[TEK] Tips Gevraagd..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Spytgnieskje

[TEK] Tips Gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 22:17

Ik ben deze tekening van Hitler aan het maken voor mijn vader. Ik teken al jaren maar dit is de 2e keer dat ik een persoon teken en ik vind het verdomd lastig om de juiste blik op papier te krijgen.

Hij is uiteraard nog niet af, maar misschien heeft iemand nog handige tips voordat ik verder ga. Het is 'm nu net niet..

Afbeelding

Patriciavt

Re: [TEK] Tips Gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:39

Ben stiekem wel benieuwd wat je vader met Hitler heeft dat je hem tekent? :=

Hij is wel mooi, mooie stijl van tekenen heb je.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:15

Al mooi hoor! Maar ik snap denk ik wel wat er mis is..
Jouw getekende Hitler heeft woeste ogen, terwijl de "echte" Hitler wel gefronst kijkt, maar zijn ogen ontspant. Ik denk dat het daar inzit!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:31

En de lippen zijn iets te vol op de tekening. Wat mij ook opvalt is dat 'jouw' kapsel wat minder strak oogt dan 't origineel. Dat past wel bij jouw tekenstijl, maar dat strakke kapsel is wel één van de belangrijkere kenmerken.

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 11:03

Mijn vader is helemaal gek van de 2e wereld oorlog. Hij leest er veel over en spaart veel dingen wat met de oorlog te maken heeft. In juli gaat hij naar auschwitz en hij wou heel graag nog een tekening van mij hebben daarom heb ik deze gekozen. Ik snap dat het een best heftig onderwerp is ;)

Bedankt voor de tips, jullie hebben helemaal gelijk! Haar is zowiezo een moeilijk punt vind ik, dat is bij alles zo ook manen van paarden en de vacht van andere dieren. Ik ga een poging doen om hem aan te passen en dan plaats ik weer een foto.

Heel mischien ga ik nog 1 maken maar dan van een andere foto, dan kan ik altijd nog kiezen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:54

Op je tekening kijkt hij strak naar voren, maar bij het plaatje ietsie omhoog, dus de iris en pupil zouden iets omhoog kunnen (snap je wat ik bedoel?)

Verder erg mooi en een heftig onderwerp inderdaad.

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 17:00

Ja dat viel mij inderdaad ook al op.. Ga van de week een poging doen om het te veranderen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:11

Mond zit iets te laag, onderlip te vol, wenkbrauw/oogkas mag iets meer uitsteken rechts. Ogen moeten aan de buitenkant iets meer hangen. Hoop dat je hier wat mee kan. :)

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:12

Heel apart om een foto van Hitler te vergelijken met een tekening haha, wel erg mooi gedaan en hele mooie stijl!

Het haar staat wat boller(hoger) en is duidelijk strak gekamd op de foto.. Ook de frons rimpels tussen zijn ogen lijken te donker waardoor hij heel erg boos kijkt.. Het donkere lijntje op het jukbeen aan de linkerkant valt ook erg op, terwijl deze op de foto haast niet te zien is..

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:59

Winandaa_ schreef:
Al mooi hoor! Maar ik snap denk ik wel wat er mis is..
Jouw getekende Hitler heeft woeste ogen, terwijl de "echte" Hitler wel gefronst kijkt, maar zijn ogen ontspant. Ik denk dat het daar inzit!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Idd, maar ik vind die woestere ogen wel beter passen :p
Zijn hoofd loopt ook meer in 'een punt' in het echt, zijn haar moet bvb wat smaller oplopen naar boven toe en hoger, alleja, moeilijk uit te leggen, snap je het?

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 19:25

Jis_ schreef:
Mond zit iets te laag, onderlip te vol, wenkbrauw/oogkas mag iets meer uitsteken rechts. Ogen moeten aan de buitenkant iets meer hangen. Hoop dat je hier wat mee kan. :)

Haha, eigenlijk kan alles dus overnieuw.. :') Waarom is het ook zo moeilijk.. :\

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:36

Spytgnieskje schreef:
Jis_ schreef:

Haha, eigenlijk kan alles dus overnieuw.. :') Waarom is het ook zo moeilijk.. :\

Nou niet opnieuw toch, :') neus klopt, wang klopt, oor klopt, kin klopt, kaaklijn klopt.
Met een paar kleine aanpassing kom je een heel eind en het zijn vooral de stand van de ogen en de onderlip die het verschil geven.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:49

ik vind je tekening al erg mooi, ondanks het onderwerp :) Ik vind hem op de tekening alleen wat dikker ogen dan op de tekening, en dat zit hem denk ik met name in de schaduw bij de kaaklijn :) Of de hitler op de tekening heeft teveel APFELSTRÜDEL gegeten :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:05

Opzich hoeft het toch niet 100% op de foto te lijken? Je bedoeling was Hitler voor je vader te tekenen, dit is toch ruimschoots gelukt! Je ziet duidelijk dat het Hitler is op je tekening :) Je kan nog wel kleine aanpassingen doen, maar ik zou er ook niet téveel nog op 'knoeien', dat maakt de tekening meestal niet beter :)

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 09:46

Haha wiebke :')

Je hebt helemaal gelijk Solleke_Noah. Ik ga er dit weekend eens voor zitten, heb nu niet echt tijd..