[VER] Verhaal wat ontstaan is uit een powernap...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[VER] Verhaal wat ontstaan is uit een powernap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:34

Hallo allemaal :)
Vanmiddag viel ik in slaap :+ en ik droomde iets heel raars. Toch vond ik het wel een spannend verhaal dus ik had gelijk de grote lijnen opgeschreven en er een verhaal omheen geschreven. Uiteindelijk is het meer fantasie achteraf dan uit de droom :')
Toch wil ik het graag met jullie delen :) Ik heb niet veel ervaring met schrijven, dus tips zijn zeer welkom! Ik had maar een halfuurtje geslapen waarin eigenlijk alles gebeurde, dus ik verwacht niet dat het een heel lang verhaal wordt. Maar wel lang genoeg om in stukken van 1500 woorden te plaatsen denk ik :) Uiteindelijk heb ik ook nog een heel stuk erachteraan geschreven waar ik nog heel wat mee kan doen, dus wie weet, als het bevalt, dat ik er een langer verhaal van kan maken.

Ik heb nog geen naam voor de hoofdpersoon, dus ... is nu even in plaats van de naam ;) Als iemand ideeën heeft? Misschien dat ik Fabian ook nog een andere naam geef ;) Weet nog niet hoe ik de hoofdstukken ga indelen, als ik het doe zoals ik eigenlijk wou dan zijn dit er al 3... Dus als jullie daar ook ideeën voor hebben? :Y) En ik heb ook nog geen leuke titel :P

...
Ik kijk naar de kleren in mijn kast. Wat zal ik aantrekken? In ieder geval iets wat lekker zit besluit ik. Dus pak ik mijn donkerblauwe shirtje uit Parijs uit de kast en trek hem over mijn zwartje hemdje aan. Ik vraag me af hoe vaak ik dit shirt al wel niet aan heb gehad met uitgaan. Hoewel ik besloten had om hem voorlopig niet meer aan te trekken om ook mijn andere shirts een kans te geven, had ik de hele dag al een vaag gevoel dat ik dit shirt moest aandoen. Daarna loop ik naar de badkamer om mijn make-up nog een beetje bij te werken. Het zit precies zoals op een normale dag, maar dat maakt me niet uit. Vandaag heb ik geen behoefte om me extra op te maken, zoals de laatste tijd eigenlijk. Ik ga nog een keer al mijn piercings na, die voornamelijk blinken in mijn linkeroor. Even moet ik glimlachen, wat ziet het er toch ook vet uit. Dan loop ik naar beneden en pak nog een beker water. Dan zie ik Fabian de oprit op fietsen. Ik zwaai naar hem en loop naar de gang om de deur open te doen en gelijk daarna mijn jas aan te trekken. Ik doe mijn tasje om mijn schouder en loop naar buiten. Vreemd, een raar gevoel overspoelt me, alsof het een waarschuwing is. Ik trek me er maar niks van aan. Immers, wat kan er gebeuren? Ik ken Fabian al 5 jaar, hij is nota bene mijn docent geweest in 2 vwo! Ik vertrouw hem volledig, hoewel hij 12 jaar ouder is. Hij is dan ook de een van de weinige mannen waarbij ik me echt op mijn gemak voel als vrienden; helaas zijn de meeste nogal opdringerig. Nadat we elkaar begroet hadden, vraagt hij hoe het met me is. 'Super! Het werd echt tijd dat we weer eens naar de Cactus gaan. Ik begon al bang te worden dat je overgestapt was op mainstream' grapte ik. De Cactus, het rockcafé van de stad. De meeste mensen liepen er vol afschuw voorbij, maar mijn slag komt er graag. Ikzelf vind het heerlijk om er te zijn omdat ik er mezelf kan zijn. Niemand die je voor gek verklaard omdat je een nogal aparte muzieksmaak hebt of je bekritiseerd op je uiterlijk. Iedereen is er zichzelf.
Ik schreeuw nog even naar binnen dat ik ga en trek de deur achter me dicht. Ik glimlach naar Fabian. Ik blijf het jammer vinden dat hij 12 jaar ouder is, we zouden zo goed bij elkaar passen. Ik schud de gedachte uit mijn hoofd en pak mijn fiets. De Cactus wacht op ons!

Ik snuif de lucht in het café op. Het ruikt naar bier, rook en zweet. Hoewel het geen fijne combinatie is, hou ik van die lucht. Het is voor mij de lucht van plezier. De lucht van muziek, van optreden met de band, de lucht van een beginnende liefde. Maar ook van nieuwe vrienden, een nieuw begin. Voordat ik naar de Cactus ging had ik alleen maar mainstream vriendinnen, van die meiden die zoveel make-up droegen dat je je naam erin kan schrijven, naar muziek luisteren die iedereen kent en zich kleden alsof ze willen dat ze inkijk hebben. Van die mensen die domweg achter de kudde aanhobbelen. Ik voelde me er vreselijk bij, maar schijterig dat ik was deed ik mee. Niet met alles, zo luisterde ik wel mijn eigen muziek en drumde ook elke dag. Ook droeg ik wel andere kleren, maar het was meer een mix tussen wat in was en wat mijn eigen stijl is.
Fabian had blijkbaar door dat ik me eenzaam voelde. In die tijd was hij het luisterende oor voor me en hij werd mijn beste vriend. Toen hij me een keer meegenomen had naar de Cactus werd dat nog sterker. Al snel werd ik opgenomen in het vriendengroepje van Fabian, waar ook mensen van mijn leeftijd bij zaten. Binnen een week was ik beter bevriend met hun dan met mijn oude vriendinnen na drie jaar. Ik ontplooide me tot degene die ík wou zijn. Het kon me niet meer schelen wat andere van me dachten. En dat voelden de mensen op school gek genoeg aan. Veel kinderen en pubers die hun eigen stijl hebben worden ermee gepest, maar mij lieten ze met rust. Sterker nog, ik bleek die jongens aan te trekken. Niet dat ik ook op hun viel.
Ik kijk om me heen. Ik zie Stacey en Lucas naar ons toe lopen, ze waren er al. Zij komen uit de andere kant van de stad. Ik begroet ze opgewekt en vraag wie er wat wilt drinken. Het belooft een leuke avond te worden.

Fabian
Na een aantal uur ging ik met ... aan de bar zitten. Ze zei dat ze weer last van haar voet kreeg en ik stond erop dat ze ging zitten. Aangezien de rest uit hun dak ging met het spelende bandje, ging ik met haar mee. De arme meid had een jaar geleden een ongeluk gehad waarbij ze op de fiets werd aangereden door een dronken bestuurder. Ze had daarbij haar voet flink gebroken op meerdere plaatsen. Gelukkig is het wel weer genezen maar als ze een paar uur staat krijgt ze er weer last van. Ik vond het echt vreselijk toen ik het hoorde. Ze was mijn beste leerlinge en ik had altijd al een zwak voor haar gehad. Niet als eventuele partner, ze is immers veel jonger dan ik en toen nog minderjarig, wat mij mijn baan had kunnen kosten. Nee, al vanaf de eerste keer dat ze mijn les binnen liep zag ik dat ze bijzonder was. Waarom, wist ik toen nog niet. Ze zag er net zo uit als de rest, alleen dan net een tikje normaler. Maar ze had iets wat mijn aandacht trok. Omdat ze elke les muziek luisterde, vroeg ik haar een keer waar ze naar luisterde. 'Guns 'N Roses' had ze geantwoord. Dit had ik totaal niet verwacht, maar het was wel een leuke verrassing.
Toen ik haar twee jaar later een keer tegen kwam toen ze een tussenuur had zijn we aan de praat geraakt. Ze vertelde dat ze het haatte dat ze met niemand kon praten over háár interesses en daardoor zichzelf ook niet durfde te zijn. Ik had zo'n medelijden met haar dat ik vroeg of ze een keer bij me thuis wou komen voor een gesprek. Dat greep ze met beide handen aan. Ik zag dat ze er erg van genoot om eindelijk haar hart te kunnen luchten en we spraken vaker af. Binnen korte tijd bloeide ze helemaal op en we werden goede vrienden. Bovendien was ze toen al een tijdje 16 en op gegeven moment heb ik haar een keer meegenomen naar de Cactus. Mijn andere vrienden mochten haar ook wel en ze raakte ook bevriend met hun. Het duurde niet lang voordat ze eindelijk haarzelf was. Ze ging in een bandje waarmee ze regelmatig optreed, onder andere hier in de Cactus.
Aangezien er alleen aan het begin van de bar een kruk vrij was, vlak bij de deur, liet ik haar daar zitten. Haar buurman snapte het en bood mij zijn kruk aan. Al snel zaten we weer in de gesprekken waarvan ik echt genoot. We hadden zoveel overeenkomsten, zoveel dingen waarmee we het volledig eens zijn. Ze was net vol enthousiasme iets aan het vertellen, toen ik hem zag binnenkomen. Hij droeg een bivakmuts, wat ik al zeer verdacht vond. Hij liep regelrecht op ... af, keek mij aan en ik was ervan overtuigd dat hij moest lachen. Ik zag het aan zijn ogen. Ze glinsterde net zo erg als het voorwerp in zijn hand. En toen gebeurde het.

...
Ik ben blij dat Fabian met me mee ging. We waren lekker aan het kletsen toen ik me bedacht dat ik hem nog wat moet vertellen over de band. 'Fabian, kan je een geheimpje bewaren?' vraag ik hem, het antwoord al wetend. Hij knikt, dus vervolg ik: 'Oké, het gaat over de band. Je hebt het misschien al zien aankomen, maar...'. Ik haak af. Ik zie dat Fabian langs me heen kijkt, wat hij normaal nooit doet. Niet dat ik het hem kwalijk neem, maar hij maakt me nieuwsgierig. Eerst kijkt hij heel verbaasd, kort daarna doodsbang. Het maakt mij ook bang, dit ben ik niet van hem gewend. Dit alles gebeurt in een fractie van een seconde. Dan voel ik een vreselijke pijnscheut in mijn rug. Ik gil het uit van de pijn. Het voelt alsof mijn rug door midden gescheurd wordt. Nog een steek. En nog een. Ik verlies alle controle over mijn lichaam. Ik zie hoe Fabian woedend naar iemand achter me springt. Dan wordt het even zwart.

lisaislisa

Re: [VER] Verhaal wat ontstaan is uit een powernap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:17

Mooi verhaal !
Alleen bij dat meisje heb je geen naam? Maar ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:19

Klopt, staat er ook boven ;) Ik heb nog geen naam, dus als je suggesties hebt?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:32

eefj33 schreef:
Klopt, staat er ook boven ;) Ik heb nog geen naam, dus als je suggesties hebt?

Oh sorry :o
Ik zou het zo niet weten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:37

Ik heb net bedacht dat ik haar wel een Noa vind :j Kan het helaas nu niet meer veranderen, maar vanaf de volgende update heet ze zo :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:29

Ik vind het al een heel spannend verhaal! Ben benieuwd hoe het verder gaat!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:30

ik wil ook meer :D

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:32

bo! of anne!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:58

Haha leuke reacties! Ik zal zo meteen nog even wat plaatsen :j

Meisje heet Noa trouwens ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:08

Kom er net achter dat het stuk dat ik wou plaatsen 68 woorden te kort komt :+ Ga het zo meteen nog een keer herschrijven dus, even wat woorden ertussen proppen O:)

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:16

Leuk! Ik wil ook meer.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:10

Ik vind het GE-WEL-DIG!
Ik volg zeker weten!!
Die spanning is zo leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:06

Oeps, was het eigenlijk vergeten haha :+ ik ga gelijk even dat stukje herschrijven :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:50

Nou, eindelijk een updatje :=

Hoofdstuk 2

Ik lig op de grond. Geen adem. De pijn in mijn rug. Ik kan me niet omdraaien. Hulp nodig. Waarom helpt niemand? Ik zie iedereen naar de deur rennen. Gelukkig, Stacey is er. Ze draait me op mijn zij en trekt iets uit mijn rug, wat ontzettend pijnlijk is. Vol afschuw proef ik dat ik bloed ophoest. Ik laat me op mijn buik vallen en ondersteun mijn schouders met mijn armen. Ik hoor mijn vrienden ongerust mijn naam roepen, aan me zitten om mijn aandacht te krijgen, maar het komt van veraf. Ik hoor hoe ook Fabian mijn naam roept. Mijn armen, waar ik op steunde, begeven het. Fabian legt mijn bovenlichaam op zijn schoot en ondersteunt me met zijn armen onder mijn oksels zodat ik half op mijn rug, half op mijn zij lig. Dit ligt fijner, de pijn in mijn rug is zo iets minder en de vloeistof die ik ophoest kan op de grond vallen. Alles draait voor mijn ogen, alles doet pijn. Ik raak licht in paniek omdat ik merk dat ik amper adem kan halen. Ik voel bijna niet hoe mijn beide polsen vastgepakt worden en hoe iemand zijn vingers in mijn hals legt. Iemand knoopt iets om mijn middel. Fabian pakt mijn hoofd en zegt dat ik hem aan moet blijven kijken. Het lukt me niet, mijn beeld is te onscherp en alles draait. Het wordt regelmatig voor een paar seconden zwart voor mijn ogen. Elke keer is het Fabian die me weer wakker maakt door zachtjes tegen mijn wangen te slaan. Ik doe mijn best om hem aan te blijven kijken, wetend dat ik wakker moet blijven. Maar ik zak steeds vaker en langer weg. De pijn wordt steeds onverdraagzamer en ik voel me steeds zwakker worden, alsof ik in Twilight beland ben en het diner van een vampier ben geworden. Het wordt steeds aantrekkelijker om toe te geven aan de zwarte pauzes. De momenten waarop ik geen pijn voel, waarop alles voorbij is. Elke keer als ik weer wakker word, komt de pijn als een gigantische klap aan, alsof het elke keer weer verdubbeld. Op gegeven moment hou ik het gewoon niet meer. Ik sprokkel mijn laatste beetje kracht bij elkaar en kijk Fabian aan. 'Sorry', krijg ik er met moeite uit. Ik voel hoe een druppel over mijn wang glijd. Waarom? Ik hoor hoe meerdere mensen roepen dat ik niet op mág geven, ik hoor hoe Fabian wanhopig zegt dat ik hun niet achter moet laten, dat het niet mijn tijd is. Maar tevergeefs, de duisternis slokt me op. Leegte.

Ik voel me goed. Ik open mijn ogen en zie verschrikt waar ik ben. Ik lig op de grond in de Cactus. In een flits schiet me te binnen wat er gebeurd is en ik spring op. Ik sta in mezelf. En ik schrik ontzettend van wat ik zie. Om me heen staan veel mensen, maar mijn vrienden knielen naast me. Naast me licht een bebloed, scherp uitziend mes. Ik lig half op schoot bij Fabian en hij houd mijn gezicht vast. Ik zie de paniek en wanhoop in zijn ogen, tranen rollen over zijn wangen. Als ik kijk waar die terecht komen, schrik ik nog meer. Dat ben ik. Mijn gezicht zit onder het bloed, met aan één kant een dunne, lichte streep over mijn wang. Mijn lichtblonde haar zit onder de rode vlekken en plakt aan Fabian's broek. Mijn ogen staren in de leegte en zijn rood van het bloed. Ook komt er bloed uit mijn neus en mond. Om mijn middel zitten meerdere t-shirts geknoopt, die doordrenkt zijn van het bloed. Ik zie een aantal van mijn vrienden en van de mensen om mij heen in hun blote bovenlijf zitten. Stacey houdt in haar ene hand mijn pols en van de andere drukken de wijs- en middelvinger in mijn hals. Mijn andere pols houdt iemand vast die ik niet ken. Op de grond ligt een grote plas bloed. Ik snap al waarom ik me als een lekker vampieren-hapje voelde, ik was gewoon aan het doodbloeden. Waarschijnlijk had de dader een slagader geraakt. En ik vermoed ook mijn longen, aangezien ik amper adem kon halen. Ik zie hoe Stacey haar hoofd schud en iets tegen Fabian zegt. Hij schreeuwt iets naar boven, alsof hij iemand hoog daarboven vervloekt. Waarom hoor ik niets? Ik zie de pijn op zijn gezicht. Waarom heeft dit alles moeten gebeuren? Wat heb ik gedaan? Of eigenlijk, wat hebben mijn vrienden gedaan dat ze dit moeten meemaken? Gek genoeg boeit het lichaam daar mij niet zo, ik heb vooral medelijden met mijn vrienden. Dit zal hun blijven achtervolgen, een leven lang. Ik kijk naar ze, stuk voor stuk. Bij hun allemaal kan ik de pijn, het verdriet, de wanhoop, de paniek zien. Iedereen die om me heen zit, zit onder het bloed. Het zit werkelijk overal. Ik zie hoe Fabian en degene die mijn pols vasthield beginnen met een reanimatie. Dat is waar ook, Fabian en ik waren de enige in het groepje die EHBO hebben gedaan.
Ik kan het niet meer aanzien. Het bloedbad en het leed bij de toeschouwers is te erg. Ik zweef naar de deur om te kijken wat er daar gebeurd, aangezien er daar ook veel mensen staan. Ik zie hoe een jonge man met zijn handen in de handboeien, in een politie auto gaat zitten. Vreemd genoeg komt hij me bekend voor. Ik kijk opzij en zie hoe een ambulance met gillende sirenes aankomt, ook al kan ik het niet horen. De mensen die hier staan rennen de straat op om ruimte te maken in het café.
Plotseling hoor ik muziek achter me. Het klinkt heel liefelijk, niet bepaald zoals ik gewend ben maar toch is het de mooiste muziek die ik ooit heb gehoord. Ik voel iets aan me trekken, alsof er iemand zachtjes aan mijn shirt trekt. Ik vind het alleen irritant aangezien ik naar die mooie muziek wil luisteren, dus ik blijf staan. Dit keer trekt het weer, maar iets harder. Ik draai me toch om om te zien wie of wat het is, en zie gelijk waar de muziek vandaan komt. Wat ik zie, is een fel, wit licht. Ik weet dat het onmogelijk is dat licht muziek maakt, maar toch ben ik ervan overtuigd dat de muziek hierdoor gemaakt wordt. Ik raak door het licht verblind, maar het trekkende gevoel wordt steeds sterker en de muziek harder, alsof het me uitnodigt mee te gaan. Ergens vind ik het doodeng, mijn verstand zegt dat ik er niet aan moet toegeven. Maar omdat het licht me richting mijn vrienden trekt, raak ik nieuwsgierig. Tegen mijn gevoel in loop ik met het licht mee. Ik kom steeds dichter bij mijn vrienden. Even denk ik dat het licht vanuit hun komt, maar als ik dichterbij kom, zie ik dat het uit mijn lichaam komt. Het trekkende gevoel is nu zo sterk en de muziek zo magisch dat ik me er amper tegen kan verzetten. Mijn geweten schreeuwt dat ik moet omkeren en wegrennen, maar mijn hart zegt dat dit zingende licht mij terug brengt naar de wereld waar ik eerst was. De wereld waar mijn vrienden op me wachten. Met een glimlach op mijn gezicht geef ik me vol vertrouwen over aan het licht.

Het licht trekt me terug in mijn lichaam. Heel even open ik mijn ogen en ik hoor mensen juichen. Ik zie verschrikkelijk wazig en heb geen flauw idee wie er om me heen staan, dus ik sluit mijn ogen weer. Ik voel hoe iemand me voorzichtig een knuffel geeft, bang om me pijn te doen maar zo blij dat hij het niet kon laten. Ik hoor hoe diegene in mijn oor fluistert 'godzijdank, je bent terug! Alsjeblieft, laat ons niet weer achter. Alles komt goed'. Overduidelijk Fabian's stem. Om te laten weten dat ik het gehoord heb probeer ik oogcontact te maken. Ik zie steeds niet scherp, maar ik zie dat zijn hoofd een rode vlek is. Bloed denk ik. Mijn bloed. Het maakt me misselijk, maar toch ben ik blij hem te zien. Hij ziet gelukkig dat ik contact probeerde te maken en knijpt bemoedigd in mijn hand. De pijn is nog steeds onverdraagzaam en ik doe er alles aan om niet weer weg te zakken. Mijn beeld word steeds onscherper en de wazige gezichten worden wazige vlekken. Wat ik zie is één grote zwarte vlek met wat lichtere vlekken om me heen, maar het geeft niet. Ik ben terug waar ik hoor.
Ik zie de lichte vlekken opzij gaan en hoe twee knalgele vlekken naar me toe komen. Eentje vraagt wat aan me maar ik heb geen idee wat. Ik merk dat ik weer wegzak. Iemand pakt mijn hand, en dan is het weer zwart.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:14

Oh wauw, ik ga dit volgen!
Ik wil meer :+ :=

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:57

Mooi stuk!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:13

nohhh gaaaf XD ik wil meeeeer XDD hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:03

eefj33 schreef:
Naast me licht een bebloed, scherp uitziend mes.

Ooh wat een erge spelfout :o heb hem meteen even veranderd haha!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:04

wanneer komt je volgende hoofdstuk ? hihi :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:39

Nou, die heb ik wel af maar ik weet niet of ik het verhaal wel die kant op wil sturen eigenlijk... Weet dus nog niet hoe lang het nog gaat duren haha!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:47

hihi ben benieuwd :P

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:06

Wow!!
Hoe spannend!!
Ik vind het echt geweldig <3
Ik wil meer <3

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:15

spannend! Ik ga deze ook volgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:23

Ohhh ik ben ook aan het volgen!! Leuk, leuk leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:11

Haha al die reacties werken wel motiverend hoor :D