[DIGI][WIP] Bijna naakt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

[DIGI][WIP] Bijna naakt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 19:37

Zo. Inmiddels is het alweer een half jaar geleden geleden dat ik voor het laatst een digitale tekening heb gemaakt dus tijd om dat maar weer eens te doen :o En gezien ik mijn tekeningen nooit af maak is een WIP misschien wel een goeie schop onder mijn kont voor mij :P
Ik vind het erg leuk om mensen te tekenen en dit was dus ook mijn plan. Daarnaast wil ik oefenen met de verhoudingen van het lichaam, verkortingen en ongebruikelijke poses. Vandaar dat ik hiervoor heb gekozen. Ik ben benieuwd wat jullie vinden :)

Stap 1: De schets
Afbeelding

Stap 2: De basiskleur en de eerste schaduwen
Afbeelding

Stap 3: De schetslijnen weg halen om ervoor te zorgen dat ik zonder de harde lijnen van de schets de contouren van het lijf duidelijk krijg. Schetslijnen krijg ik nooit mooi weggewerkt dus ik verberg deze direct zodra de basisschaduwen staan.
Afbeelding
Op dit moment zie ik al dat de ribbenkast in verhouding tot de buik er nog een beetje vreemd uit ziet. Dus daar ga ik meteen mee aan de slag :D

De volgende stap word het verder werken met de schaduwen en uiteraard ook de contouren. Er moet nog een hoop gebeuren := Tips krijg ik graag dus leef je uit!

Edit. *Kuch* Die drie extra ribben verwijderen en een navel deden al veel :')
Afbeelding

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:24

mooi! ik weet verder niets van digitaal, dus daarmee kan ik niet helpen.
wat ik wel zie is dat de onderste arm vreemd lijkt. volgens mij is de arm te dik waardoor de schouder te klein lijkt, maar het kan ook zijn dat de schouder echt te klein is...
en ik vind de hoek van de arm raar, zegmaar van arm naar elleboog.
verder vind ik m heel mooi en een erg goed begin. moeilijke pose ook!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 21:36

jasz schreef:
mooi! ik weet verder niets van digitaal, dus daarmee kan ik niet helpen.
wat ik wel zie is dat de onderste arm vreemd lijkt. volgens mij is de arm te dik waardoor de schouder te klein lijkt, maar het kan ook zijn dat de schouder echt te klein is...
en ik vind de hoek van de arm raar, zegmaar van arm naar elleboog.
verder vind ik m heel mooi en een erg goed begin. moeilijke pose ook!

Dankjewel! :D
De onderste arm is een handpalm :Y) Deze is heel dicht bij de kijker en daardoor zoveel vergroot. De arm is denk ik niet te dik. Het is ook geen supermager persoon (zelfportret :o ik ben vrij breed en heb vooral vrij dikke armen, maar mijn ribben zijn wel erg duidelijk zichbaar, zelfs wanneer ik gewoon sta kun je ze tellen terwijl ik alles behalve mager ben :Y) )De schouder mag inderdaad ietsiepietsie groter, maar deze is op de foto ook een beetje vreemd. Dat komt denk ik door de positie.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:26

haha, nee ik snap het!
ik ben benieuwd!

Winandaa_

Re: [DIGI][WIP] Bijna naakt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:33

Bijna naakt? Volgensmij is het helemaal naakt hoor!! :D

Maar het ziet er al indrukwekkend uit! Lekker veel aan de slag met schaduw en licht, en dan ben ik benieuwd hoe ie word :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 10:56

Ontzettend langzaam gaan we steeds een stapje vooruit :Y)
Afbeelding

Het was overigens in 1e instantie de bedoeling wel een broekje aan te doen, maar denk dat compleet naakt toch wel mooier is :Y)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:37

heel mooi weer! en ik zou idd gewoon helemaal naakt doen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:29

Verhouding lijkt helemaal goed te zitten ! Verder kan ik geen commentaar geven over de manier van werken (digitaal)

vind het wel een mooi werk. Ben benieuwd als het af is. :)

ToCa10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:53

Ik vind het al heel mooi! Verhoudingen lijken goed. Ik weet niet hoe ver je met je kleuren bent maar tot nu toe is het nog wel een beetje 'safe'. Ik mis nog wat warme (rode/gelige) tonen en het hele donkere en lichte maar dat zal nog wel komen denk ik.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:26

Miniupdate!

Contrast toevoegen vind ik zo eng! Ik doe steeds heeel ietjes meer schaduw erbij voegen en zet mijn opacity steeds lager zodat ik straks een zacht huidje.
Afbeelding
Groot formaat
Ik heb ook al een paar kleuren neergepleurd die ik er van mezelf doorheen wil gooien. Alleen even kijken hoe ik dat precies ga doen :) De schaduw op de onderste borst klopt trouwens niet.. := Daar moet ik ook nog weer even mee aan het werk. Maar eerst meer contrast maken (overal heb nu alleen nog maar het middenlijf contrast toegevoegd :Y) )

Edit. HE?! Ik zie net in mijn vorige update dat ik daar al veel meer contrast had :+ Even kijken naar mijn lagen hahaha. Nouja zeg?! Ik ben gewoon een stuk tekening kwijt :oo Nou nog maar een keer dan -O-

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:52

Ik had een laag niet op 100% staan :') Juist.. Snel verder dan maar! :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:18

Gelukkig zeg :)
Ziet er al heel mooi uit! Heb je al een idee hoe je die kleuren er in gaat verwerken? Lijkt me wel leuk.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 21:31

Afbeelding
De teruggevonden laag + nog meer contrast + gele highlights :) Ik moet me nog even bedenken hoe ik nu verder ga.. Tips zijn welkom! Sowieso moeten de harde schaduwen zoals onder de knie nog (veel :o ) donkerder. Maar verder zit ik even vast. Hoe ga ik die kleuren er nou in verwerken? :=
Laatst bijgewerkt door Cubone op 06-05-12 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:33

ik vind de overgang schouder bovenarm van de onderste arm er een beetje raar uit zien. Verder vind ik hem al prachtig worden!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 21:40

Liselot schreef:
ik vind de overgang schouder bovenarm van de onderste arm er een beetje raar uit zien. Verder vind ik hem al prachtig worden!

Ik zit zo gigantisch te prutsen met die handpalm.. Het liefst wil ik hem gewoon afhakken zodat ik hem niet meer hoef te tekenen :Y) De schouder klopt wel (wring jezelf maar eens in de raarste bochten voor de spiegel, dan zul je zien dat je denkt he? heb ik dat? :') ) alleen de handpalm.. Op de foto ziet hij er zo uit: foto.

Edit. Is hij niet gewoon te groot in verhouding? Ik zie het zelf niet meer :Y)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:31

Schouder klopt inderdaad wel. Maar ik denk dat het wat vreemd oogt omdat er een klein randje wat lichter naast staat. Al mag misschien die 'deuk' aan de bovenkant van de schouder iets zachter zijn.
Daarnaast denk ik als je de hand eraf doet dat het iets rustiger wordt. Nu word de aandacht naar daar getrokken om even te kijken of het nu een hand of arm is.