[FOTO] Bloesems

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

[FOTO] Bloesems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 10:53

Dag beste bokkers!

Het is voor het eerst dat ik een topic plaats in deze categorie, dus ik zal me ook maar even kort voorstellen.

Sinds een klein jaar heb ik een spiegelreflex, de Canon eos 500D. Hierbij de 2 'standaard lenzen': de kitlens (Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS) en de telelens (Canon EF-S 55-250mm F4.0-5.6 IS II)
Ik was in eerste instantie van plan voornamelijk aan paardenfotografie te doen, maar ik merk dat macro- en natuurfoto's mij ook erg trekken. Daarom twijfel ik nu om over een poosje een goede macrolens aan te schaffen.

Ik fotografeer eigenlijk niet zo heel veel, dus ik heb nog niet heel veel ervaring. Een beginnend fotograaf dus!
Tips mogen zeker, kan ik altijd wat van leren :)

Info over deze foto's:
55-250 mm lens
ISO 100
f 5.6
Onbewerkt, ook geen aanpassing van licht of kleur

Afbeelding

Afbeelding

Ik wilde experimenteren met een egale felblauwe achtergrond (/lucht)
Afbeelding

Afbeelding

Ik vond ze zelf eigenlijk best wel leuk dus wilde ze eens laten zien hier :D

LHS_80

Re: [FOTO] Bloesems

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:20

Vind ze mooi! Vooral 2 en 4, foto 3 vind ik niet zo bijzonder.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:22

Bloesem blijft een mooi onderwerp om te fotograferen, ze zien er dan an sich ook mooi uit. Als algemene tip kan ik je mee geven dat je kunt spelen met de compositie, maak de foto's spannend en boeiend om naar te kijken. Succes!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 15:19

LHS_80 schreef:
Vind ze mooi! Vooral 2 en 4, foto 3 vind ik niet zo bijzonder.

Haha, die vond ik net het leukst eigenlijk xD Kwestie van persoonlijke smaak denk ik :P

Ik zat ook te bedenken dat ik misschien beter deze had gepost:
Afbeelding

Om de 1 of andere reden vind ik die nadien bekeken beter. Wat lichter, en iets scherper lijkt het. Compositie en dergelijke blijft natuurlijk dezelfde. Zitten maar een paar verschillen in.

En magda_90: Bedankt voor de tip. Ik ga er bij de volgende onderwerpen eens mee aan de slag. Kijken wat ik kan verzinnen :) Ik ben sowieso nog een beetje aan het uitzoeken wat leuk is.

neile

Re: [FOTO] Bloesems

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:35

Wow, ik vind ze erg mooi. Ik kan je geen fototechnische commentaar geven, daarvan ken ik er zelf te weinig van. Maar als fotonoob vind ik ze erg mooi! ^-^