Goed fotografieboek(om te leren...)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goed fotografieboek(om te leren...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:54

Voor mijn vriendje zoek ik een mooi,goed boek over fotografie.
Hij heeft een Nikon D80 en speelt er graag wat mee...

Met name een boek met tips en trucs over bijvoorbeeld witbalans,diafragma,en wanneer/hoe je alles instelt zou fijn zijn.
Dus zeg maar echt de 'leer'over de instellingen en hoe je dus goede foto's met die instellingen maakt.

Iemand een tip voor mij?
Er zijn zoveel boeken maar geen idee welke goed is..

Verosjaak

Re: Goed fotografieboek(om te leren...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:59

Wegwijs op zichzelf is hij wel gemaakt door een goede vriend van mij(fotograaf)dus het hoeft niet speciaal op de D80 gericht te zijn.
Maar meer de algemene tips,wanneer kies je voor welke iso,welk diafragma en meer 'foto maak tips'..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:25

Scott Kelby boeken. Zeer interessant en ook heel goed uitgelegd. Echt een aanrader.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:09

Als hij al wegwijs is in de basis, dan zou ik hem inderdaad het boek van Scott Kelby aanraden:
http://www.bol.com/nl/p/scott-kelby-s-d ... 006871069/

Mijn eerste boek was een soortgelijk boek als verography al aangeeft, alleen dan gericht op de canon1100d en geschreven door Pieter Dhaeze. Eigenlijk is het een zeer uitgebreide handleiding, erg handig voor de basiszaken! Ik ben vervolgens op zoek gegaan naar een tweede boek voor nóg wat meer informatie, en kwam via verschillende sites toch telkens weer bij Scott Kelby uit. Sinds vorige week heb ik het boek van Scott Kelby in huis..iets prijziger maar wel een fantastisch boek en het geld zeker weten waard!