[FOTO] 'I put my new shoes on'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

[FOTO] 'I put my new shoes on'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 22:12

Oke, stiekem heb ik een hekel aan engelse titels voor gewone nederlandse foto's. Maar ik hou wel heel erg van regels uit mooie nummers en ja, dan eindig je weer met zoiets als dit.. Had natuurlijk ook voor de tekst uit skaterboy kunnen gaan :P

Probeerseltje, meestal stop ik bij omzetten naar zwartwit.. Dus wees aardig, maar vind je het niets, zeg het gerust.

Antwerpen, stadspark

Afbeelding

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 06:33

Plaat is goed scherpgesteld, laten we dat voorop stellen. Verder denk ik dat je véél ste veel loze ruimte hebt die de aandacht van 't onderwerp afhalen. Nu mist ie 't doel zeg maar; 't bericht komt niet aan. Ik zou 'm dus wat meer croppen. :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:05

Daar ben ik het niet mee eens, ik vind juist die schoenen onder/achterin erg gaaf erbij, als je hem nog wat cropt wordt hij imo érg saai. Verder mag hij van mij wel iets meer contrast hebben, maar ik vind hem al erg gaaf gedaan!

RianneH

Re: [FOTO] 'I put my new shoes on'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 14:11

Bedankt :)

Ik snap wel wat je bedoelt Ier, zeker in kleur is die nog drukker met die bladeren op de achtergrond. Maar ik heb met opzet de onderste schoenen erbij gelaten, omdat ik het zo leuk vind dat er zo ontzettend veel schoenen hangen.
Met meer contrast wordt ie naar mijn smaakt te wit bij de zolen van de schoenen, maar bedankt voor de tip! :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 06:54

Je kunt dmv curves er voor zorgen dat de zolen niet te wit worden, maar dat er wel meer contrast in komt. De Curves kun je aanpassen in bijvoorbeeld photoshop of GIMP :)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:05

vind hem in echt zwart wit mooier denk ik hier oogt hij meer sepia

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:27

Waren de schoenen niet een felle kleur? Want ik denk dat het bij deze foto erg gaaf zou zijn alles in zwart/wit om te zetten op de schoenen na.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 19:03

Deze schoenen waten bruin en zwartwit dus niet zo bijzonder. Ik heb wel rode schoenen op de foto, maar alleen een simpel fotobewerkingsprogramma.. Jullie ideetjes zijn erg goed, alleen kan ik ze niet uitvoeren ;) (wou dat ik het kon, maar ben net erg handig..)

De foto is idd in sepia. Zal zien of ik de zwartwit hier kan plaatsen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:14

Met een simpel bewerkingsprogramma kan het ook al :D Gewoon met een 'kwastje', op picmonkey.com kun je het al proberen!
Zoiets als dit; http://i45.tinypic.com/j0gqwj.jpg

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 13:42

Marit schreef:
Met een simpel bewerkingsprogramma kan het ook al :D Gewoon met een 'kwastje', op picmonkey.com kun je het al proberen!
Zoiets als dit; http://i45.tinypic.com/j0gqwj.jpg

Ik zal eens (wanneer ik ooit weer tijd over heb) die website goed bekijken. Hoewel ik het effect leuk vind, is het toch niet helemaal mijn 'ding' :P

In zwartwit vind ik hem zelf ook erg mooi. Een voorbeeld, scherpgesteld op de achterste schoenen, ik heb deze foto even niet bij de hand.

Afbeelding

En een andere versie ;) Toch vind ik de eerste sepia foto stiekem het leukste...
Afbeelding