[VRAAG] Vinden jullie mijn foto's goed genoeg?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

cato1

[VRAAG] Vinden jullie mijn foto's goed genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 16:22

Hoihoi,

Sinds ongeveer een klein jaartje ben ik actief met fotograferen.
In februari heb ik mijn eerste spiegelreflexcamera gekocht een Konica Minolta Dymax 5D.
Ik vind het zo leuk, dat ik eigenlijk wel fotoshoots wil geven.
Wat vinden jullie, zou het kunnen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wil je nog meer foto's zien?
Vraag dan even.

Groetjes Cato
Laatst bijgewerkt door cato1 op 18-06-12 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

cato1

Re: [VRAAG] Vinden jullie mijn foto's goed genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 16:35

Weet iemand hoe ik dit zichtbaar krijg? Hij zegt dat'ie de afmetingen niet kan bepalen..

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:45

Dat komt omdat je niet de link van écht alleen de foto's plaatst maar van de site waar de foto's op staan.
Deze links moet je tussen [img]en[/img] zetten:
http://img715.imageshack.us/img715/1197/pict0342o.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/917/pict0117u.jpg
http://img846.imageshack.us/img846/5702/pict0442g.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/5577/pict0526q.jpg

De eerste is geen goede link (;

Ik vind overigens dat je foto's te klein zijn om goed te kunnen beoordelen (: Maar de composities en momenten zijn niet helemaal perfect genomen en ze zijn een beetje grijs (begrijpelijk hoor, dat ligt aan 't weer).
Gewoon veel oefenen :j

cato1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 16:55

Heel erg bedankt, het weer was inderdaad niet echt ideaal.. hoop dat het de volgende keer beter is !

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:07

de kwaliteit van je foto's moet niet afhangen van het weer. Ik zou pas foto's aanbieden als je ook in grauw weer goede foto's kan leveren (en onder goed bedoel ik niet perfect, iedereen moet leren en groeien natuurlijk :P ) Want in NL is het weer heel onvoorspelbaar en het moet niet zo zijn dat als je een shoot hebt je minder goede foto's leverd omdat het weer grauw is :) Verder vind ik je composities niet je van het, ik zou daar echt mee gaan oefenen. Bij de actiefoto's heb je bijvoorbeeld verkeerde momenten en je "hakt" een deel van het paard af. Mijn tip aan jou is om wat andere foto's te bekijken en kijken hoe zij foto's maken en misschien dat je daar wat van leert :) lekker oefenen, denk dat het wel goed komt :D

cato1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:04

Dankjewel, vind je bij de 4de foto ook dat ik het paard afhak? Of bedoel je daarbij dat de hoeven niet goed zichtbaar zijn?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:06

Nee, bij de 4e is alleen het moment zeer ongunstig :P

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:38

Foto 1; De foto is vanaf onderen genomen. Dit doet zowel het meisje als het paard geen goed. Je moet altijd proberen een foto afleveren die het beste van het paard (of dus mens) laten zien. Door deze foto van onderen te maken krijg je als achtergrond een wit vlak, wat niet mooi afsteekt met het zwarte paard. Ook krijgt het paard hier rare verhoudingen van, en zo wil je je paard natuurlijk niet op de foto!
Foto 2; Instellingen van je camera zijn hier al beter, maar dit is geen mooi moment. Het paard kijkt niet wakker, je ziet zijn ogen niet, de oren staan naar achter, er valt een schaduw op zijn linkerkant, ofwel, het paard komt er niet best uit.
Foto 3; Jammer van de compositie! Qua kleur en licht is hij oké, maar je hebt een stuk van het paard afgehakt, en dat is natuurlijk niet de bedoeling :)
Foto 4; Compositie is hier juist wel weer beter, maar moment weer niet optimaal. Paard valt naar voren en heeft zijn oren naar achter.

Dus om maar meteen met de deur in huis te vallen, je bent nog niet goed genoeg voor fotoshoots. Maar dat geeft niet, genoeg tijd nog om te oefenen, toch? :)

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:46

Fotoshoots zou ik nog maar niet gaan doen, als ik jou was!!
Misschien is het leuk om een keer een fotografie cursus te volgen! Altijd leerzaam!!
Heeeeeel veeeeeel oefenen!