[FOTO] Chagall

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

[FOTO] Chagall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 07:05

Ik wil deze foto van Chagall graag met jullie delen. Deze foto heb ik op zaterdag 14 april gemaakt in Manifesto te Hoorn tijdens een optreden van haar. Zij trad daar samen op met Dotan. Het licht was erg lastig en was blij dat ze net even iets beter werd verlicht.

Door de verlichting van achteren/boven is haar gezicht helaas erg donker geworden, maar ben blij dat ik een glinster in haar ogen heb weten vast te leggen. Dit licht gaf wel een mooi effect aan haar muts. :) Soms kun je bij concertfoto's redelijk weg komen door de foto om te zetten naar zwart/wit, maar in dit geval vind ik de kleuren de foto extra sfeer geven.

Afbeelding
ISO1600; 1/40s; f/2.8; 75mm

Wat vinden jullie van deze foto? Moet ik nog proberen haar gezicht iets op te lichten of vinden jullie haar wel correct belicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 07:59

Wow! Dus, volgende meeting een workshop concertfotografie van meneer Richard? :D :D
Ik zie echt maar twee minpuntjes: je ziet dat hij iets scherpte mist, en na het zien van je instellingen denk ik dat dat wel kan kloppen, daar valt ook wel aan te zien dat het uitdagend licht was! Daarbij denk ik dat je haar gezicht nog iets meer zou mogen uitlichten bij zo'n kleurenfoto, hoewel ik niet weet of je de details terugkrijgt zonder dat het geheel te 'vlak' wordt. Wat ik namelijk vooral jammer vindt zijn dat haar ogen (ondanks de glinstering) zo 'wegvallen'. Bij Z/W kom je daar (ondanks een andere sfeer) misschien net wat beter mee weg zoals je zelf aangeeft? Maar dan nog, ondanks deze puntjes vind ik hem zo erg mooi, dit is puur de muggenzifterij-modus :D