Vraag aan alle kunstenaars van bokt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Vraag aan alle kunstenaars van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 12:28

Hallo allemaal!

Samen met 4 medescholieren heb ik de opdracht gekregen een beurs te verzinnen compleet uit te werken.
Nou hebben wij bedacht een kunstbeurs voor dierenkunst te 'organiseren'. Omdat het allemaal heel realistisch moet zijn moeten we ook uitzoeken hoeveel kunstenaars hier zouden willen exposeren en tegen welke prijs.

Mijn vraag aan jullie is dus, zouden jullie dit interessant vinden? Tegen welke prijs?

en zouden jullie eventueel een kunststuk ter veiling aan willen bieden waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat. Dit goede doel mag jij zelf uitkiezen. Als jij een stuk ter veiling aanbiedt wordt dit ongeveer 2 weken van te voren al geëxposeerd.

Alvast bedankt! :)

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:02

Oei, ik heb echt geen idee van prijzen voor stand/expositieruimte, ik geef altijd demo's in ruil voor bedrijfsstandruimte aangezien ik nooit geld heb :D
Leuk idee om uit te werken!!!! +:)+
Hoe lang duurt de beurs? Voor een weekeindje van 2 dagen heb ik voor standruimte op een niet al te grote beurs zo'n 100 euro over en dan zou ik inderdaad ook nog wel 'n werkje voor de veiling geven, dat soort acties hou ik van.
Voor een langduriger expositie? Ik heb echt geen flauw idee... ik zou er als echt gevestigde prof (moet ik me even inleven, ben ik niet :P ) alleen maar geld voor over hebben als er ook echt goedgeregelde faciliteiten zijn om werk te verkopen (bijv. mobiele pinapparatuur ofzo? Catalogus?) en zo de investering ook weer terug te verdienen?
Bied je amateurkunst, alleen "echte" profs, of aanbod van beiden en al dan niet door elkaar heen lopend (aangezien het onderscheid soms toch moeilijk te maken is)? Hoe groot is je opzet, hoe lang duurt je expositie, wat bied je aan randvoorwaarden (catering, mensen in actie, workshops, weet ik wat?) aan, dat bepaalt ook nog hoe aantrekkelijk ik het zou vinden om een bepaald bedrag neer te leggen.

horsiegek

Re: Vraag aan alle kunstenaars van bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:50

Ik sluit me daarbij aan :) leuk idee trouwens. Ik hoop dat ik ooit eens op een expositie of beurs mag staan. Dus als jullie dit echt gaan uitwerken. Let me know! Haha

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:51

Misschien kan je op www.thesistools.nl wel een enquete opstellen? Dan kan je daar conclusies uit trekken voor je onderzoek!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 19:24

Heel erg bedankt voor jullie reacties :D Leuk dat jullie zo enthousiast zijn!

licorne schreef:
Oei, ik heb echt geen idee van prijzen voor stand/expositieruimte, ik geef altijd demo's in ruil voor bedrijfsstandruimte aangezien ik nooit geld heb :D
Leuk idee om uit te werken!!!! +:)+
Hoe lang duurt de beurs? Voor een weekeindje van 2 dagen heb ik voor standruimte op een niet al te grote beurs zo'n 100 euro over en dan zou ik inderdaad ook nog wel 'n werkje voor de veiling geven, dat soort acties hou ik van.
Voor een langduriger expositie? Ik heb echt geen flauw idee... ik zou er als echt gevestigde prof (moet ik me even inleven, ben ik niet :P ) alleen maar geld voor over hebben als er ook echt goedgeregelde faciliteiten zijn om werk te verkopen (bijv. mobiele pinapparatuur ofzo? Catalogus?) en zo de investering ook weer terug te verdienen?
Bied je amateurkunst, alleen "echte" profs, of aanbod van beiden en al dan niet door elkaar heen lopend (aangezien het onderscheid soms toch moeilijk te maken is)? Hoe groot is je opzet, hoe lang duurt je expositie, wat bied je aan randvoorwaarden (catering, mensen in actie, workshops, weet ik wat?) aan, dat bepaalt ook nog hoe aantrekkelijk ik het zou vinden om een bepaald bedrag neer te leggen.

De beurs duurt een dag, en de standruimtes worden redelijk groot zodat je je werk echt mooi kan exposeren.
We willen amateurs en profs en alle soorten kunst die met dieren te maken hebben. Ook dingen als sierraden met as of haar van een dier komen op de beurs. Het draait op de beurs om respect voor dier en de interactie tussen kunstenaar en klant.
De beurs moet ongeveer 6000 mensen trekken.

Over de expositie van de kunst die wordt geveild zijn we nog niet helemaal uit, we maken sowieso een nieuwsbrief waar die goed naar voren komen en al voorafgaande aan de beurs komt die kunst er te hangen. We willen op de beurs ook een workshop geven. Catering etc is nog niet echt aan de orde om voor ons uit te werken.

Thesistools is wel een leuk idee maar daar hebben we helaas niet genoeg tijd voor!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:35

Waar zou deze beurs zijn? Nederland/België?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 23:21

Nederland, het komt in een nog te bouwen kennis/evenementen centrum in Lelystad. Voor Belgische kunstenaars dus wel een eindje weg.. maar wel de moeite waard denk ik :P

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 06:33

Hmm :) Ik zou gewoon vervoerskosten willen dan haha :D Als dat mag, wil ik daar ook graag op staan, maar het is een beetje te zien hoe ver in Nederland en wanneer (dat ik ook tijd heb), en ook, daar moet je dan 2 keer naartoe zeker, 1 keer om je werken te gaan opstellen ook? :)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 09:40

Leuk dat je wel enthousiast bent! Hoeveel zou je over hebben om op de beurs te staan? Voor een 'kraam' zeg maar?

Over het opbouwen etc. hoeven wij nog niet na te denken. Het is nog allemaal heel globaal; of er uberhaupt animo is.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:26

Dat hangt allemaal een beetje af van de grootte van de beurs enzo eigenlijk :)
Ik heb eigenlijk niet echt een idee hoeveel zo'n beurs kost, maar ik weet wel dat mijn papa vroeger op beurzen ging staan en daar 20 euro moest voor geven. Maarja, dat was vroeger.. :)

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:28

Amai, zag net dat Lelystad even ver van mijn huis ligt als Ardennen! Da's zo'n 3-4 uur rijden haha :)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 18:33

Haha! het word wel behoorlijk groot :Y) het is ook de bedoeling veel mensen te trekken en veel publiciteit, omdat het in een heel nieuw gebouw wordt gevestigd.