[TEK] Mijn Enige Verlangen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

rider

[TEK] Mijn Enige Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 21:28

Naar aanleiding van alle leuke reacties in mijn vorige topic, post ik mijn nieuwe projectje ook maar. :)

Deze tekening is geïnspireerd door het 15e eeuwse tapijt 'A Mon Seul Desir', ook wel bekend als 'De Dame met de Eenhoorn' & door het kinderrijmpje 'The Lion & the Unicorn'.

Karisma potlood op sepia papier. Helaas zijn de kleuren op de foto flets vergeleken met het origineel.

Afbeelding

Lies09

Re: [TEK] Mijn Enige Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:31

Wauw ik vind het erg mooi en knap gemaakt!

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:33

Leuk!!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:43

Hele leuke tekening! Ik vind alleen de kleurkeuze van het papier wat minder.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 10:32

Malenka schreef:
Ik vind alleen de kleurkeuze van het papier wat minder.

Donker papier werkt fijner met deze potloden, maar het blijft inderdaad wat grauw. De kleuren zijn in de echte versie wel een stuk warmer, dat helpt wel iets. :)

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:06

Het plaatje is mij bekend, mooie interpretatie! Je maakt leuke werken! Het zou van mij nog wat dekkender mogen zijn, dan komt het nog wat meer van het papier af (ik vind de kleurkeuze overigens nou juist wel mooi, ieder z'n smaak :P ), maar je stijl is echt origineel!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:12

Het tapijt en het rijmpje ken ik niet, maar ik vind de tekening erg mooi! bij de borsten van de vrouw heb ik een beetje vraagtekens (maar kan ik geen tips voor geven :o ze lijken een beetje te rond op een of andere manier) maar man... de anatomie, zeker die van de dieren vind ik heel mooi gelukt, de texturen van de vacht en texturen van de kleding... heel mooi, echt super!

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:11

Mooi! :D zeer netjes gewerkt!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:09

Mooi! De kleur van het papier vind ik prima passen, maar de textuur lijkt me wat grof voor jouw stijl. Je ziet bijvoorbeeld met name bij de rok erg dat er als het ware "blokjes" in zitten waar je pigment het papier niet raakt. De gezichtsuitdrukking en handen lijken daardoor ook wat grof uit te vallen. Ik denk dat je werk dus nog beter uitkomt op wat fijner papier. :j De lucht lijkt me wat kaal, maar dat is meer omdat het tapijt zelf zo vol zit flierpjes en plantjes en fropsels en frupseltjes. :D

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:06

ziet er leuk uit! Deze kleuren vind ik er ook wel bij passen, al ga ik wel met de opmerking van elanor mee, dat je werken op fijn papier nog veel beter uit de verf(potloden) kunnen komen :) waarschijnlijk zul je aan het verschil ook veel plezier beleven (geen grrr meer over details die op korrels blijven hangen)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:08

telpeva, zei dat nou niet, nu ga ik er ook naar kijken :')
maar ik vind het iets hebben :)

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 10:43

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! :D

Het papier is inderdaad niet bijzonder geschikt hiervoor, ik had dit nog liggen. Nu ik weer wat vaker aan het tekenen ben, loont het wel om weer eens voor beter papier te gaan shoppen. Iemand nog tips voor goede merken?