[FOTO] Foto's van een beginner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nannepannie

[FOTO] Foto's van een beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 22:01

Heee, ik ben Nanda en sinds een jaar helemaal fotografie-verslaafd. Met mijn Canon EOS 500D maak ik overal wel een fotootje van.
Ik experimenteer met m'n lensjes (Sigma 18-50mm F2.8 & Sigma 70-300mm F4-5.6) en inmiddels ken ik mijn camera door en door (voor zover ik weet dan haha)
Verder maak ik de foto's voor op de schoolsite en ik heb natuurlijk een paard en een stelletje katten die af en toe nog wel eens willen poseren voor me.

Ik wil heel graag deze foto's met jullie delen, ik hoop echt dat ik heel veel feedback krijg want ik wil heel graag beter worden!
Ze zijn geupload via mijnalbum.nl, dus de kwaliteit is soms een beetje bagger. De uitvergrote foto's staan er onder in linkjes.

1. Zwaantje
Op een dag was ik de mooie zonsondergang aan het fotograferen, en toen kwam ik dit leuke zwaantje tegen.
Exif:
ISO 100
f/2,8
1/30 sec
50mm
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P8IGJPMR.jpg

2. Poesje
Onze lieve kat Mo wou wel een keer voor me poseren. Net niet helemaal scherp volgens mij.
Exif: Onbekend, stond op de gecrashte harde schijf. Jammer de bammer!
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-THLMEZ6U.jpg

3. Witte roos
Lekker cliché met de druppeltjes, maar ik wou het toch een keer proberen.
Exif:
ISO 100
f/22 (geflitst volgens mij, diafragma als compensatie?)
1/200
50mm
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VSXPUVZP.jpg

4. Music is my life
Op een muziekavond bij mij op school gemaakt. Supermooi licht en een hele leuke ervaring.
Exif:
ISO 400
f/2,8
1/100
50mm
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7QZQA6KS.jpg

Dit zijn denk ik wel mijn betere foto's, want van de rest van mijn 'portfolio' kan ik zelf de feedback wel bedenken.
Ik hoop dat jullie me goede tips en/of kritiek kunnen geven. Alvast bedankt!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:04

Leuke foto's. *\o/*
Alhoewel die met die zwaan, ik persoonlijk meer van het gras had laten zien en minder achtergrond, die toch wel storend is.
(Eigenlijk denk ik dat ik hem geheel uit een andere hoek had genomen, indien mogelijk, vanwege die achtergrond) Nu lijkt het net of het licht boven de kop uitkomt.
De onderste foto van je schoolfeest is een sfeerfoto, waar jij een goed gevoel bij had, maar het licht aan de linkerkant overheerst. Het groen/groene lichtbolletje rechts had je kunnen voorkomen door je toestel iets te draaien. Dat is jammer, want het gaat natuurlijk om de gitariste, zij had iets beter op de foto gekund.

P.S. Ik snap wél waarom je de achtergrond mee wilde nemen bij die zwaan, want vooral in de grote foto is te zien hoe mooi dit natuurverschijnsel is. Een kleiner onderwerp op voorgrond en scherpstellen op de achtergrond, kan je dat?

Floepie86

Re: [FOTO] Foto's van een beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:19

Zijn leuke foto's ! :)

Ik moet wel zeggen, upload je foto's liever bij www.imageshack.us of www.tinypic.com .
Mijnalbum neemt heel veel kwaliteit weg van je foto's.
Dit is erg jammer.

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 18:44

@Ersina: Dankjewel voor je reactie!
Over de zwaan; Ik vond het al een beetje een twijfelgeval, maar mijn gevoel is dus bevestigd haha. Op dat moment vond ik het denk ik heel mooi om de spectaculaire achtergrond vast te leggen, en dan op de voorgrond de zwaan die op de een of andere manier rust geeft. Maar dat komt dus niet goed over bij andere mensen ; ) op datzelfde moment was ik aan het spelen met vertekening (of ja, hoe je het wilt noemen), en daar kwam deze foto uit;

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-O7WCTKVB.jpg

Ik kon niet zo goed kiezen, maar misschien is die beter? Op een gegeven moment zie ik het zelf eigenlijk niet meer ;P

Wat betreft de foto van de gitariste heb je denk ik ook gelijk. Ik vind het een geslaagde foto, maar een ander voelt de sfeer niet zoals ik die voel.. Ik vind het groene bolletje en het felle licht eigenlijk niet storend, ik vond het wel mooi passen in de foto. Maarja, bij een ander komt het dus niet over en dat is heel fijn om te weten!
Dankjewel iig!

@harzina: Ja ik weet dat mijnalbum.nl idd echt slechte kwaliteit levert, dus ik heb ook al rondgekeken voor andere sites. Imageschack wil op de een of andere manier niet werken, geen idee waar het aan ligt. Ik heb verschillende foto's en verschillende computers geprobeerd, maar hij blijft op de een of andere manier errors geven. Heel vaag ; ) Tinypic ken ik wel maar was ik eigenlijk nog nooit opgekomen, ga ik proberen. Dankjewel!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:35

Nou je 2e zwaan is heel goed, want nu staat de achtergrond er ook duidelijk op. Maar een zwaan is een heel mooi onderwerp en dat is de achtergrond ook. Met een neutrale achtergrond, komt het rustgevende van de zwaan meer naar voren. Of een kleiner onbelangrijke voorgrond en de spectaculaire achtergrond, waardoor een kijker gefocust wordt op die achtergrond.
Maar dit is ook heel goed, alleen het totaalbeeld geeft geen rustgevend gevoel. Dat kan ook niet met z'n spectaculaire achtergrond. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want dit is geen kritiek!

Integendeel , je maakt leuke foto's ! :j

Nannepannie

Re: [FOTO] Foto's van een beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 19:54

Haha, okee. Ik snap je helemaal! Ik wil dus eigenlijk teveel in één foto stoppen, ghehe ^^
Maarjaa, ach. Het was een experiment dat niet zo goed heeft uitgepakt. Volgende keer beter dan maar :)
Ik vat het niet op als kritiek, je wilt alleen maar helpen en daar ben ik heel blij mee, dankjewel! ; )