[FOTO] Waylon.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

[FOTO] Waylon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 23:24

Vandaag was Waylon in de buurt! Tsja, dan moeten er natuurlijk foto's gemaakt worden!
Dit was voor mij de eerste keer dat ik "concert"foto's heb gemaakt, dus tips zijn van harte welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat er een spelfoutje in de tekst zit, maar geen zin meer om te veranderen!

Bagheera_206

Re: [FOTO] Waylon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 06:22

Leuke serie! Heb je serie ook al op feestboek gezien. Wat grappig dat ik ook laatst een foto van Waylon op Bokt had geplaatst. :) Je had iig fijn licht om overdag buiten te fotograferen.

Probeer misschien je bewerkingen consistent te houden zodat ze 1 serie vormen. Het lijkt erop alsof je witbalans niet overal gelijk is of dat je op iedere foto een andere bewerking hebt toegepast. := Ik wil ook nog wel feedback geven op de rest van je serie. Je hebt een paar foto's recht van voren gemaakt en dan is de mond achter de microfoon niet goed zichtbaar. Probeer dan de foto iets meer van de zijkant te nemen zodat je en de microfoon en mond ziet. Je hebt ook een paar foto's zonder microfoon genomen, maar met gitaar. Alleen is daar de gitaar niet zichtbaar. Ik probeer bij artiesten altijd het instrument op de foto te zetten zodat duidelijk is welk instrument ze spelen.

Concertfotografie is ook best leuk. ;)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 10:48

Je heb helemaal gelijk wbt de bewerking. Heb ze inderdaad allemaal anders bewerkt. Achteraf beetje spijt van haha, een echte serie had leuker geweest! Maar dat komt nog wel een keer. De witbalans is over al het zelfde, maar misschien ben ik in sommige bewerkingen een beetje te enthousiast geweest.

Wbt de foto's op Facebook, staan er inderdaad een paar tussen met een microfoon voor z'n mond. Maar daar vond ik z'n blik wel weer pakkend. Ook moet ik eerlijk zijn dat ik een paar foto's had die echt gaaf zijn, maar waarbij ik per ongeluk op de microfoon heb scherpgesteld. Daar baalde ik wel van. Het gaat allemaal zo snel, en Waylon is nogal bewegelijk op het podium haha.

Zal vanavond nog eens naar wat foto's kijken. Heb er namelijk ook nog wel wat mét gitaar haha.

Heel erg bedankt voor je feedback!! Zodra er nog eens iets in de buurt is, neem ik je tips mee!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:16

Geen dank! ;) Concertfotografie is ook altijd een grote uitdaging. Het is een momentopname en je wilt interessante gezichtsuitdrukking vast leggen. :) Bedenk maar zo of een foto facebook-profiel-waardig is of dat de band de foto zou willen gebruiken op hun site.

Het is best lastig om soms een leuke/interessante compositie te maken. Zoals veel eigenaren graag hun paard met de oortjes naar voren op de foto willen hebben willen muzikanten graag met hun instrument op de foto. Daarnaast kijken foto's van paarden prettiger/fijner als op de juiste plaatsen de foto is bij gesneden en er niet een stuk staart of hoef op de foto ontbreekt. Het is daarom bij muzikanten ook er lastig om te bepalen waar je het instrument afsnijdt. Probeer de de gitaar er meestal volledig op te krijgen of snij op een logische plek bij. Bij een drummer of toetsenist is het bijvoorbeeld logisch dat je niet het hele drumstel of keyboard op de foto krijgt. Bij een drummer wil je dan wel weer 1 of 2 stokjes in de lucht.

Dit zijn allemaal richtlijnen en voel je vrij om deze los te laten en lekker te experimenteren! :+

Hier mijn meest geslaagde shot van Waylon:
[FK] [FOTO] Waylon

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 12:00

Het was inderdaad een hele uitdaging! Maar vind het wel onwijs leuk!
Ik had ook achteraf niet een al te best plekje uitgekozen, want ik stond recht voor hem. :Y)

Ik ga vanavond eens kijken of ik leuke instrument foto's heb!!

Hele gave foto van jou! Vond het ook jammer dat er bij ons geen rookmachine werd gebruikt!

Maar al met al ben ik toch best tevreden voor de eerste keer! :o

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:09

Het zijn ook nette foto's. :) Gelukkig was het buiten, want binnen is het vaak een stuk lastiger om te fotograferen. :=

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 20:54

Dat wil ik ook nog wel eens gaan proberen, maar zal ik wel een andere lens aan moeten schaffen, dus dat komt nog wel! :))

In iedergeval bedankt voor alle tips!