[TEK] Na 3 maanden niet te hebben getekend weer een tekening

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Odette_

[TEK] Na 3 maanden niet te hebben getekend weer een tekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 19:21

Lang leve school _-:( Achja, school gaat voor he :P

Maar nu ik vakantie heb, heb ik eindelijk weer de tijd om te tekenen en daar heb ik de afgelopen week eventjes goed van geprofiteerd!
Het was een tekening waarvan ik de helft van het hoofd al had geloof ik.
Ik heb hem getekend op A4 met vulpotloden HB t/m 2B.
De hals stond niet op de foto, dus die heb ik zelf moeten 'bedenken' en ik ben al helemaal niet goed in het tekenen/invullen van de hals, dus dat was een leuke uitdaging!
Ook ben ik niet geheel tevreden met voor ons het linker oog, en de manen blijven bij mij ook een lastig punt.
Maar ik blijf lekker doorgaan oefenen!

Voorbeeldfoto:
Afbeelding

Tekening:
(contrasten komen niet geheel overeen met de tekening, nog best lastig om een foto te maken van een tekening)
Afbeelding

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden, en ik sta helemaal open voor tips!
Graag zelfs, zodat ik mij de volgende tekeningen hopelijk weer wat kan verbeteren :)

kruimellover

Re: [TEK] Na 3 maanden niet te hebben getekend weer een tekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:23

Wow wat knap zeg! Ik kan je geen tips geven, zo goed kan ik echt niet tekenen. Maar ik vind het heel knap hoe je als die details met slechts een paar tekenpotloden hebt kunnen maken.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:25

Ik kan de tekening niet zien. :n

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 19:27

Hmm wat gek, ik zie hem nog gewoon!

En deze dan:
Afbeelding
(facebookkwaliteit)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:35

Mooi!
Ik vind alleen dat je de blik van de pony nét niet helemaal hebt weten te vangen, op de foto lijkt de pony wat helderder uit de ogen te kijken.
De kaak lijkt net iets te breed/bol te lopen, en de neusgaten lijken op de foto een piepklein beetje hoger te zitten/langer door te lopen.
De vachtstructuur heb je echt heel erg mooi weergegeven!
Probeer dat bij de manen ook te doen, nu lijken het meer dikke plukjes dan losse haren, snap je?
Dus heeeeel veel haartjes tekenen :P

Echt heel erg mooi gedaan! :)

Ik kan m in de OP gewoon zien alleen duurde het lang voor hij helemaal geladen was :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:53

ik kan de tekening nu ook zien. Duurde inderdaad lang voor hij geladen was. Ik vind hem erg mooi geworden. verder heb ik niet zoveel tips, aangezien ik niet zo mooi kan tekenen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:53

Ik zou de manen juist wel in plukjes tekenen, elk haartje tekenen gaat er erg snel rommelig uitzien. Ik zou wbt de manen wel proberen iets meer met licht en donker te werken, dus niet elke streep doortrekken, maar de echt lichte stukken bijvoorbeeld wit laten. Voor de rest _/-\o_ Erg sprekende plaat!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:15

Neus, ogen, hals echt waauw. Het springt echt uit de tekening, alleen vind ik de manen wat jammer. Daar is je tekenstijl wat anders... Ik weet het niet, ik mis er wat diepte in.
Verder heel erg mooi!

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 08:09

Leen_ schreef:
Neus, ogen, hals echt waauw. Het springt echt uit de tekening, alleen vind ik de manen wat jammer. Daar is je tekenstijl wat anders... Ik weet het niet, ik mis er wat diepte in.
Verder heel erg mooi!

Dankjewel.. :)
De manen snap ik, het is denk ik veel groffer dan de rest? Ik weet het ook nog niet precies maar ik snap dat je het anders vindt!

Verder wat er over de manen werd gezegd, ik hoorde juist vaak dat je de manen in plukjes moest tekenen, maar misschien zijn het net iets te duidelijk plukjes geworden. Manen zal voor mij echt nog eventjes oefenen worden om daar ook goed diepte in te krijgen!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:14

Wauw wat gaaf, wat een mooie tekening zeg :j

Vind alleen de ogen een beetje twijfelachtig al durf ik niet mijn vinger erop te leggen waarom :)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:48

Je kunt de manen ook het best in plukjes tekenen (op de foto zit het namelijk ook in "plukjes"), alleen doordat je vrij weinig structuur hebt aangebracht in de plukjes zegmaar, lijkt het ineens een hele andere tekenstijl dan de rest van de tekening :)
Kijk hier eens naar (ff een voorbeeld uit mijn eigen topic):
http://i46.tinypic.com/35d3rz9.jpg

Het haar is ook (deels) in plukjes getekend maar er is nog wel een haarstructuur zichtbaar.
Nu zijn er op deze foto veel details weggevallen, maar als je wilt kan ik wel een betere foto maken van het haar alleen.
Nu is paardenhaar/manen natuurlijk heel anders, maar het idee bij de plukjes is wel hetzelfde.

(overigens is dit een A5 tekening en teken jij dit op A4, dus is het nog wat makkelijker voor jou om dit te doen, alleen wel even wat werk)

Ik vind je tekening echt meel erg mooi :j
Hoeveel uur heb je er ongeveer aan gewerkt??

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:47

Ja ik zie het, meer glans ook maken in de manen, nu heb ik meer doorgetrokken strepen.. :j
Goeie vraag hoe lang ik ermee bezig ben geweest.. het heeft een hele tijd (3 maanden) stil gelegen en ik hou het eigenlijk nooit echt bij, maar schat wel dat er zo'n 15-20 uur inzit.. :o
Maar werk ook vrij langzaam en doe eerst veel licht en dan ga ik meer schaduwen etc erin toevoegen.. :o

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:22

Er zit zo een leuke vloeiende beweging in, echt leuk en mooi!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:34

Geen woorden voor! _/-\o_ _/-\o_

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:53

Ach, ik heb voor ik vorig jaar weer ECHT serieus opdrachten aan ging nemen een jaar of 8 stilgelegen, die drie maanden kom je ook wel overheen :') Mooie techniek heb je, zo precies vraagt geduld, weet ik alles van, maar als dat bij je past dan heb je ook wat :j
Mooi werkje, de verbeterpunten op de manen hebben de anderen er al uitgehaald en je ziet ze zelf ook. Ik vind zelf iets teveel nadruk liggen op de holtes naast de neusbrug en het oog had er iets meer uit mogen komen.