[ENT] Boek/Verhaal Wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ladyharma

[ENT] Boek/Verhaal Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 09:34

Hallo!

ik weet niet of ik het hier goed post.. dus mocht het niet zo zijn kan iemand mij dit dan melden? :o

Ik ben bezig met het schrijven van een boek, een paarden boek.
Ik ben erg benieuwd naar wat anderen van mijn verhaal vinden!
Het leek mij leuk om fragmenten uit het boek hier te plaatsen en dat jullie hier op reageren..

Het boek dat ik eerst zal schrijven word het 2e deel, daarna zal ik deel 1 en 3 gaan schrijven.

Deze drie boeken zullen gaan over een meisje die een hoop dingen mee maakt met paarden.
De boeken gaan over Jolien. Jolien speelt de Ik vorm.

Dus hier komt het! :D
Veel plezier met lezen (a)

Hoofdstuk 1 Een nieuwe woning.

‘Dag Note..’

Note // 17 jaar // Merrie // Trakhener // 1,67m // Zwart // 4 witte benen / Bles // Lief / Braaf

‘Ik zal je missen mijn lieve paardje. Maar je krijgt een leuk nieuw ruitertje! Ik kom je opzoeken! Dag mijn meisje.’ Zeg ik met tranen in mijn ogen. Gelukkig geeft het idee dat Note een lief baasje krijgt mij geruststelling.
Ik stap op mijn fiets en ga snel naar huis. Ik zet de laatste spullen in de trailer.
‘Jolien, heb jij die blauwe doos al gepakt?’
‘Ja mam, die staat al in de trailer.’
‘Oke, ik ga maar eens mam.. Mam, als je iets over Note hoort moet je me bellen he?’ Zeg ik overdreven.
‘Ja, dat doe ik wel!’
‘Oke, dankje.’
‘Doei mam, doei pap!’ Zeg ik netjes.

2e fragment.

Ik hang alle foto’s op en die van Note hang ik in de woonkamer.
‘Hier hangen ze wel goed he Kev?’
‘Ja, natuurlijk!’ Zegt Kevin vrolijk.
‘Jolien? Hoelang hebben we nog zomervakantie?’
‘Nog ongeveer 4 weken geloof ik, hoezo?’ Zeg ik vragend.
‘Nou zomaar.. dan kun je toch nog een nieuw rijpaard zoeken?’
‘Hey! Ja, dat kan ik wel doen!’ Zeg ik enthousiast.
‘Ik zoek wel op internet en dan kan ik een afspraak maken toch?’
‘Ja tuurlijk!’ Zegt Kevin opgewekt.
Jolien zet haar laptop aan en start internet op.
Ze kijkt op allerlei advertentie sites en schrijft een aantal advertentie’s op.

Gezocht; ruiter/amazone voor onze Haflingers. Het gaat om twee Haflingers van beide zeven jaar oud. Ze worden gereden in dressuur, springen en recreatie. Wij zijn opzoek naar iemand van minimaal zestien jaar oud die tenminste drie keer in de week kan rijden op beide paarden.
Voor meer informatie: 0677556644

Sorasmit:
Hallo, ik heb wel interesse om voor u te komen rijden. Ik ben Sora, ik ben zeventien jaar oud en ben echt gek op Haflingers. Ik heb vier jaar rijervaring en ben opzoek naar vrolijke jonge pony’s. Ik kan vier keer in de week rijden. Ik hoor graag van u! Groetjes Sora Smit.

ponygek14:
Hoi! Ik ben Esmee en ik ben 16 jaar. Ik ben opzoek naar een pony om te rijden omdat mijn vorige is verkocht. Ik heb twee en een half jaar rij ervaring. Ik hoor het wel! U kunt mij bereiken op: 0612345678

Emiel:
Goedenavond, ik ben Emiel. Ik ben negentien jaar oud en ben erg gëintereseert om bij u te komen rijden op uw beide pony’s. U kunt mij bereiken op 0453-123456 of u kunt mij even een e-mail sturen. Mijn e-mail adress is: Emiel-M@hotmail.com. Ik hoor graag van u.

Hallo, Wij zijn opzoek naar een leuke (liefst amazone) voor onze pony’s. Het gaat om drie pony’s van; 1,54m, 1,30m en 1,27m Wij zoeken iemand van minimaal veertien jaar oud. dit ivm. verantwoordelijksheidgvoel. Wij zoeken iemand die de pony’s in beweging houd en ze verzorgd.
U kunt even e-mailen naar: karla@hotmail.com
of even bellen naar: 0453-6543210

Jessy1:
Hallo, u advertentie spreekt mij erg aan. Ik ben Jessy, ik ben een meisje van 15 jaar oud en ben gek op paarden. Ik rijd paard sinds mijn negende. Ik heb dus ongeveer zes jaar ervaring. Ik zou erg graag op uw pony’s gaan rijden. Mijn e-mail adress is: Jessy_Jolly@hotmail.com.

Wij zijn opzoek naar een amazone/ruiter om wedstrijd paarden te trainen. Het gaat om vele aantallen die door moeten voor de verkoop. Dit betekend veel variatie in de paarden. Je krijgt een aantal paarden toegewezen om te trainen tot ze verkocht worden. Ziet u hier uw toekomst in?
Bel dan naar: 0453-0987654

Comache11:
Hallo, ik zou wel een paard voor u willen rijden. Heeft u hier belang bij?

Stal Dohlen:
Nee, ik ben opzoek naar iemand die veel paarden wil rijden. En die genoeg tijd heeft om elke dag te trainen. Met vriendelijke groet, Stal Dohlen.

Fragment uit hoofdstuk 2.

Hoofdstuk 2 De ontmoeting

‘Goedemiddag, ik ben opzoek naar mevrouw Dohlen.’
‘Hallo, ik ben Mark Smit.’

Mark // 19 jaar // zoon van Josè en Hans // Stalhulp

Mark geeft Jolien een hand.
‘Hoi, ik ben Jolien de Bruin.’
‘Oh, jij komt voor een plek hier op stal?’ Zegt mark gëintereseert.
‘Ja, klopt!’ Zeg ik vrolijk.
‘Leuk! Mevrouw Dohlen is in de binnenbak dat ligt hier achter, loop er maar heen.’
‘Oke, dankjewel!’ Zeg ik vriendelijk.
‘Goedenmiddag, jij bent Jolien?’ Vraagt mevrouw Dohlen vriendelijk.
‘Ja, dat klopt. Dan bent u mevrouw Dohlen?’
‘Ja, maar zeg maar gewoon Josè.’ Josè geeft haar een knipoog.
‘Oke, wat een mooi paard zeg!’ Zeg ik enthousiast.
‘Ja he, dit is Darcey.’

Darcey // 4 jaar // Merrie // Kwpn // 1,72m // Donkerbruin // Kol / Sneb // Leergierig / Eigenwijs.

Fragment uit hoofdstuk 3

‘Hey, Jolien. Hoe is het met je?’ Vraagt Josè gèintereseerd.
‘Hoi, ja goed. Met jou ook?’ Zeg ik terwijl ik naar haar toe loop.
‘Jahoor, prima. Ga je rijden?’ Vraagt Josè mij.
‘Ja.’ Zeg ik kort maar netjes.
‘Oke, heb je zin om mee te gaan op buitenrit? Dan kun je het bos verkennen.’ ‘Vraagt Josè enthousiast.
‘Ja, lijkt me leuk!’ Zeg ik volmondig.
‘Oke, dan gaan we met zijn zessen. Dan kun je nog een paar meiden uit de omgeving ontmoeten. Esmay, Bridget, Kim en Marga gaan mee.’ Verteld Josèzeer enthousiast.
‘Oke, lijkt me heel erg leuk! Ik zal Darcey gaan zadellen!’ Zeg ik vlugtig.
‘Ja, doe haar het bruine tuig maar om, dat is een springzadel dat lijkt me beter voor een lange buitenrit.’ Zegt Josè met een vriendelijke lach.
‘Oke, komt goed.’ Zeg ik netjes.

Ik loop naar Darcey en haal haar uit haar stal. Josè komt er ook aan en pakt Two Hidden Wings uit zijn stal.

Two Hidden Wings // 10 jaar // Ruin // Kwpn // 1,80m // Schimmel Wit // Volleert / Lief / Speels.

‘Wauw! Wat een mooi paard zeg!’ Zeg ik onvoorstelbaar.
‘Haha, dankje. Dit is Two Hidden Wings, ik noem hem meestal Wing. Dit is mijn lieve ruin.’ Zegt Josè vol trots.
‘Gaaf, hij is echt heel mooi. En mega!’ Zeg ik helemaal verbaast.

Nadat ik Two Hidden Wings nog even had bewonderd begon ik met het poetsen van Darcey.

Laat me weten wat je vind! ik ben erg nieuwsgierig!

Liefs!

ladyharma

Re: [ENT] Boek/Verhaal Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 09:37

ow.. mocht je spelfouten zien.. hoor ik het graag XD

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:37

LZP -> UK

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 09:38

Dankje

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:43

Dit topic voldoet niet aan de regels, een verhaal dat in delen geplaatst wordt dient namelijk minimaal 1500 woorden per deel te bevatten. :) Aangezien dat hier niet het geval is, plaats ik een slotje. Zodra je 1500 woorden of meer hebt kun je een nieuw topic openen. Voor meer informatie: EvelijnS @ [UK] Regels en richtlijnen [UK] Uit de Kunst