[SITE] Mijn website tot nu toe!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Floepie86

[SITE] Mijn website tot nu toe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 10:58

Denk dat het heel verkeerd staat hier, wist niet waar 't anders moest :o

Na het bestellen van visitekaartjes ben ik begonnen aan mijn website maken.
Ik doe fotografie van voornamelijk dieren ! (zie onderschrift ook)

Ik maak de website via weebly.com maar wil hem uitbouwen naar een eigen domein als hij af is.
Nu vind ik het nogal ingewikkeld en het loopt niet snel naar mijn zin.
Uiteindelijk deze 2 foto's gekozen voor mijn 'home page'.

Het gaat allemaal moeizaam omdat ik pietje precies ben :Y)
Mijn 'fotografienaam' moet er nog boven komen en natuurlijk tekst onder de foto's.
Ik twijfel ook nog over de lettertype ook.

Wat vinden jullie ervan tot nu toe?
Graag tips en opmerkingen over hoe ik het beter kan doen etc. :)

Afbeelding

Kwaliteit van de foto is wel lelijk geworden.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 13-04-12 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Ier

Re: Mijn website tot nu toe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:59

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 11:03

Ier schreef:
Is dit wat je te zien krijgt als je naar http://www.jouwwebsite.nl gaat? Dus het gehele scherm?

ik heb hem nog niet gepubliceerd vandaar de foto in de OP

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:03

Dat was de vraag niet. :+
Is dit het gehele scherm wat de gebruiker te zien krijgt?

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 11:09

Ohh haha sorry! Dat is idd het gehele scherm wat de gebruiker te zien krijgt, maar ik doe 't niet via www.jouwwebsite.nl

Hoop dat ik hem snel online kan gooien, maar gaat geloof ik maanden duren voor ik helemaal tevreden ben :P

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:15

Ik vind het persoonlijk niet zo professioneel ogen. Ik zou die randen om de foto's zonder twijfel weglaten. Zoek is naar een goede binnenkomer om op de voorpagina te plaatsen, in plaats van die standaardteksten die iedere fotograaf er op zet. Daarnaast: wat is je motivatie voor een kale voorpagina?

Waarom zet je niet aan de bovenkant een slideshow neer? Als fotograaf wil je dat mensen snel je foto's bekijken & mogelijk klant worden bij je..

http://www.google.nl/imgres?hl=nl&biw=1 ... 65&ty=-116
Is bijvoorbeeld ook een mooi voorbeeld van een website van een fotograaf. :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:28

Zou de foto's strak houden als je dan al wilt kiezen voor een kader zou ik gewoon een witte rand nemen zonder golfjes, kartels of wat dan ook. Leuk die handgeschreven typografie maar leesbaar zeer zeker niet. Mensen moeten in 1 oog opslag kunnen lezen waar het om gaat een strakker lettertype is duidelijker en voor op het internet ook beter leesbaar.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:33

De foto's zijn in ieder geval mooi!!
En daar gaat het om.

Maar kritiekpuntje: met de huidige tekst/ in deze kleurencombinatie, lijkt het een beetje of je reclame maakt voor het maken van een object oid ter nagedachtenis aan een dier wat al dood is. Zeker door de donkere randen die je ook gebruikt maak ik snel dezw associatie. ( maar misschien heb ik ook wel een morbide geest, en hebben anderen deze associatie niet :o )

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 11:49

riagr schreef:
En daar gaat het om.

Maar kritiekpuntje: met de huidige tekst/ in deze kleurencombinatie, lijkt het een beetje of je reclame maakt voor het maken van een object oid ter nagedachtenis aan een dier wat al dood is. Zeker door de donkere randen die je ook gebruikt maak ik snel dezw associatie. ( maar misschien heb ik ook wel een morbide geest, en hebben anderen deze associatie niet :o )

Oei als het zo overkomt dan ga ik het veranderen!
Het handgeschreven vond ik ook wel leuk staan, maar dat strakke vind imo dan weer wat saai worden.

Zat er zelf ook aan te denken om gewoon een mooi klein zwart randje om de foto´s te maken ipv de kartels. Staat ook wat netter denk ik

Bedankt voor jullie tips, ga er zeker wat mee doen! :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:57

riagr schreef:
En daar gaat het om.

Ik dacht precies hetzelfde :')
vroeg mij al af hoe je nog een mooie foto van een overleden huisdier kon maken :o

verder zou ik ervoor zorgen dat je site makkelijk te navigeren is.
Persoonlijk hou ik er niet van door te moeten klikken na een algemene voorpagina.
Zorg voor een portfolio met goede/mooie foto's

Liever minder foto's die super zijn dan het dubbele aantal met daar ook matige tussen :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 12:03

NAIWHL schreef:
riagr schreef:
En daar gaat het om.

Ik dacht precies hetzelfde :')
vroeg mij al af hoe je nog een mooie foto van een overleden huisdier kon maken :o

verder zou ik ervoor zorgen dat je site makkelijk te navigeren is.
Persoonlijk hou ik er niet van door te moeten klikken na een algemene voorpagina.
Zorg voor een portfolio met goede/mooie foto's

Liever minder foto's die super zijn dan het dubbele aantal met daar ook matige tussen :)

Heb even een kijkje genomen op jouw website, en de foto van de golden retriever, zo wilde ik ongeveer ook mijn voorpagina zeg maar.
Maar dat lukt helaas niet in dit ontwerp, dan word je foto niet over de gehele pagina weergeven, dus krijg je witte randen te zien wat ik persoonlijk dan weer lelijk vind.

Mag ik vragen hoe jij je website hebt gemaakt? Heb ook via html geprobeerd, maar dit is onzettend ingewikkeld helaas.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:15

Wix is wellicht voor jou een goed alternatief dan kan je zelf je pagina's indelen en ontwerpen zonder dat er html aan te passen komt. Ook kan je foto's laten zien in een slider. Hier zie je wat verschillende voorbeelden http://www.wix.com/sample/website

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:16

Ik heb mijn website gemaakt met Wordpress en de template gemaakt met behulp van Artisteer.

Als je via wordpress een site maakt, zijn er sowieso al veel templates te vinden die redelijk eenvoudig zijn om te bouwen naar je eigen wensen.

Html is lastig inderdaad, maar daarbij wel verrekte handig als je dingen wilt gaan aanpassen :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 12:17

Dat zijn idd ook mooie voorbeelden :)

Ik ga vanmiddag even verder kijken, zit nu op me telefoon, dat wil niet echt snel werken!

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:24

Ik zou inderdaad een ander kader doen, dat sowieso. Ik denk dat ik het ook mooier vind als je 2 even grote foto's kiest, of anders 1 grotere foto. Als je een speels lettertype neemt, gebruik het dan beperkt en maak het wat minder vet. Ook is het mooier als er iets meer ruimte tussen de tekst en de foto's komt. En tsjaa verder heb ik niet zoveel verstand van websites maken, maar dit viel mij op haha. Succes iig!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:41

TS alhoewel ik je foto's gaaf vind, haak ik direct af als ik een website zie met zwarte kaders.
Ik ben ouderwets in dat opzicht, mij het doet mij aan begrafenissen denken. "Voor een prachtige herinnering aan uw geliefde huisdier" is ook een zin die ik passender vind bij een begrafenisondernemer. Alsof je urnen aanbied i.p.v.foto's. Het gescheurde kader komt bij mij ook over alsof het dier kwijt/overleden is.
Geheel persoonlijk, want ik las dat veel mensen dat zwart wel mooi vinden, maar als de kader een kleur is die voorkomt in de hond, zou ik dit mooier vinden.
Het lukt echter niemand een foto te schieten , of een website te maken die iedereen mooi vind, dus als jij hem prachtig vind , trek je dan niets van mijn commentaar aan. :x

p.s Nu lees ik dat riagr deze zin ook als puntje van kritiek heeft, maar ik typ zo langszaam, zij stond er nog niet toen ik aan het schrijven was.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:37

Het gaat er bij een website in de geval niet om dat jij hem mooi vind. Maar dat jou doelgroep/klanten de site mooi vinden! Denk echt dat je een eind gaat komen via wix. Mocht je daar vragen over hebben mijn pb box staat open :D

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 16:13

Happie schreef:
Het gaat er bij een website in de geval niet om dat jij hem mooi vind. Maar dat jou doelgroep/klanten de site mooi vinden! Denk echt dat je een eind gaat komen via wix. Mocht je daar vragen over hebben mijn pb box staat open :D

Ik ga even wix uitproberen, kijken of dat wat is :)
Bedankt voor de tip!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:02

Ga eens op het web surfen naar fotografie site s om meer ideeen op te doen.
op deviantart heb je ook ene boel kant en klare tamplates die je kunt en mag gebruiken, ook daar kun je veel ideeen op doen.

Verder valt er nog weinig aan tips te geven aan de hand van wat je nu hebt laten zien...

S6!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:31

Happie schreef:

Je hebt wel gelijk, maar het is natuurlijk ideaal als het samenvalt. En als je niet weet of je doelgroep je website mooi vind, dan is je eigen mening wel belangrijk. Je hoort als maker achter je product te staan.
Fijn dat je TS verder kan helpen! :j

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 10:24

Ben er wel over uit dat Wix meer wat voor mij is.
Ik zal straks even een printscreen maken, dan krijgen jullie een idee ervan :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 10:38

Hij is nog lang niet af hoor mensen! Titel waar: portfolioo01 staat moet veranderd worden!
Verder ben ik nog wel een week bezig met alles perfect en mooi te maken.

Home pagina moet het plaatje veranderd worden, moet nog tekst in komen te staan.

Afbeelding

Bij deze pagina, wil ik de mensen op de plaatjes laten klikken zodat ze vanuit daar naar mijn portfolio doorverwezen worden
Ook de titels boven de foto's moeten veranderd worden nog, het 3de plaatje is nog van het standaard ontwerp
Afbeelding

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 11:20

Afbeelding

Nog eens aangepast, de home pagina

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:20

Dit ziet er al vele malen professioneler uit! :) Op zo'n website zou ik niet afhaken, maar op de eerste wel.
Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:09

dat ziet er idd super uit al!