[SCH] Lieveheersbeestje en [TEK] paardebloemzaadje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[SCH] Lieveheersbeestje en [TEK] paardebloemzaadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:57

*durf ik hier iets te plaatsen := *
Ik schilder/teken niet regelmatig, maar soms zit er een plaatje in mijn hoofd dat er gewoon uit MOET, zoals dit lieveheersbeestje en ook het paardebloemzaadje.
Ben erg beniewd wat jullie er van vinden, want dit is wel een heel andere stijl dan de meeste tekeningen/schilderijen hier. Ik vind persoonlijk simpele dingen met veel kleur het mooist om op te hangen, en dat is wel terug te zien in wat ik gemaakt heb.

Lieveheersbeestje, Formaat is A2, helaas vallen de kleurverschillen in de lucht weg op de foto.

Afbeelding

Afbeelding

En het paardebloemzaadje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

edit: Ik bedenk me trouwens net dat het paardebloemzaadje geen schilderij maar een tekening is, moet ik die foto's dan verwijderen, of een tag toevoegen of mag het zo :o?
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 23-05-12 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

xJorgx

Re: [SCH] Lieveheersbeestje en [TEK] paardebloemzaadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:53

Leuk hoor

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:37

Ohh die paardenbloem zaadje is cool zeg!!!

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:42

Zaadjes ziet er mooi uit :j

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:51

Het paardebloemzaadje is erg leuk geworden! Leuk dat je je niet hebt ingehouden, maar juist veel verschillende kleuren hebt gebruikt :)

Verder kan je bij het lieveheersbeestje proberen wat meer schaduwen, meer contrasten te maken. Veel foto's bekijken/natekenen helpt ook enorm!
Leuk gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:01

Bedankt allemaal :)

@Proudhorses: Bedankt voor je tips. Ik snap wat je bedoeld, maar ik wil de tekeningen/schilderijen juist heel simpel houden. Met dingen natekenen wordt het denk ik te realistisch naar mijn smaak, ik vind het cartoonachtige wel wat hebben. Wat meer contrast vind ik wel een goed idee, al moet ik zeggen dat er echt heel veel wegvalt op de foto. Bijvoorbeeld de blauwe lucht, die ziet er in realiteit veel gewolkter uit.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:07

@Blijheid; o ja, dat kan natuurlijk ook nog :P En helaas geven foto's nooit goed weer hoe een tekening eruit ziet.. :\

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:44

Zo simpel zie je ook vaak in kinderboeken!! Lekker je eigen stijl ontwikkelen! Leuk!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:51

Waauw je paardenbloemtekening vind ik echt heel mooi! :j je lieveheerstbeestje klopt alleen niet helemaal hij loopt namelijk bovenop een grasprietje maar je hebt het lieveheerstbeestje geschilderd van schuinboven als je snapt wat ik bedoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 06:54

@Boleertje06: Dankjewel!
@Lovey_ou: Daar heb je helemaal gelijk in :j Eerst had ik het lieveheersbeestje wel van opzij, maar omdat je dan maar 3 stippen ziet is het veel minder duidelijk een lieveheersbeestje. Vandaar deze oplossing, maar het kan inderdaad beter :j

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:06

ik vind de lieveheerstbeestje tekening niet zo mooi.. er staat gewoon weinig op voor zon groot papier!

Maar die paardenbloem daarin tegen vind ik geweldig gaaf!! echt heel mooi gelukt!