professioneel, of hobby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

professioneel, of hobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 15:02

Hoi allemaal,

Op dit moment maak ik vooral foto's voor de hobby (tenzij mensen er specifiek om vragen in opdracht).
Toch heb ik geen idee hoe "buitenstaanders" mijn foto's zien.
De foto's die ik maak zijn vooral verkoopfoto's....dus het paard moet er voordelig op staan en moet er "aantrekkelijk" (wat klinkt dat raar) eruit zien.

Hieronder wat voorbeelden:
https://picasaweb.google.com/c.vanhaver ... 25Mei2012#
https://picasaweb.google.com/c.vanhaver/April272012#

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat er in dit geval niet om of je het paard mooi vind, maar of de foto's goed uitkomen en het duidelijk is hoe het paard eruit ziet.
Wat vinden jullie ervan, is het professioneel, of gewoon netjes voor een hobby-ist?
en natuurlijk, hebben jullie tips?

Sill_Monster

Re: professioneel, of hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:07

Ik vind het Professioneel.
Het is goed scherp gemaakt en je ziet duidelijk alle details.
Erg netjes gedaan!!

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:08

Professioneel!!
Ik vindt het echt onwijs mooie foto's!
Egt heel mooi!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:24

Mooie foto's, wel puntje voor de rijfoto's.
Aanleuning is nog niet optimaal, en als je verkoopfoto's maakt wil je toch dat het paard er zo voordelig mogelijk opstaat ;) ik zou de foto dan iets meer schuin-voor nemen, dan zie je wel het hele paard, maar valt het minder op dat hij er nog achter kruipt ;) meestal worden ze dan ook nog iets stoerder :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 15:31

dank je, dat schuin van voor weet ik inderdaad, maar er stonden wat hindernissen in de bak, en ik zat met de zon.....En de achtergrond (1 kant bak mooi, 1 kant lelijk) (en er stond iemand in de bak te filmen, dus de foto's waren meer "extra" zeg maar) Voor de rijfoto, zakken jullie dan ook altijd door je knieen (schuin van voor/onder), of blijf je gewoon staan.....
Ik zal binnenkort eens vragen of iemand "voor" kan rijden, dan ga ik eens proberen te oefenen met de rijfoto's (zonder hindernissen en andere ruiters in de bak) Dat je je gewoon kunt concentreren op de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:33

Ik vind ze mooi!
Professioneel. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:36

Professioneel niet. Waarom niet? Omdat je niet je brood ermee verdient :Y)
Ik ben ook maar een amateur, verdien er wel wat geld mee maar niet genoeg om van te leven, bij lange na niet. Dus dat maakt mij een amateur. Als je een amateur bent betekent dat niet dat je meteen slecht in fotograferen bent. Ik hoop er mijn werk van te kunnen maken maar dat is moeilijk

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:14

Professioneel idd niet, maar een redelijk goede amateur wel ;)
Je foto's zijn netjes, maar wel simpel qua composities. Ze mogen iets meer 'wauw' effect krijgen.
Ik zeg redelijk goede amateur, omdat ik tussen jou en lifaya bijv. (en verschillende 'bekende' fotograven op bokt bijv) nog wel
wat verschil in kwaliteit zie. Je hebt niet echt je eigen 'stijl' en hier en daar knip je net een schouder weg, pak je boven teveel ruimte imo.
Maar als je zo doorgaat komt dat vast ook wel goed, je basis is netjes en je hebt overigens hele knappe modellen (vooral die donkerbruine :9 )

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:36

lifaya schreef:
Professioneel niet. Waarom niet? Omdat je niet je brood ermee verdient :Y)
Ik ben ook maar een amateur, verdien er wel wat geld mee maar niet genoeg om van te leven, bij lange na niet. Dus dat maakt mij een amateur. Als je een amateur bent betekent dat niet dat je meteen slecht in fotograferen bent. Ik hoop er mijn werk van te kunnen maken maar dat is moeilijk

Ik ben professioneel prutser. :+ Mag dat ook? := Fotograferen is voor mij echt een hobby en ter ontspanning. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:00

Professioneel? Nee. Omdat je brood er niet mee verdient inderdaad, maar ook omdat je de details nog niet onder de knie hebt. Persoonlijk vind ik het leuk werk maar niet extreem speciaal. Ze zijn dan misschien wel scherp, maar ik vind voornamelijk van de eerste 2 foto's die in het topic zelf staan het standpunt vrij vervelend en de uitsnede niet mooi. Ik vind 't sowieso vrij arrogant als je jezelf zomaar professioneel noemt, to be honest. Persoonlijk vind ik Renee wel een prof, ze heeft echt werk met goeie kwaliteit. Femke van HypoFocus is wel een echt die-hard pro. Maar die verdient er ook haar geld mee in dat opzicht.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:10

Ookal kun je iemand een prof noemen omdat je het werk mooi vind, toch zijn ze dat dan niet. Pas als je je brood ermee verdient en er zijn weinig paardenfotografen die hun brood verdienen ermee en dus proffessioneel genoemd kunnen worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:51

MerelxG_R schreef:
Ookal kun je iemand een prof noemen omdat je het werk mooi vind, toch zijn ze dat dan niet. Pas als je je brood ermee verdient en er zijn weinig paardenfotografen die hun brood verdienen ermee en dus proffessioneel genoemd kunnen worden.

Als ik aan een echte prof paardenfotograaf moet denken, dan denk ik aan Bob Langrish, dé Penny fotograaf :P