[FOTO] Arwen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xLiezel

[FOTO] Arwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 12:25

Hallo bokkers :)

ik heb voor mijn verjaardag 2 maand terug een spiegelreflexcamera gekregen ( nikon D70s )
Ik ben er heeel erg blij mee en druk mee aan het oefenen! :)

ik heb laatst paar leuke foto's gemaakt van mijn hondje Arwen en ik wou ze graag met jullie delen!
Vergeet niet dat ik nog maar NET begonnen ben en ik nog druk aan het oefenen ben, ik weet ook niet of ze wel echt "fotokunst" waardig zijn! maar ik vond ze best aardig gelukt! :) Alle tips zijn welkom! :D

1

Afbeelding

2

Afbeelding

3

Afbeelding

Groetjes Lisa! :wave:
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 11-04-12 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag [FOTO] toegevoegd

xLiezel

Re: [FOTO] Arwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:30

Niemand ? :') zo erg? :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:31

Aw wat een leuk hondje zeg,
misschien is het leuk wat foto's te maken van het hele hondje?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:34

Ik vind de foto's niet zo bijzonder. De compositie, de achtergrond, het straalt weinig uit. Leuke hond hoor, maar geen 'kunst' foto's.

Het ene oogje valt compleet weg door de schaduw, er vallen stukjes oren of kop van de foto af, ze zijn eigenlijk allemaal onderbelicht (zo wordt de neus eigenlijk 1 grote zwarte vlek).

Probeer de volgende keer in ieder geval de hele kop erop te zetten, fotograveer met de zon mee, zodat er geen oogjes ed wegvallen, en probeer iets leuks te doen met de compositie. Ga bijvoorbeeld op de buik liggen zodat jullie op gelijke hoogte zijn, zorg voor een leuke achtergrond etc.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 11-04-12 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:41

dankjewel Vjestagirl! ik ben me er ook van bewust hoor dat t nog lang niet perfect is ben nog aan het oefenen :)) maar aan je tips heb ik zeker wat en ga ik mee aan de slag :) misschien stomme vraag maar wat bedoel je precies met "de zon mee fotograferen?"

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:44

Als je met de zon mee fotograveerd zorg je dat jij de zon in je rug hebt, waardoor je model (in dezen je hond) tegen de zon in kijkt. Op die manier heeft ze de zon in haar gezicht, en vallen er geen rare schaduwen.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:46

Aahhh op die manier! dankjewel dat ga ik proberen wanneer de zon er weer is! :) :))