[TEK] Meer dan 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

[TEK] Meer dan 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:00

Druk bezig, oude en nieuwe dingen afmaken.
Toch laat ik er vast een aantal zien hier.
Allen met Derwent Coloursoft op 25 x 35 cm zwart papier.

Een paard waarvan ik de naam nog niet weet. Tekening is wel al geleverd.
Afbeelding

Een dubbelportret van 2 Amerikaanse Labradors.
Afbeelding

Een favoriet van mijzelf, een Rottweiler pupje met een huidziekte waardoor haar haren niet groeien...
Afbeelding

en een Chocolade bruine labrador waarvan de camera vond dat het papier niet zwart hoort te zijn maar roodbruin -O-
Afbeelding

Helaas is de kwaliteit van de foto's om te huilen, ik kan het echter niet overnieuw doen omdat ze allemaal al geleverd zijn. Moet behoorlijk wennen denk ik aan de nieuwe lens die we voor de camera hebben, volgende keer beter! Belangrijker is dat ik weer aan de slag ben!

Quir

Re: [TEK] Meer dan 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:28

Woow, die laatste!! Dat oog en die neus, net eenn foto. Prachtig!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:02

Ze zijn zo echt! <3

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:06

Wauw allemaal supermooi, ik doe het je niet na! Die laatste vindt ik echt de mooiste, net echt. Wel vind ik ze allemaal een beetje streperig, ik weet niet of dit de bedoeling was? Wel echt super gedaan hoor!

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:09

Allemaal heel echt en knap gedaan! Die laatste is ook mijn favo! :D

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:31

Het paard:

Mooi gedaan. Ik vind de blik echt pakken en realistich. Fijn ook om de haarstructuur goed te zien en ook dat de achtergrond (rug) minder scherp en duidelijk is. Had de manen misschien liever iets duidelijker gezien, maar dat is echt een detil.

De twee labradors:
Fijne compositie om naar te kijken. Ogen van de eerste hond hadden misschien iets meer diepte kunnen krijgen, maar ken het orgineel niet. Tong is echt super realistisch. Top!

Pup:
Wauw. Ik moest lachen om de pose van de pup. Zeer goed gedaan. Details in de huid zijn goed zichtbaar en zelf de rimpeltjes in de rug.

Bruine lab:
Zeer mooi gedaan. Van de bolling in de neus tot de lichtinval etc.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 18:35

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!

Bij het paard ga ik geheel met je mee Dribbel, alleen de manen hingen aan de andere kant vandaar dat je er maar weinig van ziet op die paar sprietjes na :\ . Persoonlijk had ik de tekening mooier gevonden vanaf de kant waar ook de manen hingen. Dank je wel voor je uitgebreide commentaar!

De twee labradors vond ik heel lastig om te doen vanwege de lichte kleuren. Het was lastig om daarmee laag over laag te werken omdat van de kleurpotloden de lichte kleuren het snelst het papier verzadigen. Qua ogen heb ik niets van de foto kunnen overnemen behalve vaag die contouren maar qua oogbol was er niets te zien behalve zwart. -O- De ogen van de bovenste hadden inderdaad meer diepte kunnen hebben, dat zie ik ook nu pas.. ik had daar meer bruin in kunnen verwerken om dat te verkrijgen.

Suzie (Rottweiler pup) was 1 groot avontuur door alle rimpels en hier en daar een flosje haar en dan ook nog op zwart papier. Haar foto was wel heel mooi scherp (op de neus na) zodat ik me daarmee wel heb kunnen uitleven. Haar blik en haar guitige koppie hebben mij echt geraakt.

De Choco-lab was één en al herkenning qua kleur, omdat ik al eerder zo'n labrador getekend heb. Die ging ook vrij vlot. Op de foto miste echter de linker kant van de neusdop (net na het, voor ons, rechter neusgat hield de foto op) dus heb ik de linker helft van de neus gehaald van een foto die ze van bovenaf genomen hadden. Dat was wel even prutsen voordat dat er als een normale neusdop uitzag := (hij had eerst een afgezakte neusdop en ik me maar afvragen wat ik verkeerd deed :+ ).

Vanwege het feit dat deze tekeningen een verrassing moesten blijven voor de eigenaren van deze dieren kon ik ook niet eindeloos doorvragen om scherpe foto's. Maar... ik doe het niet snel weer op deze manier want ze hebben me best een hoop hoofdbrekens gekost (7 in totaal). Er zat ook een Jack Russel in deze serie waarvan de foto een zwart-witte vlek was -O- ... de tekening daarvan vind ik zelf eigenlijk niet goed genoeg. Het liefst zou ik die overdoen, mits ik van betere foto's wordt voorzien. (http://i124.photobucket.com/albums/p1/L ... uster1.jpg)
Al met al was dit een enorme uitdaging om alles toch zo goed mogelijk af te ronden.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:10

Van die laatste dacht ik eerst dat het een foto was _O_