Ik heb een nieuwe lens in mijn bezit, namelijk de Tamron AF70-300 mm, F/4-5.6, LD macro. Dit is de eerste keer dat ik een telelens heb, en het is nog erg uitvinden hoe ik hier de beste plaatjes mee kan maken. Ik heb vanochtend een hoop vogeltjes proberen te schieten, maar ik krijg ze gewoon níet scherp. Hier onder even een foto ter illustratie.
http://i46.tinypic.com/2rnfmg4.jpg
Dit is niet de beste foto die ik geschoten heb, maar deze foto is vergelijkbaar met de rest. Er zit gewoon geen scherpte in en ik weet niet goed waar het aan ligt.
De instellingen waarmee ik de foto heb gemaakt;
ISO-100, F/5.6, 1/80 sec
Vervolgens ben ik de tuin in gedaan, en gedaan waar ik het beste in ben, bloemetjes op de foto zetten
Deze is dan weer wél scherp. De instellingen waarmee ik deze foto gemaakt heb;ISO-200, f/8, 1/500 sec

Ik zou graag tips krijgen waarmee ik het maximale uit mijn nieuwe lens kan halen. Over een paar weken vertrekken we op vakantie naar Amerika en dan wil ik natuurlijk de beste foto's kunnen maken, en dan niet allleen van bloemetjes

Met een hogere sluitertijd kreeg ik donkere foto's, maar toen had ik inderdaad de ISO omhoog moeten gooien. Die combinatie vergeet ik af en toe nog
Hihi