[FOTO] 'Never let go...'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

JNAWA_Nienke

[FOTO] 'Never let go...'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 16:10

Sorry voor de non-inspiratievolle titel! :')

Hier een foto die ik zelf gemaakt heb door middel van een statief, heel hard rennen en zere enkels van het springen! _O-
Hij is gemaakt met een vrij simpele digitale camera (Canon s100), dus ik ben best tevreden over de kwaliteit! :)

Het idee erachter is zweven in de lucht/wolken, om vervolgens weer keihard op de aarde terug te vallen en de werkelijkheid onder ogen te komen. :)

Afbeelding

Eigen minpunten:
- Links onderin/midden is het best vaag. Hier stonden namelijk huizen en dit paste niet in het thema, maar ik krijg het niet beter bewerkt
- Gezicht teveel weggedraaid
- Onrustige achtergrond
- De loslatende hand staat er net niet helemaal duidelijk genoeg op

Origineel;

http://i43.tinypic.com/295d4es.jpg

Een reactie zou leuk zijn! :D

xMayo

Re: [FOTO] 'Never let go...'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:16

Ik vind hem vooral gaaf door het idee dat er achter zit!
Jammer dat je het niet beter bewerkt krijgt.
Ik vind het een erg gave foto ! :))

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:18

Super leuk Nienke! Ik vind hem wel heel gaaf :))

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:25

Echt gaaf zeg, leuk idee zit er ook achter! Mag ik vragen waarom je voor zo'n achtergrond gekozen hebt, en niet bijv. een plek 'zonder achtergrond' (dus waar je alleen lucht/gras zou zien)?

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 16:28

Bedankt voor jullie reacties! :D

@xRowina; Dat heeft eigelijk een zeer praktische reden. Ik moest namelijk wel ergens vanaf springen om het zweef-effect te krijgen en ik kon niks anders bedenken dan de put in de achtertuin! :)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:31

Aah okee, ik snap het! Als je niks anders voorhanden hebt dan moet je inderdaad wel wat. Maar een wat meer effen achtergrond zou het onderwerp nog verder naar voren halen (naar mijn mening).

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:31

Tof idee :))! Ik vind persoonlijk de achtergrond wat minder :o . Die is dusdanig druk dat mijn focus niet meer helemaal naar jou toe gaat.

Ik denk dat een iets andere houding van je lichaam nog beter bij je gedachte past en dat je paraplu en bijna ontglipt en je hem echt net op het laatste vast kan houden . Iets extremer zeg maar :).

Oh ik kan zo moeilijk dingen overbrengen op het internet aangezien ik altijd met mijn hele lichaam praat :') _O-

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:25

Terwijl jij je in allerlei bochten wringt, is er iemand anders die hetzelfde effect heel anders oplost.
Birds, let me fly with you van Loontje _ Zij gumt gewoon een krukje weg, zodat het lijkt of ze vliegt of zweeft.
Voordeel hiervan is dat je geen zere enkels krijgt van het springen en dat je beter de achtergrond kunt bepalen.
Misschien een idee, om haar foto's eens te bekijken? Het staat ook op FotoKunst. Het fotobewerken is veel werk, ik zou ook zo 1,2,3 niet precies weten hoe ze het gedaan heeft, maar in ieder geval niet zo pijnlijk.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:39

Ersina is me voor, wou precies hetzelfde zeggen. Maak dan wel eerst een foto zonder ook maar iets erop, daarna plaats je het krukje, of waar je ook maar op wilt staan en werk je in Photoshop met lagen en gum je het krukje weg. Hoef je niet te springen en kost minder moeite.

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:17

Alles is eigenlijk al wel zo'n beetje gezegd. Het enige dat ik nog kan bedenken is dat je de volgende keer beter niet met de zon kunt fotograferen. Je krijgt nu allemaal schaduwvlekken doordat de zon door de bomen heen schijnt. Dat kun je voorkomen door of hélemaal in de zon te gaan staan, zonder dat er schaduw over je lichaam valt. Of door op een bewolke dag te gaan fotograferen.
Ik vind het wel echt een superleuk idee!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:15

Ik heb het laatst ook gedaan met een krukje en die weg gewerkt :D lijkt me wat makkelijker dan springen :P

Vind het idee erg leuk, maar uitwerking net wat minder, door vooral de dingen die jij aangeeft