[TEK] de kleine jongen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[TEK] de kleine jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 15:45

Hoi.

Vorige week was ik aan een nieuw portret begonnen.
Vandaag heb ik hem afgerond. het kan zijn dat ik nog wat kleine dingen ga veranderen, maar voor nu is hij af.

Het is pastel op velour. dit is de tweede keer dat ik een mens op dit papier teken. En het bevalt heel goed. Op naar het volgende dus. Hebben jullie tips voor de volgende keer?

Afbeelding

Anoniem

Re: [TEK] de kleine jongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:49

Echt heel knap gedaan zeg! Alleen er klopt iets niet, weet niet precies wat... Misschien het gezicht te vlekkerig? Vind hem ook een beetje ernstig kijken, of hoort dat zo?

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:48

Knap gemaakt! Ik vind dat je goed veel tinten hebt verwerkt in de huidskleur. Alleen voor mijn gevoel lijkt het jongetje veel ouder, door zijn blik was eefj ook al zegt lijkt hij veel minder kinderlijk. En zijn bovenarm klopt niet helemaal. Verder, keep up good work! :D

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:48

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 16:52

Het gezicht lijkt idd heel vlekkerig. ik vind het lastig om dat goed te krijgen op dit papier. of het een kwestie is van meer lagen weet ik eigenlijk niet.. Ik kan niet vegen, dus p die manier kan je dingen niet uitvegen. Dat het wat te vlekkerig is klopt idd ook wel. De achtergrond weet ik zelf niet zo goed. ik had hem eerst egaal maar dat was het niet helemaal. Vandaar dat ik wat meer kleurtjes ben gaan gebruiken.

Bedankt alledrie :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:52

Je hebt de kleuren goed gedaan! Mooi :)

Ik vind dit alleen geen kind, maar t lijkt erg volwassen. Misschien kun je volgende keer goed op een kind letten in het echt, naar de mimiek, beweging om dat kinderlijke goed vast te kunnen leggen.

Volgens mij klopt zijn hand ook niet, het is net of zijn pink bovenaanzit terwijl dat de wijsvinger is. De kromming in de vingers van het vasthouden hadden beter naar voren kunnen komen.

Maar voor de tweede keer vind ik het echt erg knap gedaan! :)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 16:57

Ik heb wel vaker kinderen getekend/geschilderd. Maar het blijft elke keer een uitdaging om die jong te laten lijken. In dit portret is dat een beetje mislukt idd. Zelf zie ik het niet als een volwassen persoon. Mar meer de leeftijd van 8-9.

Hand heb je gelijk in. Die klopt voor geen meter. Eigenlijk ging dat bij de schets al mis.. Beetje jammer.
Ik vind deze reacties wel heel fijn en leerzaam. Even weer mensen die met een scherpe blik kijken.
(Ik heb er natuurlijk heel wat uurtjs boven gehangen XD ) :')

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:49

Toch heel knap hoor, je probeert ook veel kleur te gebruiken, maar het is ook hartstikke moeilijk op verlour te pastellen, het vloeit en mengt ook echt moeilijker.