Paardenhaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ChicaxIlke

Paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 10:07

Hoi allemaal!
Ik heb een praktisch probleempje en ik hoop dat jullie me misschien een oplossing kunnen geven?
Enkele maanden geleden is één van mn paardjes gestorven. Heel plots en onverwacht. Ik heb een plukje van haar manen afgeknipt als herinnering. Momenteel ligt dit nog steeds mooi samengebonden met en paardenrekje op de kast.
Maar nu zou ik het toch wat properder willen. Het plukje is ongeveer 10cm lang. Bovenaan mooi recht, maar onderaan zijn het puntjes natuurlijk, zoals ik het van haar manenkam heb afgeknipt.

Ik had gedacht om misschien kaarsvet te laten smelten het de bovenkant hierin te doppen zodat het samenplakt, maar ik weet niet of het kans op slagen heeft?

Iemand misschien een idee hoe ik dit plukje haar toch als een geheel kan maken zodat ik het mooi kan opbergen, of eventueel maken als sleutelhanger of iets dergelijks?

groetjes!

Maysie

Re: Paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:16

Als je de zoekfunctie gebruik en bijvoorbeeld paardensieraard intypt dan kom je bij een paar bokkers die dit soort dingen ook in opdracht maken. Misschien dat die je verder kunnen helpen qua materiaal en waar het verkrijgbaar is :)

ChicaxIlke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 09:11

Hej,
thanks voor je antwoord. Aan een sieraad heb ik inderdaad ook al gedacht. Heb er dan ook al naar geïnformeerd, maar voor dat soort dingen heb je blijkbaar haar nodig van de staart. Omdat dat steviger en langer is. Met mijn manenplukje kom ik dus jammergenoeg niet ver...
Maar ik kan inderdaad wel eens vragen wat voor materiaal zij gebruiken om de haren samen te houden.

grtz!

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:17

Een vriendin van me maak herinnering sieraden.
www.amemoria.nl
Misschien kan ze iets voor je betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:01

Je zou het (al is het maar tijdelijk) ook in een fotolijstje kunnen doen. Dan blijft het in elk geval netjes en kan je het niet kwijtraken. Mocht je er later toch nog iets van willen laten maken dan kan je het er altijd weer uit halen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:02

kan je het anders niet in een holle kraal stoppen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:09

Misschien kan je het laten verwerken in een ring? Daar heb je niet zoveel/dik haar voor nodig

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:01

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:11

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:07

je hebt een soort klemmetje (eigelijk voor vetertjes om armbandjes te maken. daar kan je het makkelijk in klemmen
ze verkopen ze wel in hobby of kralen winkels

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:10

ik heb vorig jaar een paardenhaarsieraad laten maken.. en ik had van 2 paarden alleen de manen en van 1 paard een pluk van de staart.. hier heeft die vrouw gewoon een prachtige armband van kunnen maken.. alleen moet je voor een armband wel net iets langer haar hebben.. maar ze maakt ook sleutelhangers of hangers voor aan een ketting...
dit is de link: http://www.everyoneweb.com/MiraLooks/