Camera wil niet goed scherpstellen/krakend en zoekend geluid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Camera wil niet goed scherpstellen/krakend en zoekend geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:11

Niet zo lang geleden heeft mijn vriend mijn camera gebruikt. Hij zou wat foto's van mij en m'n paard maken. Onderweg kwamen we nog de ' wilde ' paarden tegen, daar heeft hij ook wat foto's van gemaakt.

Even later wilde hij toch wel even op m'n paard en ik nam m'n camera..
(Canon 1100D).

Maar.. hij stelde niet scherp.. Ook geen lampje en piepje, hij deed niets. Ik zag uiteindelijk dat de instellingen anders waren (in plaats van M stond hij op A-dep en dat soort dingen). Hij beweert nergens aan gezeten te hebben maar ik fotografeer nu nog altijd op de M stand en over de A-dep weet ik zelfs nog niet eens veel.

Nou goed, terug gezet en het zoeken + piepje tijdens het scherpstellen was er weer, niet zoals het hoort maar mijn paniek zakte wat af.. Echter zijn de foto's helemaal niet zo scherp meer geworden. En nu doet m'n camera het scherpstellen dus maar af en toe, ook al zijn de instellingen hetzelfde als de dag ervoor bijv.. (Ik houd het knopje dan half in, maar ipv te gaan zoeken en het piepje doet hij dus niets en valt mijn display weg. Wanneer ik het knopje loslaat komt de display wel terug. Weet niet of hij dit normaal ook doet maar nu valt het me dus op :+ ) Hij maakt dan ook geen foto trouwens, ook niet wanneer ik het half indrukken over sla..

Iemand enig idee of het kan zijn dat hij aan m'n instellingen heeft gezeten of herkent dit probleem? Overigens maakt hij wanneer hij scherp stelt vaak een krakend geluid en soms het zoekend geluid maar dit klinkt heel anders als normaal..

Alvast bedankt!

Myou

Re: Camera wil niet goed scherpstellen/krakend en zoekend geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:16

Misschien staat de camera op el servo inplaats van one shot.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:17

Ik heb even gekeken, maar hij staat op ' one shot ' . Heb verder ook nog niks gebruikt wat die instellingen want ben nog een echte beginner.. :P

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:22

Dan weet ik het helaas niet want ik ben ook beginner en ik weer alleen dat bij el servo geen piepje is. _O-

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:41

Haha, nou iig bedankt!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:24

Zal waarschijnlijk niet het probleem zijn, maar staat het knopje op je lens toevallig op handmatig scherpstellen ipv automatisch?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 07:07