[FOTO] Mijn 1e black foto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mabotje

[FOTO] Mijn 1e black foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 17:12

Mijn eerste black foto. Punt van kritiek: staat er rechts niet helemaal op (kreeg niet goed uitgelegd wat de bedoeling was).
Ik had een iets lichtere vlek in de linker bovenhoek (van een dakplaat) welke ik zwart heb moeten maken. Verder heb ik niets bewerkt en ik weet ook niet of dat nodig is.
Ik ben er iig erg blij mee voor de allereerste keer. Graag jullie mening/tips.

edit: en ik zie wat schaduw onder aan de hals, da's ook niet zo mooi zie ik nu

Afbeelding

Lara

Re: [FOTO] Mijn 1e black foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:17

Knap paard :D
Verder erg netjes, zeker voor een eerste keer :j vind het jammer dat de schouder er nu niet helemaal op staat, om die schaduw maak ik me niet zo druk hoor ;)
en ik vind zelf het leuker als je het verloop over de rug kan zien maar dat is ook smaak :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:41

Erg mooie foto, vooral voor je eerste blackphoto :) Jammer dat het paard er niet helemaal op staat. Verder erger ik me totáál niet aan de schaduw op de hals hoor, maakt het alleen maar af! Prachtig paard heb je uitgezocht, en de bosal staat m prachtig!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 18:28

@Laraax: bedoel je daarmee dat hij in dit geval naar links had moeten kijken (voor de kijker dus rechts), zodat je vanaf zijn hoofd over de rug weg kijkt?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:34

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 19:18

Ik zie eerlijk gezegd het verschil niet. Bij mij staat het hoofd zowel als het lijf naar links en bij Ivonka beiden naar rechts. Wat is volgens jou het verschil?

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:36

waar heb je die foto gemaakt dat je een zwarte achtergrond krijgt? of heb je dat zelf gedaan ?

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 19:39

@WildJes: nee, dat heb ik niet zelf gedaan. Paard staat voor de helft in de opening van een donkere loods/stal.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:45

Dat je zn nek kn volgen tot zn kont :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 22:13

Huh? Dat je z'n nek kunt volgen tot zijn kont? Leg uit :D , want die snap ik niet. Of bedoel je dat je onder zijn hals door kunt kijken en zijn kont kunt zien?
Lijkt me erg lastig met paardjes met een kortere hals en voor veel rassen is het niet eens mooi als ze heel hoog met hun hoofd staan.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:16

Uh tja, ik kan het eigenlijk alleen laten zien maar heb nu zelf niet een blackfoto bij de hand en op google ook niet echt dus :+
Maar bij jou zit ie met zijn hoofd voor zn billen zeg maar :Y)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 22:26

Ja, idd, hoe had je het dan willen zien? Dat er nog 'lucht' tussen zijn hals en billen zat zeg maar? Volgens mij gaat het ook om het hoofd en niet om de billen? Als je naar andere black foto's kijkt, dan zie je bij velen de billen niet eens meer, die vallen weg in de zwarte achtergrond. Kijk anders maar eens op de site van Femke (bijv.: http://www.hypofocus.com/portfolio/black/) en nog vele anderen van haar. Eigenlijk zie je dan op mijn foto zelfs al veel te veel.
Nee, sorry, kan in dit geval echt niet met je mening mee gaan hoor :)

edit: heb even op je website gekeken. Wat vindt je eigenlijk van je eigen black foto's?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 07:34

Wat ik al meteen zei is het een kwestie van smaak, kan de foto's van hypo niet zien(zit op ipad) maar kan kan je wel zeggen dat ikzelf niet al te veel ervaring heb met blackfoto's omdat wij er simpelweg geen geechikte schuur voor hebben.
Op deze foto kun je wel zien wat ik bedoel http://truephotographs.weebly.com/uploa ... 2_orig.jpg. Alleen had ik m iets minder dicht erop gezien en hoofd iets minder alert, maar dit was ongeveer een jaar geleden, toen had ik nog niet zoveel kennis als ik nu heb, en die andere foto is hetzelfde verhaal. Het is puur een kwestie van smaak maar ik vind jouw foto zeker erg mooi voor de eerste keer(zoals je ziet heb ik ze zelf niet zo mooi gemaakt als jou ;) )

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 07:39

Ik vind het eerlijk gezegd een prima foto en totaal niet storend dat er een stuk paard mist rechts. De onderkant staat er ook niet op en soms zie je foto's waar alles op staat behalve de benen (of erger: nog een klein stukje benen) en dan is het net een paard waarvan de benen eraf liggen ;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:52

Mooie foto en fijn dat je er weinig tot niets aan bewerkt hebt :) mooi hoe goed je de voelsprieten op de neus ziet.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:04

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:09

ik vind het ook heel goed gelukt. knap zeg.
tot dusver hier opbouwende kritiek van anderen. maar voor de 1e keer. echt knap hoor

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:58

Nette blackfoto. Ik had alleen de foto zeg maar iets meer naar rechts gedraaid willen zien. Ook vind ik de kleuren een tikje flets vergeleken met de achtergrond. Maar het is zeker een gave blackfoto, zeker voor de eerste keer!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 21:49

Bedankt allemaal.
@Si_monee: op mijn beide monitoren zijn de kleuren niet flets hoor.