[FOTO] Do the Doggie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[FOTO] Do the Doggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 16:26

Ondanks dat de snotterneus niet weg te vegen is en ik geen keelsnoepjes genoeg kan krijgen, wilde ik even een frisse neus halen. De hondenvriendjes vonden dit totaal niet erg!

Het waren lastige omstandigheden. Alle twee de honden zijn zwart met wit (En bruin). Daarnaast had ik de telelens nodig om geen stipjes in de verte te krijgen. Helaas vangt deze lens wat minder zonlicht op, maar mijn sluitertijd moest vanwege de zeer hoge snelheden wel omhoog met een minimaal van 1/1000. Het diafragma en de ISO heb ik op AUTO gezet, ik had mijn handen in ieder geval behoorlijk vol. :')

Camera informatie:
Sony A350
Met een:
Tamron telelens
80-210 mm

De eerste foto;
Afbeelding
Een te drukke achtergrond.
Scherpstelling is netjes.

Sluitertijd: 1/1000
Diafragma: f/5.6
Brandpuntsafstand: 210 mm
ISO: 400

Tweede:
Afbeelding
[img]Koppetje is net wat te donker.
Scherpstelling is netjes.[/img]
Sluitertijd: 1/800
Diafragma: f/5.6
Brandpuntsafstand: 180 mm
ISO: 400

Al met al zijn de foto's behoorlijk tegen gevallen. Volgende keer beter!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 19:26

Geen tips? :)

xGoldenHero

Re: [FOTO] Do the Doggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:23

Leuke momenten:) Jammer genoeg kan ik de ogen niet zien van de onderste hond, de foto is te donker. Kan ook aan mijn laptop liggen hoor.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:26

1e foto vind ik opzich wel goed,
de 2de foto vind ik niet heel geweldig naar mijn mening, de hond komt naar mijn gevoel niet echt 'eruit' hij is een beetje in de verte zegmaar, ik vind de foto niet erg veel hebben.. Maar dat is misschien mijn mening.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:44

De 1e foto is zeker netjes scherp, ook een leuk moment. Zoals je zelf al zegt is de achtergrond te druk. Misschien dat ik zelf de foto portrait (verticaal) had gemaakt en had gewacht tot de hond nog iets dichter bij was. Je hebt nu nog meer dan voldoende ruimte om de hond heen, dus je had nog even kunnen wachten. Het standpunt is redelijk goed maar had misschien nog ietsje lager gemogen, zodat je echt op zijn ooghoogte zit.
Bij de 2e foto is het gewoon lastig, dat is altijd met zwart/wit. Een groter contrast kun je niet hebben. Belicht je op zwart, dan wordt het witte uitgebeten, belicht je op wit, dan wordt het zwarte te donker. Je kunt in een bewerkingsprogramma proberen om het zwarte nog wat minder zwart te maken, maar dan geeft het de kleur van de hond misschien niet meer reëel weer. Ook bij deze hond had je nog kunnen wachten tot hij dichterbij was, zodat je meer detail kunt zien en misschien had je dan ook iets meer van de ogen kunnen zien.
Ik weet het, bewegende honden zijn lastig en zeker als ze aan het rennen zijn. Had je je camera op continue focus en servo (weet niet hoe die stand heet op jouw camera) staan?