[TEK][WIP] Abbey Road

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

[TEK][WIP] Abbey Road

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 16:30

Na al een behoorlijke poos niet getekend te hebben, wilde ik toch gister mijn potlood weer eens oppakken. Bij de werken die ik hier soms zie krijg ik vaak kriebels in mijn handen, helaas ben ik lang zo goed niet als de meesten hier. Maar mij kennende was er weinig inspiratie, tot vriendlief me een foto liet zien waar hij met een paar platen van the beatles opstond, waaronder Abbey road.
Dus hier, Abbey road op A4 (ongeveer), met 0.5mm hb vulpotlood.

1. Afbeelding
Aanzicht klopt niet helemaal hier, later verbeterd. Handen van Harrison kloppen nog niet helemaal -ik zuig in handen tekenen- en het gezicht is nog iets meer schaduw nodig.

2. Afbeelding
De kever was een ware hel om te tekenen, moet nog het een en ander aan verbeterd worden. Aanzicht verbeterd, iets meer schaduw in Harrisons gezicht.

3. Afbeelding
Ik loop echt vast op de bosjes, deze zijn zoals jullie zien ook niet bepaald mooi, en zou graag tips van jullie willen hoe ik dit kan verbeteren. Verder beginnetje aan schets van McCartney, en de straat daarvoor is zoals jullie ook wel zien nog veel te streperig.

Houd jullie zeker niet in, tips en kritiek zijn meer dan welkom.

Nienke15

Re: [TEK][WIP] Abbey Road

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:41

Echt heel mooi, ook die kever!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:56

Je bent al lekker opweg. Vooral veel oefenen, dan zul je merken dat je steeds beter wordt :j

Van mij zou er wel iets meer contrast in mogen, het is nu allemaal zo grijzig.
Ook lijkt het net alsof de auto met z'n wiel in de straat staat, in plaats van erop. Het streperige van de straat kan je er volgens mij uitkrijgen door in veel laagjes te werken en bijna niet te drukken op je potlood.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:18

ik vind m erg mooi, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal.
het hoofd en de handen en volgens mij de benen, zijn te groot.
ook lijkt het of hij geen nek heeft. ik vind de kever heel goed gelukt en je hebt een mooie stijl.
ook iets meer contrast zou het wat duidelijker maken.