Zwangerschapsshoot? Hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamdust

Zwangerschapsshoot? Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 12:48

Hoii!

Ik ben gevraagd om een zwangerschapsshoot te doen, alleen dit heb ik nog nooit gedaan. Hier is de betreffende persoon van op de hoogte.
Heeft iemand tips hoe ik, zonder studio, leuke zwangerschapsfoto's krijg?
Eventueel voorbeeld foto's?

Ik ben overal aan het rondkijken, alleen veel wordt toch in een studio gedaan. Misschien mijn huiskamer omtoveren in een studio? haha xD

Wie heeft tips en ideeën?

Maysie

Re: Zwangerschapsshoot? Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:07

Ik lees ook mee :). Aangezien ik hetzelfde binnenkort ga doen.

Misschien is het een idee om op een stevig plateau of tafel (bij een groot raam) foto's te maken? Zo heb je wel heel mooi zacht licht en kan je eventueel nog dingen bijlichten met een reflectie scherm ? Anders misschien iets met bouwlampen en achtergrond alleen bouwlampen worden vaak heel snel warm.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:16

Ik heb het vorig jaar ook voor het eerst gedaan. Was best lastig, zeker omdat we beperkt waren in ruimte en licht. Iemand direct voor een raam zetten gaf nog te hard licht ben ik achter gekomen. Daar heb ik toen het diffuser-scherm van mijn 5in1 reflectiescherm in gezet (tussen model & raam dus) waardoor het licht wat zachter werd. Mooi is het als je een raam hebt waar de zon op dat moment door schijnt, maar ook dan een diffuser-scherm gebruiken, want de zon is veel harder in werkelijkheid dan wat je op je scherm ziet en dan heb je kans dat een gedeelte vd buik is uitgebeten door het licht.
Als achtergrond hadden we een zwarte & witte fleece deken. Die kreukt niet en geeft een zacht effect.

Uiteraard kun je ook met lampen gaan werken. Wij hadden wat gekleurde badeendjes en andere attributen die we gebruikt hebben. De dame in kwestie had witte kleding aan, is het mooist vindt ik. Heb de foto daarna zwart/wit gemaakt met uitzondering van de gekleurde eendjes.
Denk niet dat de foto's van mijn topic nog zichtbaar zijn, want ze zijn van imageshack verwijderd geloof ik.
Verder zou ik zeggen: gewoon doen, proberen en lol hebben. Komen er wat leuke foto's uit dan is dat meegenomen. Zo niet... pech en kun je het een andere dag nog eens proberen als die kans er is.
Gewoon buiten wat foto's maken als het lekker weer is, is ook hartstikke leuk hoor.
Ga gewoon ook eens googlen naar zwangerschapsfoto's, om ideeën op te doen. Er zijn er genoeg te vinden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:25

Vooral van het zoeken op internetten heb ik leuke ideeën opgedaan. Ik heb nog maar 1x zo een shoot gedaan. :=

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:11

Geen idee hoe,maar misschien een leuk idee,mits er al een ouder broertje of zusje is.
Wij hebben een hele leuke foto gemaakt met roze muisjes, een roze paraplu en onze zoon,die bij de buik zit met de paraplu. En de muisjes regenen dan naar beneden.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:15

En als er geen broertje/zusje is, dan laat je het model liggen en iemand anders muisjes regenen terwijl jij knipt... (of staan kan natuurlijk ook)

Dreamdust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 06:52

Maysie bedoel je binnen fotograferen voor een raam? Het model heeft een witte muur en een groot wit doek wat ze eventueel kan gebruiken en we hebben ook bouwlampen ter beschikking. Misschien kunen we daarmee spelen inderdaad!

Mabotje ik heb helaas geen schermen dus dat is wel jammer -O- Die badeendjes zijn een leuk idee, ik heb gelijk gevraagd of ze wat kleine attributen heeft. Gelukkig is ze niet veeleisend en weet ze dat ik dit nooit heb gedaan! Ik heb een waslijst aan voorbeeld foto's opgezocht en van haar gekregen haha dus we gaan het inderdaad gewoon doen :D

We gaan sowieso fotos maken in de kinderkamer, in de woonkamer met een witte muur als achtergrond en een tafel + wit kleed, en buiten.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:33

Veel succes en toon wat van je foto's als je klaar bent.