[SCH] Schilderij paard foto's kiezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

IndianRose_

[SCH] Schilderij paard foto's kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:15

Dag beste bokkers!

Ik wil weer wat schilderen als ik tijd vind, had vandaag 2 mooie foto's genomen van mijn verzorgpaard, maar ik kan nu niet kiezen. Mijn voorkeur gaat lichtjes uit naar de eerste foto, maar als bijna iedereen die 2e foto de beste vind, hmm.. :)
Jullie mening graag! Het is voor 50 x 70 ongeveer. Voor overige schilderijen van mij kan je op mijn site kijken (staat in mijn onderschrift). Merci!
1. Afbeelding
2. Afbeelding

inge_romeo

Re: [SCH] Schilderij paard foto's kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:16

ik vind de 2de mooier.. Daar staat je verzorgpaard opgewekter op en dat vind ik toch altijd net wat leuker kijken... :j

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:17

Allebij de foto's zijn erg mooi! Zelf vind ik de onderste het mooiste, maar als jij de bovenste het mooist vindt, dan zou ik die gewoon gaan schilderen hoor!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:22

Hm hm.. Het contrast zou ik zelf ook nog ietsje meer doen. Ik wou eigenlijk echt een Arabierenfoto (is een arabier), maar die lukken nóoit zo mooi, scherp en gesminkt zoals op de professionele foto's :)
Ik twijfel nou zelf ook, op de 1e is zijn oog wat dichter, misschien kan ik het gewoon zelf ook wijder maken, maar het moet er nog altijd op lijken natuurlijk. Ik heb nog een leuke gevonden:
Afbeelding
Maar ik denk dat de pose wat vreemd is, of niet? Is wel eens wat anders natuurlijk..

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:25

Ik vind de eerste een veel kalmere betere uitstraling hebben :)
Kan je anders niet een keer iemand foto's laten maken als je er nog niet helemaal tevreden mee bent?

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:29

Ik ken niet echt iemand die zo'n foto's kan nemen eigenlijk. Hier op bokt zijn ook bijna alle fotografen van nederland precies ;)
En om hem te laten poseren, da's moeilijk, maarja, met ieder paard is dat wel moeilijk zeker? Je moet het echt treffen!

Ik zal nog wat horizontale beelduitsnijdingen maken, misschien kan ik dan beslissen :) als jullie tips hebben voor beelduitsnijding, shoot :)

Trouwens, bij die 2e foto ben ik wat bang dat hij er als een schattige pony zal uitzien, omdat zijn hoofd ingekort is door het perspectief. Heb hem ooit zo proberen tekenen en het trok op niet veel :)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:35

Ik zal zeker voor die laatste gaan, nummer 3. Vind die echt geweldig :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:36

Wat een ontzettend leuk dier!!
Ik zou persoonlijk voor de tweede foto gaan :P

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 19:40

Haha iedereen zegt nou iets anders, nu raak ik er zelf niet meer aan uit hoor :D
Als ik tijd heb kan ik ze nog allemaal gaan schilderen!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 19:06

Ondertussen beslist, ik kies voor de 1e foto :)

En ik ben begonnen, het is een WIP, ik werk in laagjes dus het begin trekt nooit op iets :)
Afbeelding
Afbeelding

50x70 en zoals je ziet, de benen eraf gekapt :D
acrylverf op doek van 5cm dik.

Ik denk niet dat men nu al veel tips kan geven aangezien het nogmaar net begonnen is, maar misschien kunnen jullie wél tips geven adhv eerdere schilderijen, wat ik nu niet of juist wel mag doen :)
(mijn vorige werken staan op mijn site, die normaal in mijn onderschrift staat!)

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:59

ziet er echt super mooi uit!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 21:00

Dankje :) ik had een topic apart geopend maar omdat ik geen schetsfoto ervan had, was de WIP niet goed en moest er een slotje op. Spijtig, tis nu te laat om een schets te laten zien als ik al begonnen ben.. :) Ik zit in de week op kot dus kan er enkel tijdens de weekends aan werken ;)

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 18:21

Het is nog niet af maar ik zit al vrij ver na 2 dagen schilderen. Nog een namiddag of 2 en hij kan af zijn volgens mij ;)
Dit is het voorlopige schilderij van Ess El Sharam, zijn naam komt er ook in het Arabisch onder te staan:

Afbeelding

Wat ik nog moet doen: oren, manen, borstkas bijwerken, schoft. :) En ja, de arabische letters!
Ik was bang voor de vliegenvlektjes ('t is een vliegschimmel!) maar die zijn aardig gelukt vind ik!

Tips altijd welkom, hou er wel rekening mee dat dit slechts een WIP is.

Groetjes, Fien!