[FOTO]Op een zonnige lentedag...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Jelske

[FOTO]Op een zonnige lentedag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:40

Afgelopen weekend heb ik eigenlijk na tijden mijn camera weer eens uit het stof getrokken. Fotograferen met een DSLR is voor mij begonnen met een Sony A100. Door een ongelukkige val met mijn camera in mijn handen is daarvan de anti-dustfunctie kapot geraakt. Het voorval maakte dat de camera erg traag werd met focussen, eigenlijk gewoon traag werd in zijn algemeenheid. Het fotograferen werd op die manier een stuk minder plezierig.

Gelukkig heb ik een vriend die vaak aan me denkt. Hij heeft een Sony A330 voor mij gekocht. Dat is inmiddels al zo'n 2.5 jaar geleden. Een jaar lang heb ik eigenlijk niets meer gedaan met het fotograferen omdat ik veel minder goed met de A330 overweg kon dan met de A100. De foto's waren minder mooi, in gebruik vond/vind ik hem minder fijn. Toch heb ik de afgelopen paar dagen weer het plezier terug gevonden in het fotograferen. Ik heb weer die gezonde drang om het knopje in te drukken, uit te zoeken hoe het werkt en vooral om de wereld door die lens te bekijken.

Zo heb ik onder andere de volgende twee foto's gemaakt. Mij spreken ze erg aan en ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden! :)

Afbeelding

Afbeelding

Nista_RX

Re: [FOTO]Op een zonnige lentedag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 06:59

Wauw, mooie foto's! +:)+

Bij de eerste foto zie ik geen scherp punt, of waar de camera op gefocust moet zijn. Ook jammer dat er zo veel schaduw in de foto zit, en lijkt wel een beetje donker. Verder mooie compositie, ik had alleen iets meer ruimte aan de linker kant gehouden. Nu heb je als het ware een deel van dit groepje bloemenafgesneden.

Tweede foto, goed gelukt! Vind m zelf te donker, en ook hier zit een beetje veel schaduw in. Verder mooie compositie.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 09:17

Ik snap je punt en ik denk dat ik het qua compositie met je eens bent. Maar die schaduw was ik juist wel van gecharmeerd. Het brengt een bepaalde variatie in de kleur denk ik. Foto's zijn overigens 's avonds genomen bij ondergaande zon. Zon stond heel laag en de speling van het ligt gaf dit effect op de foto's.

Bedankt voor de feedback :)