[FOTO] Amateur studio met PRE

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Amateur studio met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:30

:wave:

Gisteren heb ik foto's mogen maken van een PRE bij ons op stal. 's Avonds hebben we het dier in de binnenbak gezet en ik heb er 2 bouwlampen omheen gegooid. Daarnaast had ik ook een rookmachine waarmee we wat geëxperimenteerd hebben. Een foto sprong er voor mij toch wel uit, al zitten hier ook wat dingetjes in waar ik niet helemaal blij mee ben. Ik ben heel benieuwd naar jullie tips. Graag opbouwend commentaar, want we gaan dit zeker nog een keer herhalen. Geld voor een flitsset oid heb ik helaas niet... Voor de rest van de serie (heb nog niet alles af) kan je op mijn facebook kijken: http://www.facebook.com/profile.php?id=100001894634882

Instellingen:
f/4.5
ISO 800
1/320
62mm
geen flits

Afbeelding

Lief zijn hoeft niet, eerlijk zijn wel.

Rennie89

Re: [FOTO] Amateur studio met PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:32

Ik vind het idee leuk, maar de uitvoering minder. Ze zijn erg donker helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:34

Daarin ben ik het met je eens, alleen vond ik het ook wel een bepaalde sfeer creëren. Ik wilde ze zelf graag wat lichter, maar ik wilde mijn ISO niet verder omhoog doen en voor de rest had ik weinig mogelijkheden om mijn instellingen aan te passen (het blijft een bewegend object en ik heb nog geen lens met een groter diafragma) heb je daar nog tips voor?

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:35

Ik vind het een toffe plaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:37

@lifaya, overigens moet ik nog steeds me gaan verdiepen in RAW, denk je dat daar nog winst valt te behalen?

@TLNLSDB dankjewel!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:38

absoluut RAW fotograferen :) En niet pietluttig doen over hogere ISO, gewoon lekker omhoog gooien :)) Ik fotografeer ook vaak genoeg als het nodig is op 1600 of hoger :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:39

Binnenkort maar is een goed fotoprogramma kopen voor RAW. M'n ISO vind ik altijd zo zonde, ik zie die korrel zo snel, zeker met een donkere achtergrond. Zal 'm volgende keer is op 1600 gooien, kijken of er dan veel verschil is. Dankjewel! :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:40

foto's op je FB kan ik niet zien, maar een stilstaand of stappend paard kan je prima schieten met 1/200 of zelfs nog wat langzamer.
Bij RAW heb je veel meer mogelijkheden om na te bewerken, dus loont wel om je daar in te verdiepen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:47

Ik had beredeneerd dat ik een 70-300mm lens had, dus als ik compleet in zou zoomen moest 'ie voor beweginsonscherpte van mijzelf iig 1/300 zijn. Heel dom want ik heb ook gewoon VR (= IS op Canon) op mijn lens zitten die ik aan had. Zal de volgende keer m'n sluitertijd omlaag doen, eventeel de flits van mijn camera erop en mijn ISO omhoog gooien, bedankt voor de tips! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:50

Ik vind het een mooi idee, jammer dat hij zo donker is!
Wel erg gaaf. :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:53

wel even nog 1 tip, niet die lijn met tekst door de foto doen voor een FK topic :) dat maakt het beoordelen moeilijker omdat het afleid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:06

Oohja, das 'n goeie. Ik vind het alleen zo jammer dat bokt doorlinkt naar google, heb vaak genoeg m'n foto's moeten terughalen omdat kindjes van 9 het wat vonden voor op horsetycoon (bestaat dat nog?) of iets dergelijks. Zal in 't vervolg een linkje toevoegen :)

@June dankjewel!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:09

ik heb zeker 150 blends gevonden met mijn foto's, maar ik vertik het om mijn foto's daardoor te laten " lijden" :P

even een voorbeeldje wat naar mijn smaak al beter is:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:16

Ik vind 'm hier echt te licht om de borst en de neus, maar snap wel dat je 'm naar zwart-wit hebt omgezet. Ik ga 'm nog is wat lichter maken. Gelukkig verschillen smaken nog steeds :D In ieder geval heel erg bedankt voor al 't meedenken en de tips!
Deze foto had wat andere instellingen en is dus wat lichter, beter? http://tinypic.com/r/2nk3lvr/5

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:21

hijs niet overbelicht, dus de borst en neus is niet storend. maar kan ook een smaakkwestie zijn he:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:22

Inderdaad niet overbelicht, maar naar mijn smaak wel te licht. Denk dat het hier typisch om smaak gaat. Kan ook aan mij liggen, ik ben gewoon een beetje raar :')

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:15

Ik vind ze helemaal niet te donker, ik vind ze perfect zo! Mooie serie! :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:54

Ik vind het wél een hele gave plaat, helemaal niet te donker, juist erg sfeervol. En sorry Renée, meestal ben ik erg fan van je werk, maar ik vind in dit geval het origineel toch echt mooier dan jouw bewerking. Kwestie van smaak natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:22

Bedankt voor jullie reacties! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:01

Zoals lifaya hem bewerkt heb, vindt ik deze foto het mooist. Bij jouw versie mis ik namelijk de details die je wel ziet bij de zwart/witte. En inderdaad niet pietluttig zijn over de ISO, die gaat bij mij soms ook op 1600, bij een goede afwerking van de foto hoef je de ruis niet te zien in het eindresultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:16

Leuk al die verschillende meningen :) Bedankt voor je reactie!