[FOTO] Dagje bij het ven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

[FOTO] Dagje bij het ven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 22:10

Twee dagen geleden ben om 5 uur s`morgens vertrokken naar mijn favoriete plekje, het ven in de stiphoutse bossen! Heb het altijd een bijzonder mooie plek gevonden maar om alles vanaf die tijd op te zien leven was echt een hele ervaring. In totaal ben ik er van 5 uur s`morgens tot 12 in de middag geweest en ik heb veel plaatjes mogen schieten. Een aantal daarvan vond ik bijzonder genoeg om toch even met jullie te delen!

Even ter informatie, ik heb het idee dat de foto`s een tikje minder scherp zijn dan op mijn eigen computer..

Aller eerst een foto van een libelle, geen technisch hoogstandje maar ik vond het heel wat dat ik hem scherp heb weten te krijgen in vlucht! Tips zijn zeer welkom om dit beter voor mekaar te krijgen dan nu.

Afbeelding

Als volgende een kevertje, al eerder fotos van geprobeerd te maken maar toen wilde het echt niet lukken meneer bleef wegvliegen.. Dit keer had ik succes!

Afbeelding

En een beest wat, nouja werkelijk eng was zo dichtbij maar hij wilde wel mooi model staan om wat met de scherpte diepte te oefenen!

Afbeelding

En last but not least, iets wat ik al zo lang wilde proberen was het douw fotograferen met een ochtendzonnetje er bij! Had hier veel foto`s van en vond het moeilijk kiezen, bij de tweede keer kijken vond ik ze eigenlijk allemaal prut maar deze leek het mooiste.. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Afbeelding

Alle foto`s zijn geschoten met mijn 75-300mm lens op macro stand met mijn canon eos 1000D body :) Het zou leuk zijn als je iets achterliet!

LisaDijk

Re: [FOTO] Dagje bij het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:18

Ik vind het hele nette foto's hoor, je hebt een goed oog voor deze onderwerpen.
Het enigste wat ik jammer vind is van de tweede foto dat hij van bovenaf is genomen en niet meer wat op "ooghoogte" met de kever.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 18:32

LisaDijk schreef:
Ik vind het hele nette foto's hoor, je hebt een goed oog voor deze onderwerpen.
Het enigste wat ik jammer vind is van de tweede foto dat hij van bovenaf is genomen en niet meer wat op "ooghoogte" met de kever.

Bedankt voor het commentaar!
Miste inderdaad iets aan de foto maar had geen idee wat, als het zonnetje weer eens gaat schijnen zal ik eens kijken of ik wat anders met het kevertje kan dan zijn schild op de foto zetten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:43

Een kever van dichtbij is inderdaad prachtig, ze hebben heel bijzondere metallic achtige kleuren. En inderdaad een spannendere compositie krjg je van dichtbij, maar valt niet mee als het steeds wegvliegt.

De grasjes vind ik mooi. Probeer eens een druppel veel dichterbij te maken en het landschap wat de druppel ondersteboven projecteerd vast te leggen, is een bijzonder effect!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 19:58

Ik heb 1 fotos waarbij je inderdaad de reflectie een beetje ziet, jammer genoeg is mijn lens niet in staat heel dicht bij te komen. Zou ook erg graag een echte macro lens willen ipv met alleen een macro functie maar de lenzen zijn jammer genoeg erg duur -O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:43

Wow, nette foto's hoor.
Ik vind de tweede wat te druk, maar de rest vind ik erg goed. En hoe gaaf om een vliegende libelle vast te leggen! Zeer geslaagd.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:59

Goof schreef:
Wow, nette foto's hoor.
Ik vind de tweede wat te druk, maar de rest vind ik erg goed. En hoe gaaf om een vliegende libelle vast te leggen! Zeer geslaagd.

De libelle ga ik binnenkort nog voor terug, als het weer wat aangenamer is dan de regen van vandaag -O- Ik vind veel te veel ruimte om het beestje heen zitten en hij is nogal flets.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:39

Onwijs gaaf! :) Een vliegende libelle, lijkt me erg lastig om op de foto te zetten. Verder vind ik vooral foto 3 erg prettig om naar te kijken.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 04:04

Nista_RX schreef:
Onwijs gaaf! :) Een vliegende libelle, lijkt me erg lastig om op de foto te zetten. Verder vind ik vooral foto 3 erg prettig om naar te kijken.

Het heeft ongeveer 2 uur geduurd voor het eindelijk was gelukt maar dan heb je ook wat. Voelde mijn hand zo ongeveer niet meer maar je moet er iets voor over hebben he :')