[TEK] Celtic Unicorn (... zonder sik!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[TEK] Celtic Unicorn (... zonder sik!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 07:30

Ik had al eens een paar bladzijden laten zien van mijn moleskine schetsboekje ([UK] [TEK] The Lark Ascending) en heb nu weer tekening af. :)

Ik heb serieus getwijfeld of ik er toch niet een sik bij zou maken, maar ach, een keertje zonder... :D

Afbeelding

Nog een WIP-foto:

Afbeelding

... En nu moet ik me weer zetten aan het maken van een aquarel portret-naar-een-foto. Mag geen hoorn op. En ook geen sik aan. -O-

git

Re: [TEK] Celtic Unicorn (... zonder sik!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:38

Erg mooi

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:56

Heerlijk heerlijk -ook zonder sik- :D
Met aquarel ben je een ware kunstenares, maar ook grafiet gaat je mooi en goed af.
Feestje om naar te kijken, lekker sfeertje zit erin. Smaakt naar een wekelijks plaatje :D

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:57

Owh wat vind ik deze gaaf zeg!!! <3 Zonder sik vind ik wel wat hebben!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:11

Echt heel gaaf! Het past allemaal supermooi bij elkaar! Gelukkig dat die sik er niet aan zit :D Mis alleen wel een voorpluk!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:59

heel erg mooi. 2 van mijn favorieten gecombineerd. Heel mooi. Oh wacht dat zei ik al :P .

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 06:54

Mooi Elanor! Fijne eigen stijl/sfeer heb je toch..
Leuk inderdaad een wekelijks plaatje :D

p.s. verography wat een onwijs grappig plaatje/filmpje heb je onder je naam :D

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:30

*zucht van mooiheid*
Met of zonder sik, hijzgaaf <3 (en jaloers want door stomme privéperikelen komt hier momenteel helemaal niks van tekenwerk -O- )

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:48

Wauw, érg gaaf! :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:47

netjes, ik vind hem alleen nog een beetje vlak. Zie dat met veel meer werk van jou. Misschien een tip om daar wat meer mee te doen. Zie heel veel figuren van de zijkant met een achtergrondje. Ik mis diepte, schaduw, achtergrond. Ik zie heel veel "versiersels" als achtergrond, ik vind je tekeningen met bijv de boerderij veel interessanter omdat je daarmee het hele vlak benut, en dan naar mijn idee meer een verhaal vertelt.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:54

@ Pinuts: dat geeft het werk wat mij betreft juist de flair die het werk van Elanor -deze stijl- zo herkenbaar en fijn maakt. Het geeft het totaal een flair mee die (mij in ieder geval) aanspreekt. Daarnaast denk ik dat het bewust gebeurd, aangezien ze in andere werken dit wel doet. Wat mij betreft juist een fijne keuze :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 07:39

Welk werk dan fnanne? Ik kijk op de site, en zie geen 1 figuur met een goede schaduw.( of ik kijk er overheen) Is natuurlijk helemaal niet erg, maar ik vind dat zelf wel een gemis. Daardoor staan de figuren naar mijn idee niet stevig op de grond. Verder vind ik het overigens netjes werk hoor, zit er goed op, contrast is lekker.. mijn enigste commentaar is dat ik het wat vlak vind:) Misschien heeft de ts er wat aan, of helemaal niet, moet ze zelf weten, tis maar een tip.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:57

Ik vind m prachtig! :) Mooi met de schaduw en lichtinval gewerkt, verhoudingen kloppen helemaal, mooi verzameld paard... <3 Ik vind m zéker geslaagd! Ook gaaf hoe je de achtergrond hebt gedaan :)

Snne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:05

Erg mooi! Van mij mogen de manen nog iets dichter bij de oren beginnen en misschien mis ik ook nog wel een voorpluk.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 19:42

Thanks allemaal! Mijn tempo ligt te laag voor een wekelijks plaatje, maar ik zal ze blijven posten tot m'n boekje vol is!

Gelukkig missen jullie de sik niet. :P Voorpluk vind ik zo afleiden bij de hoorn en het wordt dan zo snel te "zoet", dus vandaar dat ik er geen heb gemaakt.

Hahaha, thanks verography! :D

Vervelend dat het even niet fijn loopt Licorne. Komt hopelijk snel weer goed. :(:)

Dank je voor de feedback Pinuts. Ik ben hier vooral op zoek naar een soort gestileerd beeld. Daarom kies ik dan veelal voor het strakke zijaanzicht met de wat harde omlijning. Ik mis in deze plaat zelf niet echt diepte, die zit genoeg in de scheuren en het muurreliëf en ook het paard komt voor mijn gevoel wel genoeg los van de muur. Wel heb ik de vloer afgeraffeld en geen slagschaduw getekend op de grond, maar dat is omdat het in mijn schetsboek is en de vloer me niet echt interesseerde. Had ik misschien even moeten doen voor ik hem hier postte. :+ De boerderij die jij bedoeld is voor mij een geheel andere stijl, met een heel andere bedoeling. Dat "kan" ik inderdaad ook, maar is niet waar ik bij deze plaatjes naar op zoek ben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:33

Prachtige tekening!

theponylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:24

Wauw, echt supermooi <3