[SCH] Springruiter uit verf gekrast

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bubbleee

[SCH] Springruiter uit verf gekrast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 10:51

Gisteren ben ik bezig geweest aan iets heel anders.
Een klein projectje, zit een klein uurtje werk in.
Het is de eerste keer dat ik dit maak. Dus wie nog (leuke) ideetjes/tips heeft voor de achtergrond of iets anders, altijd welkom!

Het is een glazen plaat van 50x70. Het had wss mooier geweest om het op een spiegel te doen. Maar daarvoor wil ik nog even oefenen :D

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het zelf nog niet 'af' . De ruiter vind ik te rommelig/houding verkeerd enz. en het paard te nep. Maar het is meer een oefening, ik kan hem zo weer over verven en weer iets nieuws eruit krassen.
Na het krassen heb ik trouwens met een wattenstaafje met nagelakremover over de gekraste lijnen erover heen gegaan zodat het netter werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:58

Leuk! Verhoudingen van paard en ruiter kloppen misschien niet helemaal, maar het effect is wel erg leuk! :) Ik zou het gezicht van de ruiter de volgende keer óf dicht laten, óf netjes openwerken. Nu lijkt het net alsof je diegene nogal haat :D Moet de verf nog een beetje nat zijn als je het openkrast of wacht je tot het droog is?

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 11:03

loveshadow schreef:
Leuk! Verhoudingen van paard en ruiter kloppen misschien niet helemaal, maar het effect is wel erg leuk! :) Ik zou het gezicht van de ruiter de volgende keer óf dicht laten, óf netjes openwerken. Nu lijkt het net alsof je diegene nogal haat :D Moet de verf nog een beetje nat zijn als je het openkrast of wacht je tot het droog is?

Had het inderdaad zonder raster of voorbeeldfoto gedaan dus qua verhoudingen klopt het idd niet. Het is lastig om kleine details er in te brengen (gezicht) misschien met een klein schroevendraaiertje ofzo. Dankje voor de tip!
Ik verf het glas, en kras het er daarna meteen uit. dus de verf is nog wel beetje nat, als het droog is ga ik met een wattenstaafje met nagelakremover over de lijnen heen. :)

Naborah

Re: [SCH] Springruiter uit verf gekrast

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:50

Wat leuk! Dit zou ik ook eens willen proberen. Heeft deze manier van werken nog een speciale naam?

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 14:22

Naborah schreef:
Wat leuk! Dit zou ik ook eens willen proberen. Heeft deze manier van werken nog een speciale naam?

Leuk! :) Wel een foto plaatsen he ;)
Ik denk het wel maar zou het absoluut niet weten. Het is wel een leuk werkje en je hoeft er volgens mij niet zo heel goed voor te kunnen tekenen.

:D

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:27

wat leuk! voor de eerste keer vind ik het echt goed gelukt hoor! verhoudingen kloppen inderdaad niet helemaal, maar het is absoluut niet storend ofzo, alleen het gezicht van de ruiter is een beetje raar :P
wil je je andere werken ook showen als ze af zijn? vind het leuk! :D

waarmee kras je? met een schroevendraaier of?

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 14:32

Ronaa94 schreef:
wat leuk! voor de eerste keer vind ik het echt goed gelukt hoor! verhoudingen kloppen inderdaad niet helemaal, maar het is absoluut niet storend ofzo, alleen het gezicht van de ruiter is een beetje raar :P
wil je je andere werken ook showen als ze af zijn? vind het leuk! :D

waarmee kras je? met een schroevendraaier of?

Dankjewel! :D Haha ja ik weet het. het is lastig om de onderdelen van het gezicht uit te krassen omdat het dan te dikke lijnen worden. :')

Ja ga ik zeker doen! Alleen eerst nog even naar de action voor een paar spiegels/lijsten aan te schaffen :')

Met mijn vingers, met een oude sok eromheen :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:35

ooh wat leuk, mag ik je een tip geven, het onderbeen is wel erg uit verhouding :P maar ik doe het je zeker niet na!

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:37

Met je vingers? oh... :+ nouja, ik vind het leuk, ga het misschien ook eens proberen deze week, heb toch vakantie, niet dat ik nou creatief ben ofzo maar ach, het is het proberen waard toch

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 14:42

Ronaa94 schreef:
Met je vingers? oh... :+ nouja, ik vind het leuk, ga het misschien ook eens proberen deze week, heb toch vakantie, niet dat ik nou creatief ben ofzo maar ach, het is het proberen waard toch

Naja, nagels :')
Ander materiaal zou natuurlijk ook kunnen :+
Leuk! :) Wel fotos posten he :')

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:47

als ze het laten zien waard zijn zal ik erover denken om foto's te posten :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:13

Super mooi! Hoe heb je dat gedaan?

Dax