[FOTO] Zijn mijn foto's goed genoeg?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

femkesofie

[FOTO] Zijn mijn foto's goed genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 17:29

Om een klein bedrag te vragen voor een fotoshoot? :)
Wees maar gewoon eerlijk daar heb ik het meest aan!
Ik ben trouwens nog maar 13 jaar!

Hier een paar foto's, commentaar is welkom! :)

Paardenfoto's
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Honden
5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Overige
7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Ik heb een tijdje geleden foto's gemaakt van prachtige bloesem, die zal ik binnenkort ook op de computer zetten! :)

Liefs Femke
Laatst bijgewerkt door femkesofie op 30-05-12 17:49, in het totaal 2 keer bewerkt

ElSea

Re: [FOTO] Zijn mijn foto's goed genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:31

Ik vind je natuurfoto's en die van de hond wel mooi, alleen die van het paard wat minder...
Kwa schaduw vind ik ze te donker en die van de shet staan ze voetjes niet op...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:32

Nee. Ik vind de bovenste foto's veel te donker, ik onderscheid nauwelijks paard van trui.
Daarbij mis ik soms wat scherpte.

De onderste vind ik trouwens erg gaaf.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:39

De eerste twee foto's zijn qua licht niet fijn, was heel simpel te veranderen door ergens anders t.o.v. de zon te gaan staan. De derde is geen fijn moment om te zien op de foto. Vierde is storend overbelicht net als de vijfde.

De zesde is qua moment écht heel leuk. Alleen jammer dat de rechter hond niet geheel scherp is. De zevende is wel wat overbelicht, maar vind het hier niet heel storend. Zevende is mooi, ook weer overbelicht, maar hier vind ik het wel een fijn effect hebben.

Ik zou persoonlijk niks voor je foto's betalen, vooral omdat je natuurfoto's beter zijn, terwijl ik alleen zou betalen voor portretfoto's. Ik zou nog een boel oefenen, ga kijken waar je wel en niet moet staan bij welk licht, en leer fijne momenten te herkennen voor op een foto. Oefening baart kunst :)

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 17:48

liekec schreef:
Ik vind je natuurfoto's en die van de hond wel mooi, alleen die van het paard wat minder...
Kwa schaduw vind ik ze te donker en die van de shet staan ze voetjes niet op...

Dankjewel voor je reactie! Van die voetjes is waar :)

Goof schreef:
Nee. Ik vind de bovenste foto's veel te donker, ik onderscheid nauwelijks paard van trui.
Daarbij mis ik soms wat scherpte.

De onderste vind ik trouwens erg gaaf.

Dat komt doordat ik ze bewerkt heb.. :)

RusselNuwell schreef:
De eerste twee foto's zijn qua licht niet fijn, was heel simpel te veranderen door ergens anders t.o.v. de zon te gaan staan. De derde is geen fijn moment om te zien op de foto. Vierde is storend overbelicht net als de vijfde.

De zesde is qua moment écht heel leuk. Alleen jammer dat de rechter hond niet geheel scherp is. De zevende is wel wat overbelicht, maar vind het hier niet heel storend. Zevende is mooi, ook weer overbelicht, maar hier vind ik het wel een fijn effect hebben.

Ik zou persoonlijk niks voor je foto's betalen, vooral omdat je natuurfoto's beter zijn, terwijl ik alleen zou betalen voor portretfoto's. Ik zou nog een boel oefenen, ga kijken waar je wel en niet moet staan bij welk licht, en leer fijne momenten te herkennen voor op een foto. Oefening baart kunst :)

Bedankt!! :D
Dan ga ik gewoon lekker verder oefenen, paarden fotograferen vind ik nog erg lastig, bij de paarden fotografeer ik ook gewoon met een huis-tuin en keuken cameraatje en de natuurfoto's en die van de honden heb ik gemaakt met mijn net nieuwe dure Olympic! :D

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:24

Dan zou ik sowieso nog geen geld vragen. Ik zou persoonlijk alleen betalen voor foto's die met een spiegelreflex gemaakt zijn, en iemand die daar fijn mee overweg kan. Neem de tijd om je camera te leren kennen, en om deze handmatig te leren instellen, zodat je een echte eigen stijl krijgt.

Als je nabewerkt, bedenk dan dat een groot contrast mooi kan zijn, maar het nooit te groot moet zijn. Degene die je foto's bekijkt moet nog wel kunnen zien wat nou wat is. Ik vind zwart-wit altijd een beetje riskant, omdat het heel veel oefening vergt en het er bij slechte uitvoering amateuristisch uitziet.

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 18:59

RusselNuwell schreef:
Dan zou ik sowieso nog geen geld vragen. Ik zou persoonlijk alleen betalen voor foto's die met een spiegelreflex gemaakt zijn, en iemand die daar fijn mee overweg kan. Neem de tijd om je camera te leren kennen, en om deze handmatig te leren instellen, zodat je een echte eigen stijl krijgt.

Als je nabewerkt, bedenk dan dat een groot contrast mooi kan zijn, maar het nooit te groot moet zijn. Degene die je foto's bekijkt moet nog wel kunnen zien wat nou wat is. Ik vind zwart-wit altijd een beetje riskant, omdat het heel veel oefening vergt en het er bij slechte uitvoering amateuristisch uitziet.

Oke, de camera ga ik morgen samen met iemand die een hele goede fotograaf is instellen! :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:26

Wat bedoel je de camera instellen? Denk je dat die het even kan instellen en je dan gewoon foto's kan maken? Maar zo werkt dat niet, per situatie is het verschillend, afhankelijk van de hoeveelheid licht, wat voor licht, zon of niet, wat je op de foto zet, een stilstaand dier of een rennend dier? Wil je meerdere dieren op de foto zetten of maar van een dier alleen het hoofd scherp hebben?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:06

Ik vind het ook nog geen echt mooie foto's en ik geloof dat er al iemand is die onder die naam foto's maakt, of iets dat er erg op lijkt..
Ik zie dat je bij mij in de buurt staat met je paarden?(Baltus toch?) en ik wil je best wel eens helpen inzien wat je instellingen met je foto's doen? Je camera instellen doe je niet zomaar omdat je inderdaad voor verschillende dingen verschillende instellingen gebruikt, maar als je inziet en snapt hoe het werkt(dus doorhebt wat een te korte sluitertijd precies met je foto doet) is het niet zo moeilijk het zelf in te stellen denk ik..

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 19:07

Laraax schreef:
Ik vind het ook nog geen echt mooie foto's en ik geloof dat er al iemand is die onder die naam foto's maakt, of iets dat er erg op lijkt..
Ik zie dat je bij mij in de buurt staat met je paarden?(Baltus toch?) en ik wil je best wel eens helpen inzien wat je instellingen met je foto's doen? Je camera instellen doe je niet zomaar omdat je inderdaad voor verschillende dingen verschillende instellingen gebruikt, maar als je inziet en snapt hoe het werkt(dus doorhebt wat een te korte sluitertijd precies met je foto doet) is het niet zo moeilijk het zelf in te stellen denk ik..

Ja ik sta bij Baltus ja, ik ken jou ook wel van gezicht, heb je wel eens zien lopen met je paardje! :)
Jij maakt ook prachtige foto's!
Ik heb vandaag mijn camera beter ingesteld (belichting enz..)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:18

Wat bedoel je dan met je camera beter instellen? Want er is geen beter of slechter, want het is afhankelijk van de situatie hoe je hem instelt.

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 19:20

Nou mijn tante en ik hebben de (belichting, enz. ) allemaal opnieuw ingestelt want dat stond allemaal niet goed..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:28

Oow maar je weet niet wát er is veranderd en niet goed stond?

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 19:31

Nou eigenlijk heeft mijn tante het een beetje gedaan! :D

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:16

femkesofie schreef:
Nou eigenlijk heeft mijn tante het een beetje gedaan! :D

Je moet wel snappen dat je voor iedere situatie andere instellingen nodig zijn. Als er weinig licht is, stel je de camera anders in dan wanneer je volle zon hebt, als je bewegende dieren fotografeert stel je je camera anders in dan wanneer je een stilleven fotografeert. Wellicht is het zo duidelijker voor je, want ik zie dat er meer mensen zijn geweest die het geprobeerd hebben uit te leggen.
Camera instellen is iets dat je ter plekke doet als je foto's aan het maken bent, niet iets dat je al van te voren doet en wat bij iedere situatie juist is.