[VER] Blue Angel & Red Sky

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sill_Monster

[VER] Blue Angel & Red Sky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 12:41

Het is mijn eerste verhaal dus wel een beetje aardig blijven :P
Reactie's zijn welkom maar ik heb wel in de ik-vorm geschreven hij/zij-vorm vond ik beetje irritant. :)

1.Emma
Ik hoort een irritant gepiep en slaat met mijn hand op de wekker. Ik zuch eens diep en sla het dekbed van mij af en sta op. “Weer zo’n stomme school dag.” Ik kleed me aan en ga naar beneden. Ik kijkt eens rond “Niemand is er al uit dus ik moet maar alleen eten zoals gewoonlijk.” Ik pakt het brood uit de koelkast wat ik die avond ervoor al had gesmeerd en gooi het op tafel. Ik doet de kast deur los en pakt er een mok uit en schenk er melk in. Terwijl ik terug loopt was ik vergeten de kastdeur dicht te doen en knalt er met mijn hoofd tegen aan “Vervloekte kast!!” Ik gaat aan tafel zitten en eet in mijn uppie mijn eten op. Ik ruimt mijn mok op en ga naar de douche. Ik was mijn gezicht en kijk in de spiegel. Ik zuch, ik poetst mijn tanden en pak mijn lenzen die mijn oogkleur veranderen en doe het in. Ik kamt mijn lange golvende haar en doe het in een knot en doe er een netje over mijn haar heen. Dan pakt ik mijn masker en doe die op “Ik haat dit.” Mompelt ik. ik doe nog oogpotlood en mascara op en gaat weer naar de keuken. Ik pakt de spullen uit de koelkast en vul mijn flesje met ranja, en stopt alles in mijn tas. Ik wandelt naar het klompehok en aait Raisa die meteen opstaat. Ik doe iets aan mijn voeten en stap naar buiten, ik pakt wat biks en gaat naar het weiland en fluit. Champion komt er al aangelopen en hinnikt. “Hee lieverd wil je lekker biks??” Champion briest blij. Ik doe het biks in de bak en klop Champion op zijn hals “Ik moet eerst even een dagje naar school jongen en dan gaan we vanavond samen rijden.” Ik draai me om en loop weer terug naar huis waar het nog steeds stil is. Ik kijk naar de klok en pak mijn jas en tas en doe snel mijn schoenen aan en stap op mijn fiets. Ik fiets richting Doornspijk en stop op een afgesproken plek om op Babet te wachten. Ik zie dat ze er al aan komt en begin al te fietsen. “Hee Emma weet je wat er gister is gebeurt??!!” zegt Babet. “Nou??” “Nou ik was gisteren bij een vriendin en toen kwam er een brandweer heel snel langs en politie ook!!” ratelt Babet door. “Zo zo wat is er gebeurd dan??” “Er was brand en er was veel schade en het was dicht bij ons in de buurt en…….. De rest hoor ik niet meer ik staar voor me uit en denk aan vroeger. Ik zucht diep en fiets door. In doornspijk aangekomen gaan we op de stoep staan en Babet sms’t Mandy. “Ze komt er zo aan zegt Mandy”zegt Babet tegen mij. “Ja, dat zegt ze altijd maar ze is altijd wel minstens tien minuten later dan anders.” Maar dit keer verbaast het me want Mandy is er echt snel. Ze komt er aan fietsen en Babet en ik gaan ook fietsen. We fietsen nu richting Elburg en gaan richting school. Mandy is weer heel druk zoals gewoonlijk en ze ratelt dingen door van wat ze allemaal dit weekend heeft meegemaakt. Ik glimlach. We fietsen hard door want er is een pittige wind maar mij boeit dat niet. Op school aangekomen is het al heel druk, iedereen moet denk ik om deze tijd beginnen. We fietsen naar het fietsenhek en doen daar onze fietsen op slot. Heleen en Sophie komen er ook al aangefietst en Leoni helaas ook. Ze begint zoals gewoonlijk weer naar Mandy te schreeuwen. Ik zucht diep en rol met mijn ogen. Irritant kind ook denk ik. Ik pak mijn tas van mijn fiets en ga naar Heleen. “Hee.” Zegt Heleen. “Hoi” “Wat is Leoni weer irritant hé?” zegt Heleen. “Ja, inderdaad maar dat is ze altijd!!” “Ook op de fiets de heéélee tijd met Sophie kloten.”zegt Heleen. “Mm.. Ze heeft niks beters te doen denk ik.” “Wanneer heeft ze wel wat beters te doen??”zegt Heleen. Ik grinnik. “Wat??”zegt Heleen. “Nee niks, ik vind het alleen grappig dat jij je zo hellig maakt om haar.” “Vind je het logische met dat kind!”Zegt Heleen met een wijs op Leoni die weer met Mandy en Sophie zit te kleffen. Heleen en ik lopen samen richting school. Ik zucht op naar die lange schooldag!!

Mitchell
Ik hoor mijn wekker en open moeilijk mijn ogen. Ik mep eens hard op de wekker maar dat stomme ding blijft maar door rammelen. Ik doet het licht aan en doe de wekker uit. Ik sla het dekbed van mij af en sta op. Kleed me aan en ga naar beneden. Mijn vader zit er al. “Hoi pap.” “Goedemorgen.”zegt mijn vader eng vrolijk. Ik smeer snel mijn brood en eet het op. Ik doe snel nog wat drinken en ga naar de douche. Ik doe mijn haar goed en doe lenzen in die mijn oogkleur veranderen. Poets snel mijn tanden en ga naar buiten. “Mm frisse lucht.” Ik loop naar het weiland en zie mijn witte Arabier aan galopperen. “Hee Angel hoe is het meis??” Ze briest en duwt haar neus in mijn handen. Ik kriebel haar over haar neusje. Ik denk aan de naam Angel. Angel was vroeger ook iemand een meisje die ik kende, we waren beste vrienden. Zij heette Blue Angel en ik heet eigenlijk Red Sky. Het klinkt raar maar wij waren heel belangrijk we hadden een speciale vrienden band. Maar toen omdat ik best klein was en onverantwoordelijk werd ik door haar vader weggestuurd op pad. En sinds toen ik klein was 5 ofzo, heb ik haar nooit meer gezien. Ik bedenk me nu net dat ik eigenlijk best mis. Ik kijk om me nek en zie dat daar nog mijn ketting hangt. Een rode bliksemschicht. Blue Angel heeft er ook een maar dan een Blauwe bliksemschicht. Ik ben nog diep in mijn gedachte of ik opeens “MITCHELL JE MOET NAAR SCHOOL!!” Mijn vader hoor roepen. Ik loop terug en doe alles in mijn tas en spring in mijn schoenen en doe mijn jas aan. Ik woon best in een groot huis en rijk zijn mijn ouders ook. Ik pak mijn fiets en ga van ons erf af. Mijn vader had van de verte het grote hek al los gedaan dus ik kan zo wegfietsen. Wanneer ik door het hek ben sluit het. Ik fiets richting Elburg waar ik naar school moet. Ik kom Rick tegen. “O, God heb je hem weer.”Mompel ik. “Hee Mitchell!! Alles kits gast??”zegt Rick keihard. “Best.” “Jonge gast wat heb jij nu weer dan?”Ratelt Rick. Gelukkig komt Dennis aangefietst “Hee jongens!!”Zegt Dennis “Hoi”zeg ik droog “Jo Dennis gast alles goed man wat was het pas chillen man met die chickies!!”zegt Rick. Dennis kijkt mij vaag aan en ik draai met mijn vinger rondjes om mijn slaap. Dennis schiet in de lach en ik lach mee. “Waar lachen jullie nou weer om?!”zegt Rick verbaast “Niks Rick echt niet!”Grinnikt Dennis. “Maar Rick welke chikkies waren in het weekend er??”vraag ik. “O ehm.. Laat maar..”Zegt Rick. Dennis en ik kijken elkaar even aan en schieten dan in de lach. “Wat is er nou zo grappig!!” “Nou Rick als je zo stoer wil doen moet je toch beter leren liegen!”Hikt Dennis. “Ja Rick misschien moet je op de lieg cursus.”Zeg ik lachend “Misschien kan hij beter naar de meidenversiercursus gaan!!”Lacht Dennis “Bestaat die dan!!”Zegt Rick met grote ogen. “Ja in je dromen!”zeggen Dennis en ik tegelijk en we barsten allemaal in lachen uit. Door al dat gelach beginnen we allemaal te slingeren. Ik zie dat Dennis niet meer recht kan fietsen en mijn kant op slingert dus ik druk op de rem en sta meteen stil. Dennis kon niet meer stoppen dus die knalt met volle vaart tegen Rick aan en hij kan ook niet meer goed blijven staan en ze knallen samen op de grond. Ik barst in lachen uit maar Dennis en Rick kijken eerst verbaast en barsten dan ook in lachen uit. “Moeilijk hé fietsen!!”zeg ik. “Ja tegenwoordig wel ja!” zegt Dennis. Ik grinnik. Dennis en Rick staan op en pakken hun fiets. Ik kijk op mijn mobiel. “Jongens we moeten wel even doorfietsen anders komen we te laat en is Mvr. Boers weer zo sacherijnig.” “Mitch Mvr. Boers is altijd sacherijnig.”zegt Dennis droog. “Ja inderdaad!!”zegt Rick om er nog bij te horen. De jongens stappen op de fiets en we fietsen samen veder. “Rick heb jij eigenlijk voor m&m toets geleerd??”zegt Dennis “Jonge Dennis wie leert er nou voor een toets??!!”zeg ik verbaast. “Uhh ik??”zegt Rick. Ik rol met mijn ogen en we komen op school we zetten onze fiets weg en lopen richting school.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 14:55

Niemand?? -O-

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 15:12

Hier een verbeterde verzie:

1.Emma
Ik hoort een irritant gepiep en slaat met mijn hand op de wekker. Ik zuch eens diep en sla het dekbed van mij af en sta op. “Weer zo’n stomme school dag.” Ik kleed me aan en ga naar beneden. Ik kijkt eens rond “Niemand is er al uit dus ik moet maar alleen eten zoals gewoonlijk.” Ik pakt het brood uit de koelkast wat ik die avond ervoor al had gesmeerd en gooi het op tafel. Ik doet de kast deur los en pakt er een mok uit en schenk er melk in. Terwijl ik terug loopt was ik vergeten de kastdeur dicht te doen en knalt er met mijn hoofd tegen aan “Vervloekte kast!!” Ik gaat aan tafel zitten en eet in mijn uppie mijn eten op. Ik ruimt mijn mok op en ga naar de douche. Ik was mijn gezicht en kijk in de spiegel. Ik zuch, ik poetst mijn tanden en pak mijn lenzen die mijn oogkleur veranderen en doe het in. Ik kam mijn lange golvende haar en doe het in een knot en doe er een netje over mijn haar heen. Dan pak ik mijn masker en doe die op “Ik haat dit.” Mompel ik. Ik doe nog oogpotlood en mascara op en gaat weer naar de keuken. Ik pak de spullen uit de koelkast en vul mijn flesje met ranja, en stopt alles in mijn tas. Ik wandel naar het klompehok en aait Raisa die meteen opstaat. Ik doe iets aan mijn voeten en stap naar buiten, ik pakt wat biks en gaat naar het weiland en fluit. Champion komt er al aangelopen en hinnikt. “Hee, lieverd wil je lekker biks?” Champion briest blij. Ik doe het biks in de bak en klop Champion op zijn hals “Ik moet eerst even een dagje naar school jongen en dan gaan we vanavond samen rijden.” Ik draai me om en loop weer terug naar huis waar het nog steeds stil is. Ik kijk naar de klok en pak mijn jas en tas en doe snel mijn schoenen aan en stap op mijn fiets. Ik fiets richting Doornspijk en stop op een afgesproken plek om op Babet te wachten. Ik zie dat ze er al aan komt en begin al te fietsen. “Hee, Emma weet je wat er gister is gebeurt?” zegt Babet. “Nou?” “Nou ik was gisteren bij een vriendin en toen kwam er een brandweer heel snel langs en politie ook!” ratelt Babet door. “Zo zo wat is er gebeurd dan?” “Er was brand en er was veel schade en het was dicht bij ons in de buurt en…….. De rest hoor ik niet meer ik staar voor me uit en denk aan vroeger. Ik zucht diep en fiets door. In doornspijk aangekomen gaan we op de stoep staan en Babet sms’t Mandy. “Ze komt er zo aan zegt Mandy”zegt Babet tegen mij. “Ja, dat zegt ze altijd maar ze is altijd wel minstens tien minuten later dan anders.” Maar dit keer verbaast het me want Mandy is er echt snel. Ze komt er aan fietsen en Babet en ik gaan ook fietsen. We fietsen nu richting Elburg en gaan richting school. Mandy is weer heel druk zoals gewoonlijk en ze ratelt dingen door van wat ze allemaal dit weekend heeft meegemaakt. Ik glimlach. We fietsen hard door want er is een pittige wind maar mij boeit dat niet. Op school aangekomen is het al heel druk, iedereen moet denk ik om deze tijd beginnen. We fietsen naar het fietsenhek en doen daar onze fietsen op slot. Heleen en Sophie komen er ook al aangefietst en Leoni helaas ook. Ze begint zoals gewoonlijk weer naar Mandy te schreeuwen. Ik zucht diep en rol met mijn ogen. Irritant kind ook denk ik. Ik pak mijn tas van mijn fiets en ga naar Heleen. “Hee.” Zegt Heleen. “Hoi” “Wat is Leoni weer irritant hé?” zegt Heleen. “Ja, inderdaad maar dat is ze altijd!” “Ook op de fiets de heéélee tijd met Sophie kloten.”zegt Heleen. “Mm.. Ze heeft niks beters te doen denk ik.” “Wanneer heeft ze wel wat beters te doen?”zegt Heleen. Ik grinnik. “Wat?”zegt Heleen. “Nee niks, ik vind het alleen grappig dat jij je zo hellig maakt om haar.” “Vind je het logische met dat kind!”Zegt Heleen met een wijs op Leoni die weer met Mandy en Sophie zit te kleffen. Heleen en ik lopen samen richting school. Ik zucht op naar die lange schooldag!

Mitchell
Ik hoor mijn wekker en open moeilijk mijn ogen. Ik mep eens hard op de wekker maar dat stomme ding blijft maar door rammelen. Ik doe het licht aan en doe de wekker uit. Ik sla het dekbed van mij af en sta op. Kleed me aan en ga naar beneden. Mijn vader zit er al. “Hoi pap.” “Goedemorgen.”zegt mijn vader eng vrolijk. Ik smeer snel mijn brood en eet het op. Ik doe snel nog wat drinken en ga naar de douche. Ik doe mijn haar goed en doe lenzen in die mijn oogkleur veranderen. Poets snel mijn tanden en ga naar buiten. “Mm frisse lucht.” Ik loop naar het weiland en zie mijn witte Arabier aan galopperen. “Hee, Angel hoe is het meis?” Ze briest en duwt haar neus in mijn handen. Ik kriebel haar over haar neusje. Ik denk aan de naam Angel. Angel was vroeger ook iemand een meisje die ik kende, we waren beste vrienden. Zij heette Blue Angel en ik heet eigenlijk Red Sky. Het klinkt raar maar wij waren heel belangrijk we hadden een speciale vrienden band. Maar toen omdat ik best klein was en onverantwoordelijk werd ik door haar vader weggestuurd op pad. En sinds toen ik klein was 5 ofzo, heb ik haar nooit meer gezien. Ik bedenk me nu net dat ik eigenlijk best mis. Ik kijk om me nek en zie dat daar nog mijn ketting hangt. Een rode bliksemschicht. Blue Angel heeft er ook een maar dan een Blauwe bliksemschicht. Ik ben nog diep in mijn gedachte of ik opeens “MITCHELL JE MOET NAAR SCHOOL!” Mijn vader hoor roepen. Ik loop terug en doe alles in mijn tas en spring in mijn schoenen en doe mijn jas aan. Ik woon best in een groot huis en rijk zijn mijn ouders ook. Ik pak mijn fiets en ga van ons erf af. Mijn vader had van de verte het grote hek al los gedaan dus ik kan zo wegfietsen. Wanneer ik door het hek ben sluit het. Ik fiets richting Elburg waar ik naar school moet. Ik kom Rick tegen. “O, God heb je hem weer.”Mompel ik. “Hee Mitchell! Alles kits gast?”zegt Rick keihard. “Best.” “Jonge gast wat heb jij nu weer dan?”Ratelt Rick. Gelukkig komt Dennis aangefietst “Hee jongens!!”Zegt Dennis “Hoi”zeg ik droog “Jo Dennis gast alles goed man wat was het pas chillen man met die chickies!!”zegt Rick. Dennis kijkt mij vaag aan en ik draai met mijn vinger rondjes om mijn slaap. Dennis schiet in de lach en ik lach mee. “Waar lachen jullie nou weer om?!”zegt Rick verbaast “Niks Rick echt niet!”Grinnikt Dennis. “Maar Rick welke chikkies waren in het weekend er??”vraag ik. “O ehm.. Laat maar..”Zegt Rick. Dennis en ik kijken elkaar even aan en schieten dan in de lach. “Wat is er nou zo grappig!!” “Nou Rick als je zo stoer wil doen moet je toch beter leren liegen!”Hikt Dennis. “Ja Rick misschien moet je op de lieg cursus.”Zeg ik lachend “Misschien kan hij beter naar de meidenversiercursus gaan!!”Lacht Dennis “Bestaat die dan!!”Zegt Rick met grote ogen. “Ja in je dromen!”zeggen Dennis en ik tegelijk en we barsten allemaal in lachen uit. Door al dat gelach beginnen we allemaal te slingeren. Ik zie dat Dennis niet meer recht kan fietsen en mijn kant op slingert dus ik druk op de rem en sta meteen stil. Dennis kon niet meer stoppen dus die knalt met volle vaart tegen Rick aan en hij kan ook niet meer goed blijven staan en ze knallen samen op de grond. Ik barst in lachen uit maar Dennis en Rick kijken eerst verbaast en barsten dan ook in lachen uit. “Moeilijk hé fietsen!!”zeg ik. “Ja, tegenwoordig wel ja!” zegt Dennis. Ik grinnik. Dennis en Rick staan op en pakken hun fiets. Ik kijk op mijn mobiel. “Jongens we moeten wel even doorfietsen anders komen we te laat en is Mvr. Boers weer zo sacherijnig.” “Mitch Mvr. Boers is altijd sacherijnig.”zegt Dennis droog. “Ja inderdaad!!”zegt Rick om er nog bij te horen. De jongens stappen op de fiets en we fietsen samen veder. “Rick heb jij eigenlijk voor m&m toets geleerd??”zegt Dennis “Jonge Dennis wie leert er nou voor een toets??!!”zeg ik verbaast. “Uhh ik??”zegt Rick. Ik rol met mijn ogen en we komen op school we zetten onze fiets weg en lopen richting school.

siepenteun

Re: [VER] Blue Angel & Red Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:15

Leuk verhaal!

Sill_Monster

Re: [VER] Blue Angel & Red Sky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 15:47

Dankje :)

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 11:24

De Titel Word Veranderd In : Zo Verbonden
Weet alleen niet hoe je da tmoet doen :o

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:02

Leuk dat je ook begint met schrijven! :D Ik vind het tot nu toe als ik eerlijk ben een leuk verhaal, maar het leest niet heel vloeiend, waardoor je aandacht snel weg glipt. Dat komt doordat de opbouw van de zinnen heel 'houterig' zijn (hoe moet ik dat omschrijven?) en je begint heel veel zinnen met 'ik.' Als je dat heel veel zinnen achter elkaar doet gaat dat irriteren, probeer er dus een zin zonder 'ik' er tussen te stoppen. Let ook goed op je spellingsfouten, grammatica en leestekens.

Ik hoop dat je het niet erg vind, maar ik heb een klein stukje van je verhaal herschreven op de manier waarop ik hem fijner vind lezen. Zo is het misschien duidelijker wat ik bedoel.

LoveLuckyBoy - thoraklover schreef:
Ik hoor een irritant gepiep. Geïrriteerd sla ik met mijn hand op de wekker om het geluid te stoppen. Ik zucht eens diep en sla het dekbed van mij af. “Weer zo’n stomme schooldag,” kreun ik terwijl ik uit mijn bed stap. Langzaam verwissel ik mijn pyjama voor kleren en ga naar beneden. Net als elke ochtend is niemand al opgestaan en ben ik gedoemd om alleen te eten. Ik pakt het brood uit de koelkast wat ik de avond ervoor al had gesmeerd en gooi het op tafel. Nu nog drinken en dan is mijn ontbijt compleet. Ik open de kastdeur en pak er een mok uit die ik vol schenk met melk. Terwijl ik terug naar de tafel loop knal ik met mijn hoofd tegen de kastdeur die ik vergeten was dicht te doen. “Vervloekte kast!” roep ik gehumeurd uit.

Hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt! Het is niet bedoeld om je af te kraken, maar om je te helpen. Kijk uit naar je volgende update :j .

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:02

LoveLuckyBoy schreef:

Een mod pb'en ;)

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 09:28

thoraklover schreef:
LoveLuckyBoy schreef: