[FOTO] We oefenen veel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Peer_hvj

[FOTO] We oefenen veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 19:51

Vorige week heb ik de Canon EOS 1100D gekocht met een kitlens,
ik heb inmiddels al heel wat foto's gemaakt
en zie ook steeds meer verbeter punten bij mezelf (gelukkig :') alleen nog niet allemaal)
Maar perfect zijn ze in ieder geval nog niet en ik hoopte dat jullie me wat kunnen helpen.
Ze zijn allemaal in de voorgeprogrammeerde programma's gemaakt,
Heb ondertussen ook wat met de opties die je zelf kunt zetten zitten prutsen, maar geen idee wat daar mn instellingen waren :=

1. De aller eerste foto geschoten.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.opzich geen hoogstandje maar vond hem zelf wel heel leuk
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.stukje blad irriteert me hier, maar krijg hem niet netjes weggewerkt
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

Kritiek en tips mogen, maar wel opbouwend :j

Nooor_

Re: [FOTO] We oefenen veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:20

Leuke foto's hoor!
Bij de foto's met de hond (allebei) lijkt het of je iets te dichtbij hebt scherpgesteld; bij de eerste zijn de ogen niet scherp maar de haren ervoor, en bij de tweede zijn de grassprietjes scherp. Daar kan je nog even op oefenen :)
Dat is bij de rest van de foto's (bijna) niet zo
Let op de achtergrond; bij bijv. foto 6 lijdt die af van de kat.
En let ook op de compositie; foto 7 bijvoorbeeld is aardig krap genomen. Je hebt weinig ruimte boven en onder de orchidee over gehouden.
gewoon veel blijven oefenen, ook met instellingen etc, dan gaat het steeds beter!

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 08:56

De eerste foto van de hond was eigenlijk meer een ongelukje die er naar mijn idee nog heel leuk uitgekomen is, had dus geen tijd om scherp te stellen op de ogen etc.
De 2e foto heb je ook gelijk! Zag later pas dat hij op de sprieten scherp was gesteld ipv de neus en de bloem. Daar moet ik voortaan toch maar wat meer op letten :=

En met de Orchidee, had juist zo krap genomen, maar eigenlijk moet ik dus meer afstand houden voortaan?

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:27

Ja nouja, nu vind ik 'm net iets te krap denk ik. En qua compositie zou je met die ook nog kunnen spelen; nu is het bijna in het midden, maar je kan 'm ook juist wat aan de kant doen oid. (;