Voorbereiden op een fotoshoot: Hoe doe jij dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Voorbereiden op een fotoshoot: Hoe doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:49

Leuk, je hebt weer een fotoshoot gepland!
Wat doe jij om je voor te bereiden op deze shoot?

Naast de standaard punten:
  • Accu opladen
  • Geheugenkaartjes leeg
  • Tas inpakken

Hoe ver van te voren begin jij met de voorbereidingen? 1 dag van te voren, 2 dagen van te voren of zelfs een week tot een maand van te voren?

Rennie89

Re: Voorbereiden op een fotoshoot: Hoe doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:51

ik zorg ervoor dat mijn tuigage schoon is en in een tas met reflectiescherm en een flesje water :) doe ik de avodn van te voren :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:55

Ik poets mijn lenzen ook altijd even en ik loop mijn kaartjes langs om ze te formatteren.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:57

Zorg dat alles opgeladen is/klaar is voor gebruik. Ik zet (afhankelijk van hoe vroeg ik weg moet) wat te eten en drinken klaar. En zorg dat ik mijn reis heb gepland (moet vaak met het ov, ookal is 't vaak maar een klein stukje). Meestal een dagje van tevoren.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:01

Zelfde als hierboven genoemd eigenlijk. Accu's vol, geheugenkaart leeg, trucendoos ingepakt en wat voedsel klaar. Allemaal in de avond voor de shoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:40

Uhm ik check alles.. Ik heb altijd ruim 20 GB aan geheugen mee, dus ruimte heb ik eigenlijk altijd wel, ook heb ik meerdere accu's dus opladen is niet noodzakelijk. M'n tas staat altijd klaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:14

Ik pak de dag ervoor de camera.
Controleer al mijn batterijen hoe vol ze zijn. Eventueel moet ik ze dan nog bijladen.

Dan verzamel ik minstens 2 geheugenkaartjes.

Ik controleer de camera op instellingen (want in de studio is dat totaaaal anders dan buiten...).
En zorg dat alles goed staat voor de shoot die er aan komt.

Lenzen verzamelen... Alles in de tas.
Reflectiescherm mee. Hinnik-telefoon opladen...

Daarna kijk ik nog even naar de file berichten.
En zorg ik dat ik het telefoonnummer van de paardeneigenaar bij me heb, mocht er onderweg vertraging zijn.

Auto tanken... Drinken mee, eten mee... En even naar de wc voor vertrek. :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:11

Dag van te voren pak ik de camera, controleer ik accu's (laad er standaard één op, die het leegste is en bij veel paarden twee of drie) en verzamel geheugenkaartjes. Minimaal 2 stuks. Ook ik controleer vast de basisinstellingen (voornamelijk de iso instellingen, beetje jammer om per ongeluk op ISO 1600 te fotograferen). Vervolgens zoek ik telefoonnummer en adres nog eens op. Ik zoek even goed uit welke bus/trein ik hoe laat en waar moet hebben, eventuele overstap en vervolgens waar ik eruit moet. Ook leg ik vast reflectiescherm klaar en bekijk ik nog eens het weer (hou ik meestal een aantal dagen van te voren al in de gaten).

's Ochtends voor de fotoreportage controleer ik apparatuur nogmaals, pak ik eten en drinken en controleer ik nogmaals de buienradar/weervoorspellingen. Ter controle sms ik vaak eventjes dat ik eraan kom en dan pak ik de bus/trein :)