[TEK] When you get worried, I'll be your soldier.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

VERAx

[TEK] When you get worried, I'll be your soldier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 18:46

Hoi,

Voor school kregen we de opdracht een ''familieportet'' te maken, maar het begrip mocht ruim geïnterpreteerd worden, een familie is namelijk ook een groep van mensen die op een bepaalde manier bij elkaar hoort.
Ik had een paar dagen daarvoor een paar indrukwekkende foto's gezien van soldaten met kinderen, dus ik besloot deze te tekenen. Het is getekend met grafietpotloden (eerste keer dat ik daar serieus mee gewerkt heb) op A2 formaat, en het resultaat was goed voor een 9.8 :D

Afbeelding

En nog wat detailfoto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Omdat het de laatste opdracht van het jaar was heb ik er helaas maar een uur of 6 aan kunnen werken dus op het einde heb ik wat moeten haasten. Helaas heb ik het materiaal niet thuis liggen waardoor ik hem niet helemaal naar mijn zin af kan maken, maar misschien dat ik nog wat potloden en een doezelaar koop zodat ik ook thuis aan de slag kan :) Ik ben vooral ontevreden over de broeken want ik heb flink zitten prutsen met de poging tot legerprint, en nadat ik die op heb gegeven waren de plooien toch ook nog lastig.

Groetjes :)

Inney

Re: [TEK] When you get worried, I'll be your soldier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:51

Ik vind hem goed gelukt veer! Je hebt het mensen tekenen steeds meer onder de knie. En het onderwerp is natuurlijk ook heel mooi. Ga je hem nog verder afwerken? Omdat je zei dat je hebt moeten haasten op t eind?

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 18:51

Ja ik wil hem nog wel verder afwerken, maar moet eerst even de spullen ervoor kopen :) En ik stoor me het meest aan de broeken en ik denk dat het lastig word om dat nog uit te gummen..

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:11

Vind het goed gelukt. Lijkt enkel wel dat die zo kleine voetjes hebben ?
Anders wel heel mooi hoor +:)+

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 14:12

Ja de voeten zijn inderdaad ook wat uit verhouding, zeker die van de rechter soldaat.. Maar bedankt! :)

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:12

Wauw Veer, echt heel mooi gemaakt! Ik doe het je niet na en ik vind dat je gewoon een 10 had verdiend :))

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:53

Probeer wat meer op de verhoudingen te letten (inderdaad kleine voeten) en ik kijk ook een beetje raar tegen de gezichten aan? Wel een mooie tekening! :)