik ook niet dat je een dubbele naam moet gebruiken toch? Enkel dat het gaat om een ander soort fotografie.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:06

Haha ik zie net dat ik hier in mijn laatse post Amber heb staan ipv Anne. Sorry :+