Ik ben net tegen een probleem aangelopen waarvan ik echt geen flauw benul heb waar het nou precies in kan zitten.
Zaterdag heb ik tijdens een fotomeeting foto's gemaakt in RAW en deze heb ik vandaag ijverig zitten nabewerken in Lightroom en Photoshop.
Vanuit Lightroom ( orginele bestanden ingeladen van het kaartje af ) heb ik de foto's via Foto - Bewerk in Photoshop nog na-geedit en toen opgeslagen als JPEG bestand.
In eerste instantie geeft Photoshop aan een TIFF bestand ervan te willen maken maar ik moet ze JPEG hebben.
Ik werk zelf op een iMac en ik keek net via mijn iPhone in het topic, zie ik dat alle foto's extreem grauw geworden zijn;
http://i40.tinypic.com/119mop3.jpg

( zodat Mac gebruikers het verschil ook zien, deze foto gaf met de ProFotoRGB UIT hetzelfde effect als wat Windows gebruikers zien bij alle foto's. )
Terwijl, het orgineel via FaceBook ( voor zover ik zag ) WEL klopt.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8730_n.jpg
Ik heb al geprobeerd via een andere uploader dan Tinypic, Photobucket, maar hier kreeg ik hetzelfde resultaat.
In m'n Lightroom en volledige versie's van m'n foto's kloppen de kleuren wel, echter achteraf kloppen deze dus niet meer.
Ik heb al vaker mijn foto's via Lightroom in Photoshop afgemaakt, vervolgens opgeslagen en dit ging altijd goed. ( Ook vanuit RAW ).
Nu stond bij Photoshop aangevinkt dat de foto's met een ProFotoRGB moesten worden opgeslagen, Embed Color (?) dus dat heb ik uitgezet.
Gezien dat niet het normale kleurprofiel is wat een foto heeft, normaal is dat sRGB of AdobeRGB.
Mijn iMac geeft dus geen verschil aan tussen de bovenstaande foto's, schijnbaar hebben Windows pc's dus WEL de grauwe tinten.
Heeft iemand enig benul waar hier de fout in kan zitten? Ik vind dit echt extreem vervelend en ik zie echt niet meer waar de fout nu in kan zitten, gezien ik verder geen instellingen heb aangepast o.i.d.
Help?
Ik snap het ook niet helemaal hoe het opeens niet meer kan werken bij jou.
Hoe het kwam is dan ook misschien niet eens zo relevant meer.