[FOTO] Beginner - graag tips!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

[FOTO] Beginner - graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 14:00

Beste bokkers,

Nu ik wat meer tijd heb wil ik meer oefenen op het maken van foto's :)
Ze zijn gemaakt met een Sony Cybershot P93

Ik heb enkele landschapsfoto's welke met de stand landschap zijn gemaakt, alsook de waterval.
Hebben jullie misschien tips hoe ik de waterval en de wolken scherper kan krijgen?

1. Foto huisjes in het Zwarte Woud,er ligt ook een film over de foto maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat nu storend vind :)
Verder zie ik geen onderscheid in de wolken, hebben jullie misschien tips hoe ik dat beter kan krijgen?
Afbeelding

2. Hetzelfde maar dan vanuit een ander perspectief getrokken, het lijkt nu alsof het meer in een dal ligt en dat vind ik wel een leuk effect.
Zelfde commentaar als hierboven met die 'film'.
Afbeelding

3. Waterval, iets overbelicht en horizon moet rechter. Verder stoor ik me aan het paaltje rechts
Afbeelding

Brand maar los! :D
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 29-06-12 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Courses

Re: Beginner - graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:35

Vergeet je TAG niet! :)

Kiiimy

Re: Beginner - graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:13

mooie beelden! :)

Ik vind het persoonlijk nogal storend dat de eerste 2 foto's nogal vaag lijken,
ik weet niet juist wat voor film je gebruikt hebt?
ik had de foto's graag iets scherper gezien :)
bij de 1ste foto: Het huis had scherper moeten zijn ofwel de achtergrond je moet een onderscheid maken op wat je wilt waar je oog op valt vind ik.. eerst op het landschap of eerst op het huis?
bij de 2de foto: Ik zou scherpgesteld hebben op het huis want het is denk ik toch de bedoeling dat je oog onmiddelijk naar het huis gaat en het huis centraal staat?

Misschien is het leuk om je eerste 2 foto's een iets of wat duisterder landschap van te maken of misschien eens zwart/wit testen? Beetje photoshoppen tot er iets leuk uit komt zou ik zeggen :)

Ook de waterval had ik graag scherper gezien, heb je scherp gesteld op de waterval?
voor derest kan je het paaltje mss wegwerken met de kloonstempel in photoshop, en zoals je zelf al zei je horizon iets rechter :) ( zou zelf het hek linksboven er ook nog afsnijden )

Veel succes nog met het oefenen! je hebt precies wel mooie landschappen in de buurt! had ik dat hier ook maar ;)

Nista_RX

Re: [FOTO] Beginner - graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:20

Ik vind de compositie van de foto's erg leuk! :)

Ik stoor me wel erg aan de "grijze waas" over de eerste 2 foto's. Ze lijken ook niet helemaal scherp, wieweet dat je hier de volgende keer op kunt letten tijdens het instellen van je camera? :)

Derde foto vind ik ook erg leuk, jammer dat ie niet helemaal scherp is.