[TEK] Fairytale

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

rider

[TEK] Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 20:24

Voor het eerst in jaren heb ik mijn oude vertrouwde Karisma's weer eens uit de kast getrokken! Ik had ineens inspiratie voor een tekening (naar aanleiding van een verhaal, een soort modern sprookje) en daaruit is het volgende voortgekomen. Ik ben er best tevreden mee, vooral omdat het eigenlijk allemaal losse pols werk is (alleen referentie gebruikt voor twee ruiters op één paard), er zitten wel wat foutjes in. Grootste probleem was dat het allemaal erg krap werd, het is maar op een a-4tje. Ook had ik een enkele basiskleur niet meer van Karisma, en heb ik hier en daar ter vervanging Derwents gebruikt, maar helaas mengen Karisma en Derwent niet altijd even fijn op papier. ;(

Bij gebrek aan scanner een foto gemaakt, helaas zijn de kleuren wel wat flets.

Afbeelding

Bianca70

Re: [TEK] Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:24

Hartstikke leuk, leuk ook voor in een kinderboek met een verhaal erbij! Ik word er vrolijk van!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:35

Ontzettend leuk, echt een klassieke illustratie! Méér graag!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:26

ontzettend leuk gedaan, en als dit flets is wauw, k vind het nu al spetteren.
Heb je hier nog een achterliggend verhaal bij in je hoofd gehad? Dit is een levendige kleurrijke illustratie.

bij dit soort illustraties gaat het imo niet om correcte anatomie, maar om hoe een beeld tot de verbeelding spreekt.

En zoals Elanor zegt: gaarnig meer!
Laatst bijgewerkt door SilverStorm op 02-06-12 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:28

Ik wil alleen het boek al lezen om de illustratie's! Top!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 00:02

SilverStorm schreef:
Heb je hier nog een achterliggend verhaal bij in je hoofd gehad? Dit is een levendige kleurrijke illustratie.

Ik heb de tekening gemaakt naar een zelf geschreven boek, over een meisje dat terecht komt in Faerie, met alle gevolgen van dien. Ik heb het manuscript ingestuurd voor een publishing contract contest in de UK, wie weet is het volgend jaar rond deze tijd een gepubliceerd boek met deze illustratie op de voorkant, haha. :D

Het bevalt overigens erg goed om weer met tekenen bezig te zijn en ik vind dit zelf een erg leuke stijl om in te werken, dus er komt zeker meer! Ik ben alweer aan twee projectjes bezig: een illustratie geïnspireerd door Keat's gedicht La Belle Dame Sans Merci (om in de faerie sfeer te blijven!) en een moderne versie van La Dame e La Licorne/a mon seul desir.

Bedankt voor de leuke reacties iedereen!

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:18

Wat leuk!! Als er een boek van komt....., wil ik wel kopen hoor! Succes!!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:34

Heel erg leuk. Ik ben erg benieuwd naar meer.

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:08

Wat een originele stijl! Ik hou niet zo van die sporen en spermonden met scherpe bitten, maar goed, doet niks af aan je prachtige stijl! Had een stukje paardenoog ook nog wel mooi gevonden. Oh, en man kijkt blij en vrouw een beetje in zichzelf gekeerd boos, is ze geschaakt... :P ? Ik ga er meteen allerlei verhalen bij verzinnen, dus het spreekt tot de verbeelding!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 11:00

licorne schreef:
Oh, en man kijkt blij en vrouw een beetje in zichzelf gekeerd boos, is ze geschaakt... :P ? Ik ga er meteen allerlei verhalen bij verzinnen, dus het spreekt tot de verbeelding!

Haha, dat is het niet helemaal, maar laten we het erop houden dat het meerijden niet helemaal op vrijwillige basis is. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:05

Ik vind m super!
En gekk genoeg spreken de ruiters op het paard me niet eens het meest aan, ik vind vooral de bloemen waar ze door galopperen zo mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:34

Heel erg mooi... Daar wil ik meer van zien!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 21:33

Bedankt iedereen voor de leuke reacties! :)

Voor iedereen die om meer vroeg, het volgende project: :D
[ Mijn enige Verlangen ]

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:13

mooimooimooi! <3