[TEK] [WIP] Baaah Baaah Big Sheep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[TEK] [WIP] Baaah Baaah Big Sheep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 07:53

Afbeelding
In den beginne was er deze tekening...

Afbeelding
Toen ging ik lijnen zetten...

Afbeelding
...En nog meer...

Afbeelding
Het schiet al op...

Afbeelding
DETAILS....... <3

Kleur of geen kleur... da's de vraag! :)

Anoniem

Re: [TEK] [WIP] Baaah Baaah Big Sheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:44

Het (voor ons) rechteroog vind ik net iets teveel naar buiten staan. Verder weer een erg mooi werk.

Ik zou persoonlijk niet voor kleur gaan. Jouw sterke punt is juist het werken met schaduwen. In een tekening met kleur hoort in mijn optiek ook enkel kleur te zitten en geen zwart. Kleur in een werk al dit heeft gewoon geen toegevoegde waarde. Het wordt dan een soort kleurplaat en dat doet afbreuk aan de kwaliteit van je schets.

Bij cartoons is dat anders, daar werk je in het algemeen niet met kleurschakeringen maar met vlakken.

Kijk eens naar een kleurenfoto. Bruin is niet zomaar bruin, elke vierkante centimeter heeft weer nét een andere tint dan die ernaast. Zolang dat iets is waar je nog geen grip op hebt in je werk vind ik het zonde om voor dat oefenen een mooi zwart-wit werk als dit te gebruiken.

Ik zou best een werk in kleur van je willen zien, je schetsen en verhoudingen worden steeds beter en ik denk dat je dat best zou kunnen proberen. Maar in dat werk moet je dan 0,0 zwart gebruiken en juist met het mengen van verschillende kleuren spelen.

Schets in hb zoals je nu doet en dan met kleur de rest van de tekening opzetten. :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 11:12

Lente schreef:
Het (voor ons) rechteroog vind ik net iets teveel naar buiten staan. Verder weer een erg mooi werk.

Ik zou persoonlijk niet voor kleur gaan. Jouw sterke punt is juist het werken met schaduwen. In een tekening met kleur hoort in mijn optiek ook enkel kleur te zitten en geen zwart. Kleur in een werk al dit heeft gewoon geen toegevoegde waarde. Het wordt dan een soort kleurplaat en dat doet afbreuk aan de kwaliteit van je schets.

Bij cartoons is dat anders, daar werk je in het algemeen niet met kleurschakeringen maar met vlakken.

Kijk eens naar een kleurenfoto. Bruin is niet zomaar bruin, elke vierkante centimeter heeft weer nét een andere tint dan die ernaast. Zolang dat iets is waar je nog geen grip op hebt in je werk vind ik het zonde om voor dat oefenen een mooi zwart-wit werk als dit te gebruiken.

Ik zou best een werk in kleur van je willen zien, je schetsen en verhoudingen worden steeds beter en ik denk dat je dat best zou kunnen proberen. Maar in dat werk moet je dan 0,0 zwart gebruiken en juist met het mengen van verschillende kleuren spelen.

Schets in hb zoals je nu doet en dan met kleur de rest van de tekening opzetten. :)

Bedankt voor de zuivere uitleg! :D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:28

mooi! ik heb al meer van je tekeningen gezien en ik vind dat je steeds mooier gaat tekenen! ik zou idd geen kleur doen, daar ben je zeg maar al te laat mee, dat moet echt voor de schaduw.
verder heel knap en een leuke stijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 18:17

Je wordt steeds beter! Erg leuk!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 21:22

Doanique schreef:
Je wordt steeds beter! Erg leuk!

Bedankt voor de complimenten! :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 07:15

Iemand nog tips en/of suggesties om het te verbeteren? (damn, ik zit nog altijd met dat mislukte *****-oog...) En de beste manier om STRUCTUUR aan die hoorns te geven? HEEEEEEEEEEELP!

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:29

Ik heb het idee dat het niet zozeer het oog is, maar meer de neus. Die staat zeg maar recht naar de kijker toe, dus je ziet het van voren, terwijl je het hoofd iets van de zijkant ziet.
Ik heb je andere topics ook gevolgd en je wordt inderdaad steeds beter! :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 15:22

En we gaan gemoedelijk verder met schapielief...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VACHIEEEEEH!!! :D (grotvolnonnuh wat een klus was die vacht...)