Foto op canvas mislukt steeds door Resolutie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Foto op canvas mislukt steeds door Resolutie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:48

Hi Bokkers,

Ik heb een vraagje !!
Ik wil graag voor iemand een foto op canvas bestellen en kado doen. Helaas krijg ik overal een melding dat de resolutie te laag is.

Echter zijn het kraakheldere foto's en weet ik wel dat er in het formaat is gesneden.

Defoto's zijn gemaakt met een Canon EOS 450D.
Wi weet wat ik ermee kan doen ? Ik probeer het op Hema en op Kruidvat.nl .. ( Prof werd erg duur en zelfde melding en wil graag 100x 75 CM )

Kan ik de resolutie op een of andere manier verhogen ??

Ik hoor graag van jullie.

Liefs Peanut ( eventeel kan ik de foto's per mail doorsturen )

Anoniem

Re: Foto op canvas mislukt steeds door Resolutie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:50

Ik zou sowieso voor www.canvasenco.nl gaan, goede kwaliteit en niet extreem duur. Resolutie verhogen maakt de foto er niet mooier op, ik zou op zoek gaan naar origineel formaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:05

Hoe helder of goed de foto van kwaliteit ook is, als het formaat te klein is, is hij te klein :) Heb je de foto zelf gemaakt? Anders zul je misschien bij de fotograaf het digitale bestand in het grootst mogelijke formaat moeten nabestellen ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:21

www.herinneringenoplinnen.nl is ook een goede. En de foto op blazen kan, maar zou ik echt niet doen. Daar wordt het echt niet mooier van namelijk, dus probeer het originele formaat te vinden.

dvfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:58

Hoe groot is je bestand?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:34

Welke resolutie is je bestand nu? Ik maak foto's van 8 Mb. Is niet zo groot, maar ik heb toen bij herinneringenoplinnen een afdruk van 60 bij 90 cm besteld en dat is echt geen probleem hoor.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:00

Op fotosites wordt vaak uitgegaan van een hoge dpi (ongeveer 300), een werk van die grootte zul je echter maar weinig van heel dichtbij gaan bekijken, daarom kun je best een iets lagere dpi aanhouden.
Ik moest destijds voor school werken laten uitvergroten, kreeg ook echt overal de melding dat mijn foto's te klein waren. Desondanks toch het risico genomen. Ik heb het op glad oppervlakte laten uitvergroten, en er kwamen werkelijk prima foto's uit, terwijl je op glad oppervlakte juist eerder slechte kwaliteit zult zien dan op canvas doeken.

@Supervixen; ik zou niet kijken naar het aantal mb's. Als ik een foto bewerk, dan kan het aantal mb's ruim verdubbelen, terwijl de foto zelf niet groter is.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:04

8mb is echt groot zat voor grote afdrukken!
Ik heb in het verleden wel eens een behoorlijk kleine foto laten afdrukken op behoorlijk groot formaat. Dat is prima te doen, alleen moet je er niet met je neus bovenop gaan staan. Dan zie je dat hij wat is opgeblazen, maar als je op een meter of 3 afstand staat, zie je er niks van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:06

Het is gelukkig toch gelukt !!.
Bedankt voor jullie hulp, Weer wta geleerd. Heb het besteld bij www.herrineringoplinnen.nl omdat bij canvas enco is zelf niets kon zien.

Ik dacht zelf dat het dus aan mijn piksel lag terwijl het haarshcerpe foto's zijn.
het was idd het formaat van het bestand.

thanx allemaal !!!