[VER] het meisje van Ginneke

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

[VER] het meisje van Ginneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 22:30

Toen ik in de eerste zat was ik ooit aan een verhaal begonnen wat een boek zou moet worden. Ik dacht een tijd geleden dat ik het kwijt was en ging laatst tussen wat bestanden kijken en vond het spontaan terug. Het zijn ondertussen 21 bladzijden. maar ik wil graag jullie mening over het 1e gedeelte.

Op een avond lag ik in mijn bed. Ik kreeg last van mijn keel dus ging ik een glas water halen. Toen ik in de spiegel keek zag ik een meisje. Ze had een wit jurkje aan met gele bloemetjes. Ze had bloed op haar gezicht en armen. En overal blauwe plekken.
Ze had tranen in haar ogen en stond in een donkere kamer. Met oude gordijnen en een gammel bedje en een teddybeer. Ik zag hoe ze me aan keek ik zag hoe ze toegetakeld was. Ze had rode ogen van het huilen. Ik zag aan haar gezicht hoeveel pijn ze had.
Ik wilde niks meer weten. Maar toen gebeurde het. Ik kreeg via haar ogen te zien hoe ze geslagen werd. Ik zag dat haar vader haar bijna dood sloeg. Ze schreeuwde, stop papa stop. Ik vond het te pijnlijk om naar te kijken.

De volgende dag belde ik gelijk Suus. Maar ze nam niet op. Ik probeerde het nog een keer. Toen nam ze eindelijk op.
Maar zij was het niet het was een klein meisje met een huilende stem. En gekraak op de achtergrond. Ik hoorde ook geschreeuw en gescheld. Ze wilde me iets vertellen, maar ik kon het nauwelijks horen. Ik hoorde alleen hij weet waar ik ben hij weet het. Na die zin hoorde je het bandje de persoon die u belt is buiten bereik, probeer het later nogmaals.
Ik werd bang en wou alles weten. Hoe ze heette en wat er was gebeurd.
Ik ging naar de politie en beschreef het meisje. Ze zeiden ik kan u niet verder helpen het spijt me vreselijk.
Toen ging ik naar mijn opa. Hij wist het vast wel. Ik beschreef haar en hij zei tegen mij, ik weet wie je bedoeld. Wacht even ik haal even een oude krant.
Hij gaf de krant aan mij en ik las het bericht dat hij aanwees. Ik las het een paar keer goed door.

Het meisje dat ik had gezien bleek het meisje van Ginneken. Ik wilde meer over dit meisje weten, ik wist alleen dat het is 1996 was gebeurd.
Ik ging naar alle kleuter, kost, en basisscholen die in die tijd al bestonden. Ik begon bij de Vlindertuin het was een groot wit gebouw met vlinders en veel speeltoestellen. Ik liep door naar de hoofdmeester.
Het was een grote kale man met een witte blouse en een zwarte broek. Zijn kantoor was enorm met veel ramen met een sjiek bureau en een leren stoel.
Er lagen veel papieren op tafel. Hij vroeg, zo mevrouw en wat wilt u weten. Nou ik heb laatst een vage droom gehad. Vertel en waar ging hij over dan. Nou, beste man hij ging over het meisje van Ginneken. Aha, ja ik ken haar. Dat is dat lieve meisje van de Kerklaan. Kan wel ik zou het u niet kunnen vertellen. Maar meneer heeft ze hier op school gezeten?
Puff ja dat is een goede vraag. Kunt u uw nummer achter laten dan bel ik u morgen met meer informatie. Oké bedankt voor uw tijd. Graag gedaan ik help graag mensen

Ik vond dat de man het hele gesprek raar deed. Ik moest meer weten over hem en het meisje. Ik ging weer naar mijn opa of hij me misschien meer kon vertellen. Opa zei ja dat kan ik zeker. Ze is zwaar toegetakeld en toen ze dood was is haar vader verdwenen. Oké wat een gek verhaal. Ja maar dat was nog het begin. Ik heb horen zeggen dat hij nu in Amerika zit met vrouw en kind. Serieus? Ik moet echt meer weten anders kan ik er nooit achter komen wat er die dag is gebeurd.
Tja, kind sorry, ik kan jou niet meer vertellen dan wat ik weet. Misschien moet je het aan die oude man daar vragen. Welke? Die met die gele trui en die rode pantoffels met die bruine broek? Oké, ik zal kijken of hij me wat meer kan vertellen over dat meisje.
Goedendag, meneer Jansen kunt u mij misschien wat meer over het meisje van Ginneken vertellen? Ja, dat kan ik zeker zei meneer Jansen. Ze was mijn kleindochter.

Oké wat is er precies met haar gebeurd. Nou ze is zwaar mishandeld en elke keer als ze bij mij op bezoek kwam had ze weer het zelfde koltruitje aan om haar wurg striemen te verbergen.
Aha heeft u misschien nog wat meer bijvoorbeelden, een foto of een oud schoentje of een dagboek of iets dergelijks?
Ja, nou u het zegt ik heb hier een oud fotoalbum. Kijk maar. Wat een leuke foto’s en wat lijkt ze daar gelukkig. Ik keek de heletijd naar een foto van haar op de rug van haar vader in een weiland vol met madeliefjes terwijl zij cowboytje speelde met een echte hoed en laarzen.
Maar ik moet nu naar huis want we gaan zo eten, bedankt voor de informatie, misschien tot de volgende keer.

Ik kwam thuis het rook daar heerlijk. Ik rook kruiden, vlees, aardappels en natuurlijk rijst. Ik kwam thuis en mijn moeder zei raad eens wat we eten? Ik heb geen idee rijst met stoof vlees en aardappels?
Het lag op mijn bord en het zag er zo lekker uit het was gewoon zonde om op te eten. Na het eten ging ik naar boven. Toen ik boven kwam hoorde ik een klein meisje op de badkamer maar ik heb geen broertjes of zusjes.
Ik stormde de badkamer binnen en keek in de spiegel. Toen zag ik haar weer …..
Ze fluisterde je bent naar mijn opa geweest hè?
Ik antwoorden met ja, ze vroeg aan me met een kille stem, Hoe is het met hem? Ik zei het gaat super met hem. Alleen hij mist jou vreselijk.
Oh maar hij krijgt me niet terug want ik ben nu hier zei ze tegen me terwijl ze tranen in haar ogen kreeg. Ja dat is waar maar ik kan wel zorgen dat je naar de hemel gaat wat je bent nu een dolende ziel op aarde. Ja antwoordde ze met tranen in haar ogen.
En toen zag ik het gebeuren haar vader kwam binnen en schreeuwde tegen het meisje. Het meisje begon te huilen ik kreeg weer te zien wat er ging gebeuren.
Ze ging huilen en haar vader schreeuwde tegen haar; ga je huilen? Ik geef je een reden om te huilen. En schopte haar.
Ik voelde de pijn en wilde zeggen stop! Hou op, maar dat kon niet. Ze stopte met huilen en haar vader zei; zo, dat moest er even uit.
Ik kreeg mijn eigen gedachte weer. Ik besefte nu pas hoe snel ik dit moest oplossen ookal was het een geest ik gunde haar de hemel. Ik ging in mijn bed liggen en viel in slaap, ik hoorde gerommel in de badkamer de eerste keer negeerde ik het maar het werd steeds luider.
Ik liep naar de badkamer en ging kijken. Via de spiegel zag ik haar rommelen in de koelkast. Ik vroeg of ze honger had. Ze antwoordde; ja ,ik heb al een maand niks gegeten. Wel gedronken? vroeg ik. Ja, een liter per dag. Ik wilde haar helpen en snel ook. Morgen was het zaterdag en ik had geen huiswerk en bedacht me toen dat ik misschien met een foto naar de politie kon.
Ik ging naar het bejaardentehuis en vroeg of ik misschien een foto mocht hebben. De oude man antwoordde natuurlijk.
Ik ging naar de politie met de foto. De man achter de witte balie antwoordde, O ja dat is die oude zaak van Ginneken.
Ik vroeg hem of hij hier meer over wist.
Dit mag ik eigenlijk niet doen. Zei hij maar loop maar even mee. We liepen een donkere gang in en hij knipte het licht aan ik zag over al bruine mapjes met foto’s en namen. Hij gaf me een bruin mapje met de naam Lisette van Ginneken er op. Ik vroeg de man wat ik hier mee moest doen. De aardige grote dikke man zei. Ga hier mee na het oude huis en kijk of je wat meer te weten kan komen over haar leefomgeving. Dan kom je weer naar mij. Maar dit moet echt tussen ons blijven.

Zo gezegd zo gedaan. Ik ging naar het grote huis. Het was groot en erg oud en misschien ook wat vervallen. Ik ging naar binnen. De deur kraakte. Het zag er precies zo uit als dat ik had gezien via de spiegel. Er hingen grote schilderijen aan de muur en een spiegel. Op de grond liepen ratten en muizen. Ik vond het maar vies.
Ik liep de eerste kamer in het eerste wat ik zag was een oude bank een gammel tafeltje en een grote vieze stoel. Ik zag ook een stok. Ik dacht dat ik die eerder had gezien.
Ik ging naar boven. Terwijl ik naar boven liep voelde ik dat de trap kraakte en in zakte. Toen ik boven was liep ik naar de kamer waar Lisette op stond. De deur was heel vies en de deur knop was vettig. Ik deed hem open en hij kraakte ik zag overal oude bloedspetters zitten. Ik voelde een sterke aanwezigheid maar ik kon het niet goed plaatsen.
Ik keek om en daar stond ze. Ze zei; jij bent dat lieve meisje dat mij wilt helpen hé? Ja ik denk het wel ja.
Kan jij me hier weg halen mijn vader komt over een uur thuis en ik wil hier niet meer zijn als hij thuis komt. Ik ze, oké kom maar mee dan.

Net toen wij weg waren gevlucht en een straat verder waren. Reed er een auto het grind voor hun huis op. En de deur van het grote zwarte huis ging krakend open. En de vader riep Lisette ben je thuis. Hij kreeg geen antwoord.
Hij riep Lisette naar beneden komen nu!
Hij kreeg weer geen antwoord.
Hij stormde naar boven en schreeuwde als je nu niet naar buiten komt sla ik je dood. Maar niks hij draaide helemaal door en viel flauw.
Ik was uit eindelijk bij mij thuis gekomen. En nam het meisje mee naar boven.

xcaroline

Re: [VER] het meisje van Ginneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:42

ik vindt het een leuk verhaal en ben benieuwt hoe het verder gaat :D

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:02

Ik vind het een leuk en spannend verhaal, ga je dit nog verder schrijfen? Ik hoopnhet wel!!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 23:04

Jaa ik ben nu bezig en wil het aan het einde van de vakantie af hebben en nog veel aan passen want somige dingen zijn vrij dubbel.

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:05

Jaa, en uitijdelijk alles bij elkaar zetten, en als het zo goed is als nu kan je het misschien wel kijken of jet het kan uitgeven, dan koop ik je boek zeker

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 23:07

haha dankje,
ik zit nu nog vast bij een stukje in de kelder, ik PB je anders wel het stukje waar ik nu vast zit.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:51

Ik vind het spannend!!
Ik volg ook :)

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:07

Ik vind het verhaal heel knap bedacht :j
Ik volg! :D